Page 580 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 580

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             Grafik 3 incelendiğinde örneklem grubunda yer alan 212 kişiden %65’i güzel sanatlar fakültesi,
        %32,9’u Eğitim Fakültesi ve %2,1’inin ise sanat ve tasarım fakültesine devam ettiği veya mezunu olduğu
        görülmektedir.
             Grafik 1, 2 ve 3 genel itibari ile incelendiğinde araştırmaya katılanların eğitim ortamı içerisinde bir
        şekilde desen dersi aldıkları ve bazılarının halen bu dersi vermeye devam ettikleri görülürken; kendi be-
        yanlarıyla da birebirdir.


             Çevrimiçi Gerçekleştirilen Desen Dersinin Avantajlarına Yönelik Görüşler
             Ankete katılan ve desen dersi aldığını beyan eden örneklem grubuna dahil edilen 212 kişinin verdiği
        cevaplardan oluşan bulgular aşağıdaki tablo 1’de gösterilmiştir.
             Tablo 1. Çevrimiçi gerçekleştirilen Desen dersinin avantajları

                                                                                     Frekans       %
                Mekan Sınırlandırmasının olmaması                                      22         12,3
                                                                                       18
                                                                                                  15,1
             Katılımcı Olumlu Görüşleri  Devamsızlık sorunu olmaması                   15         10,3
                Bilgiye kolay erişim
                                                                                                  3,4
                                                                                        5
                Daha fazla kişi ile kolay etkileşim
                                                                                                  7,5
                                                                                       11
                Zaman Tasarrufu
                                                                                                  6,1
                Motivasyon
                                                                                        9
                Sağlık
                                                                                        8
                Kişisel gelişim
                                                                                                  5,5
                                                                                        2
                Maddi rahatlık                                                         21         14,4
                                                                                                   1,4
                Yoktur                                                                 35         24,0
                     Genel katılımcı Sayısı: 212  Avantajına yönelik ifade sayısı: 146  146       100

             Yükseköğretimde desen dersinin çevrimiçi gerçekleştirilmesinin katılımcılarda hissettirdiği olumlu
        etkilerine yönelik görüşleri gösteren Tablo 1 incelendiğinde sırası ile; “yoktur” %24, “bilgiye kolay erişim”
        %15,1, “sağlık” %14,4, “mekan sınırlandırmasının olmaması” %12,3, “daha fazla kişi ile kolay etkileşim” %10,3,
        “zaman tasarrufu” %7,5, “motivasyon” %6,1, “kişisel gelişim” %5,5, “devamsızlık sorunu olmaması” %3,4
        ve “maddi rahatlık” %1,4 olduğu görülmektedir. Örneklem grubunda bulunan 212 katılımcının yaklaşık
        yarısı yöneltilen soruya avantajı olmadığı, bilgiye daha kolay eriştikleri ve sağlık açısından bu sürecin kabul
        edilebilir olduğu yönünde cevaplar vermişlerdir.
             Katılımcıların verdiği cevaplar ile konuya en yakın pandemi süreci alan yazın karşılaştırıldığında benzer
        sonuçları yansıttığı görülmektedir. Bu doğrultuda bakıldığında, Nuere ve Miguel’in 6 Temmuz 2020 tari-
        hinde yayımladıkları ve İspanya’da gerçekleştirdikleri çalışma ile pandemi sürecinde yeterli teknolojik des-
        teği alamayan eğitimcilerin süreci iyi niyetle yürütmeye gayret gösterdiklerinden bahsetmektedir. Ancak
        kişisel çabalamaların çevrimiçi yürütülen derslerin birçok farklı şekilde aksamasına da engel olamadığına
        vurgu yapmışlardır.


             Çevrimiçi Gerçekleştirilen Desen Dersinin Dezavantajlarına Yönelik Görüşler
             Ankete katılan ve desen dersi aldığını beyan eden örneklem grubuna dahil edilen 212 kişinin verdiği
        cevaplardan oluşan bulgular aşağıdaki tablo 2’de gösterilmiştir.






               artvincovidcongress.org                   580                                      - Bildiri Metni -
   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585