Page 580 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 580
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Grafik 3 incelendiğinde örneklem grubunda yer alan 212 kişiden %65’i güzel sanatlar fakültesi,
%32,9’u Eğitim Fakültesi ve %2,1’inin ise sanat ve tasarım fakültesine devam ettiği veya mezunu olduğu
görülmektedir.
Grafik 1, 2 ve 3 genel itibari ile incelendiğinde araştırmaya katılanların eğitim ortamı içerisinde bir
şekilde desen dersi aldıkları ve bazılarının halen bu dersi vermeye devam ettikleri görülürken; kendi be-
yanlarıyla da birebirdir.
Çevrimiçi Gerçekleştirilen Desen Dersinin Avantajlarına Yönelik Görüşler
Ankete katılan ve desen dersi aldığını beyan eden örneklem grubuna dahil edilen 212 kişinin verdiği
cevaplardan oluşan bulgular aşağıdaki tablo 1’de gösterilmiştir.
Tablo 1. Çevrimiçi gerçekleştirilen Desen dersinin avantajları
Frekans %
Mekan Sınırlandırmasının olmaması 22 12,3
18
15,1
Katılımcı Olumlu Görüşleri Devamsızlık sorunu olmaması 15 10,3
Bilgiye kolay erişim
3,4
5
Daha fazla kişi ile kolay etkileşim
7,5
11
Zaman Tasarrufu
6,1
Motivasyon
9
Sağlık
8
Kişisel gelişim
5,5
2
Maddi rahatlık 21 14,4
1,4
Yoktur 35 24,0
Genel katılımcı Sayısı: 212 Avantajına yönelik ifade sayısı: 146 146 100
Yükseköğretimde desen dersinin çevrimiçi gerçekleştirilmesinin katılımcılarda hissettirdiği olumlu
etkilerine yönelik görüşleri gösteren Tablo 1 incelendiğinde sırası ile; “yoktur” %24, “bilgiye kolay erişim”
%15,1, “sağlık” %14,4, “mekan sınırlandırmasının olmaması” %12,3, “daha fazla kişi ile kolay etkileşim” %10,3,
“zaman tasarrufu” %7,5, “motivasyon” %6,1, “kişisel gelişim” %5,5, “devamsızlık sorunu olmaması” %3,4
ve “maddi rahatlık” %1,4 olduğu görülmektedir. Örneklem grubunda bulunan 212 katılımcının yaklaşık
yarısı yöneltilen soruya avantajı olmadığı, bilgiye daha kolay eriştikleri ve sağlık açısından bu sürecin kabul
edilebilir olduğu yönünde cevaplar vermişlerdir.
Katılımcıların verdiği cevaplar ile konuya en yakın pandemi süreci alan yazın karşılaştırıldığında benzer
sonuçları yansıttığı görülmektedir. Bu doğrultuda bakıldığında, Nuere ve Miguel’in 6 Temmuz 2020 tari-
hinde yayımladıkları ve İspanya’da gerçekleştirdikleri çalışma ile pandemi sürecinde yeterli teknolojik des-
teği alamayan eğitimcilerin süreci iyi niyetle yürütmeye gayret gösterdiklerinden bahsetmektedir. Ancak
kişisel çabalamaların çevrimiçi yürütülen derslerin birçok farklı şekilde aksamasına da engel olamadığına
vurgu yapmışlardır.
Çevrimiçi Gerçekleştirilen Desen Dersinin Dezavantajlarına Yönelik Görüşler
Ankete katılan ve desen dersi aldığını beyan eden örneklem grubuna dahil edilen 212 kişinin verdiği
cevaplardan oluşan bulgular aşağıdaki tablo 2’de gösterilmiştir.
artvincovidcongress.org 580 - Bildiri Metni -