Page 581 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 581

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            Tablo 2. Çevrimiçi gerçekleştirilen Desen dersinin dezavantajları

                                                                                               Frekans     %
                    Teknolojik yetersizlik                                                        7        2,9
                    Motivasyon eksikliği                                                         43       17,9
                                                                                                           9,2
                                                                                                 22
                    Teknik/akademik bilgi edinememek
                 Katılımcı Olumlu Görüşleri  Anatomi/model/obje eksikliği                        46       19,2
                                                                                                 53
                    İletişim yetersizliği
                                                                                                          22,1
                    Ciddiyetsizlik/dikkat dağınıklığı
                                                                                                  4
                                                                                                           1,7
                                                                                                  3
                    Zaman kaybı
                                                                                                           1,3
                                                                                                  18
                    Sosyal etkileşim eksikliği
                    Atölye eksikliği
                                                                                                           9,2
                    Öğrenmede yetersiz kalıcılık                                                 22        7,5
                                                                                                           6,6
                                                                                                  16
                    Yoktur                                                                        6        2,4
                          Genel katılımcı Sayısı: 212     Dezavantajına yönelik ifade sayısı: 240  240     100
                 Yükseköğretimde desen dersinin çevrimiçi gerçekleştirilmesinin katılımcılarda hissettirdiği olumsuz
            etkilere yönelik görüşleri gösteren Tablo 2 incelendiğinde sırası ile; “iletişim yetersizliği” %22,1, “Anatomi/
            model/obje eksikliği” %19,2, “motivasyon eksikliği” %17,9, “teknik/akademik bilgi edinememek” %9,2, “atölye
            eksikliği” %9,2, “sosyal etkileşim eksikliği” %7,5, “öğrenmede yetersiz kalıcılık” %6,6, “teknolojik yetersizlik”
            %2,9, “yoktur” %2,4, “ciddiyetsizlik/dikkat dağınıklığı” %1,7 ve “zaman kaybı” %1,3 olduğu görülmektedir.
            Örneklem grubunda bulunan 212 katılımcının yaklaşık yarısı yöneltilen soruya iletişim sorunlarının olduğu,
            model veya obje olmayışından kaynaklı anatomik yetersizlik yaşadıklarını ve motivasyonlarının düştüğünü
            ifade etmişlerdir.
                 Katılımcıların verdiği cevaplar ile konuya en yakın pandemi süreci alan yazın karşılaştırıldığında benzer
            sonuçları yansıttığı görülmektedir. Bu doğrultuda bakıldığında, Brezilya’da bulunan Campinas üniversitesi ile
            Portekiz’de bulunan Lusophone Üniversiteleri işbirliği ile Antunes ve diğerlerinin 2020 yılında gerçekleştir-
            dikleri araştırmada; sanat, mimarlık ve tasarım alanlarında eğitim veren yükseköğretim kurumlarının yüz
            yüze eğitim anlayışını uzaktan eğitime dönüştürdüklerinde pedagojik kaliteyi koruyarak, yaratıcılığı teşvik
            etmenin ne denli zor olduğundan bahsetmişlerdir.
                 Bununla birlikte Peimani ve Kamalipour’un 2021 yılında gerçekleştirdikleri vaka incelemesi ile covid-
            19 kısıtlamaları sürecinde çevrimiçi eğitimde karşılaşılan zorlukların ortaya konduğu durum saptaması
            gerçekleştirmişlerdir. Araştırmalarının sonucunda öğrenciler arası sosyalleşmenin yetersizliği ve kentsel
            tasarımların çizimi konusunda yeterli alana veya modele ulaşmada zorluk yaşandığı sonucuna ulaşmışlardır.
                 Bu örneklere ek olarak Demirbilek’in 2021 yılında ülkemizdeki öğrencilerin uzaktan eğitimle ilgili
            tutumlarını belirlemek amaçlı gerçekleştirdiği araştırmasında; uzaktan eğitimin genel itibari ile yetersiz
            olduğu fikrinin ön plana çıktığı görülmektedir. Bunlara ek olarak Şen ve Kızılcalıoğlu’nun 2020 yılında ger-
            çekleştirdikleri öğrenci ve akademisyenlerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin alındığı çalışmalarında
            “öğrencilerin uzaktan öğretim yöntemi ile işlenen dersleri sıkıcı bulmaları, uzaktan öğretimin sosyalleş-
            meye engel olması, akademisyenler ile kurulan bağdan yoksun bırakması gibi nedenlerle uzaktan öğretim
            sürecinden memnun olmadıkları” sonuçlarını elde etmişlerdir.









            - Bildiri Metni -                                581                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586