Page 584 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 584
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Covid-19 Salgınında Örgün Eğitimden Online Eğitime Dönüş
Meral KINAYTÜRK a
aMemur, Süleyman Demirel Üniversitesi, meralkinayturk@sdu.edu.tr
Özet
Tüm Dünyayı sarsan COVID-19 kısa sürede küresel bir boyut kazanmış olup eğitim alanında da birçok
sorunları beraberinde getirmiştir. Salgın hastalığın yayılmasını tetikleyeceği düşünülerek alınan tedbirler
arasında örgün eğitime belirli bir süre ara verilmiştir. Bir süre virüsün yayılımı takip edilmiş fakat bu süreç
kötü hal almaya başladığı görüldükçe örgün eğitim tamamen askıya alınarak uzaktan eğitim kararı alınmıştır.
Uzaktan eğitim sistemi EBA ya da yükseköğretim kurumlarının kendi belirlemiş oldukları uzaktan eğitim
sistemleri üzerinden yürütülmeye çalışılmaktadır. Bu süreçte bilgisayar, internet ve çevrimiçi platform
kullanımlarında artış görülmüş dijital sınıf olanakları artırılmaya başlamıştır. Bunun yanı sıra bilgisayar,
internet ve dijital ortama erişim sağlayamayan eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler arasında mahrum kalma
olasılığı yüksek olmasıyla eşitsizlik söz konusu ortaya çıkarak büyük sorun haline gelmeye başlamıştır.
Uzaktan eğitimin uzamasıyla birlikte öğrencilerin okuldan, öğretmenlerinden ve örgün eğitimden uzak
kalmasıyla, evler okullara dönüştürülerek ağır koşullara maruz kaldıkları görülmektedir.
Covid-19 salgını tüm sektörleri etkilediği gibi eğitimi de derinden etkilemekte ve yeniden şekillenebil-
mesi için çalışmalar yapılmaktadır. Fakat bu süreçte eğitim yöntemlerinin etkisi herkes için eşit koşullar
sağlamamaktadır. Özellikle dezavantajlı okullardaki öğrencilere ve imkânsızlık dolayısıyla verimli bir uzaktan
eğitim süreci geçiremeyen öğrencilerin desteklenmesi gerektiği gözler önüne çıkmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Covid-19, Örgün Eğitim, Uzaktan Eğitim, EBA, Salgın
artvincovidcongress.org 584 - Bildiri Metni -