Page 581 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 581
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Tablo 2. Çevrimiçi gerçekleştirilen Desen dersinin dezavantajları
Frekans %
Teknolojik yetersizlik 7 2,9
Motivasyon eksikliği 43 17,9
9,2
22
Teknik/akademik bilgi edinememek
Katılımcı Olumlu Görüşleri Anatomi/model/obje eksikliği 46 19,2
53
İletişim yetersizliği
22,1
Ciddiyetsizlik/dikkat dağınıklığı
4
1,7
3
Zaman kaybı
1,3
18
Sosyal etkileşim eksikliği
Atölye eksikliği
9,2
Öğrenmede yetersiz kalıcılık 22 7,5
6,6
16
Yoktur 6 2,4
Genel katılımcı Sayısı: 212 Dezavantajına yönelik ifade sayısı: 240 240 100
Yükseköğretimde desen dersinin çevrimiçi gerçekleştirilmesinin katılımcılarda hissettirdiği olumsuz
etkilere yönelik görüşleri gösteren Tablo 2 incelendiğinde sırası ile; “iletişim yetersizliği” %22,1, “Anatomi/
model/obje eksikliği” %19,2, “motivasyon eksikliği” %17,9, “teknik/akademik bilgi edinememek” %9,2, “atölye
eksikliği” %9,2, “sosyal etkileşim eksikliği” %7,5, “öğrenmede yetersiz kalıcılık” %6,6, “teknolojik yetersizlik”
%2,9, “yoktur” %2,4, “ciddiyetsizlik/dikkat dağınıklığı” %1,7 ve “zaman kaybı” %1,3 olduğu görülmektedir.
Örneklem grubunda bulunan 212 katılımcının yaklaşık yarısı yöneltilen soruya iletişim sorunlarının olduğu,
model veya obje olmayışından kaynaklı anatomik yetersizlik yaşadıklarını ve motivasyonlarının düştüğünü
ifade etmişlerdir.
Katılımcıların verdiği cevaplar ile konuya en yakın pandemi süreci alan yazın karşılaştırıldığında benzer
sonuçları yansıttığı görülmektedir. Bu doğrultuda bakıldığında, Brezilya’da bulunan Campinas üniversitesi ile
Portekiz’de bulunan Lusophone Üniversiteleri işbirliği ile Antunes ve diğerlerinin 2020 yılında gerçekleştir-
dikleri araştırmada; sanat, mimarlık ve tasarım alanlarında eğitim veren yükseköğretim kurumlarının yüz
yüze eğitim anlayışını uzaktan eğitime dönüştürdüklerinde pedagojik kaliteyi koruyarak, yaratıcılığı teşvik
etmenin ne denli zor olduğundan bahsetmişlerdir.
Bununla birlikte Peimani ve Kamalipour’un 2021 yılında gerçekleştirdikleri vaka incelemesi ile covid-
19 kısıtlamaları sürecinde çevrimiçi eğitimde karşılaşılan zorlukların ortaya konduğu durum saptaması
gerçekleştirmişlerdir. Araştırmalarının sonucunda öğrenciler arası sosyalleşmenin yetersizliği ve kentsel
tasarımların çizimi konusunda yeterli alana veya modele ulaşmada zorluk yaşandığı sonucuna ulaşmışlardır.
Bu örneklere ek olarak Demirbilek’in 2021 yılında ülkemizdeki öğrencilerin uzaktan eğitimle ilgili
tutumlarını belirlemek amaçlı gerçekleştirdiği araştırmasında; uzaktan eğitimin genel itibari ile yetersiz
olduğu fikrinin ön plana çıktığı görülmektedir. Bunlara ek olarak Şen ve Kızılcalıoğlu’nun 2020 yılında ger-
çekleştirdikleri öğrenci ve akademisyenlerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin alındığı çalışmalarında
“öğrencilerin uzaktan öğretim yöntemi ile işlenen dersleri sıkıcı bulmaları, uzaktan öğretimin sosyalleş-
meye engel olması, akademisyenler ile kurulan bağdan yoksun bırakması gibi nedenlerle uzaktan öğretim
sürecinden memnun olmadıkları” sonuçlarını elde etmişlerdir.
- Bildiri Metni - 581 Eğitimde Yeni Normlar-II