Page 585 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 585

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                                                     Pandemide Eğitim


                                                         Tarık NAKCI a

                         aOkul Müdürü Çorum Necip Fazıl Kısakürek Ortaokulu, tariknakci@hotmail.com


                 Özet

                 Eğitimde tüm dünyada eşi görülmemiş bir aksaklığa neden olan COVID-19 salgını, okullarda eğitim-öğ-
            retimi kesintiye uğrattı. Bazı ülkelerde tamamen kapanma olurken bazılarında kısmi kapanışlar oldu. Bazı
            ülkelerde ara vermek zorunda kaldı. Bu süreç dünyada farklı kademelerde öğrenim gören 2 milyara yakın
            öğrenciyi etkiledi.
                 Salgının öğrenciler üzerindeki etkilerinin daha uzun süreli olacağıyla ilgili öngörüler de var. Diğer taraf-
            tan eğitim-öğretime verilen aralar ya da kapanmalar sadece öğrencileri etkilemedi. Öğretmenler ve aileleri
            de etkilerken toplumsal ve ekonomik sonuçlar da ortaya çıktı. Ülkemizde salgının başlamasıyla birlikte
            okullara ara verildi ve akabinde uzaktan eğitime başlandı. Bu hızlı ve etkin çözümde ülkemizde daha önce
            kurulan Eğitim Bilişim Ağı (EBA) gibi projelerin de katkısı oldu. Salgın sürecinde sistem daha da güçlendirildi
            ve yeni uygulamalar hayata geçirildi. Uzaktan eğitim uygulamalarında ülkemiz dünyada önemli başarılar
            gösteren ülkeler arasında yerini aldı.
                  Bu önemli adımlar atılırken uzaktan eğitimin başarısı, erişim sorunu, yeni sürece ailelerin etkisi, öğ-
            renci motivasyonu, dezavantajlı grupların durumu, öğrenme kayıpları ve öğrenciler üzerindeki psikolojik
            etkileri gibi konular tüm dünyada tartışılmaya başlandı.


                 Anahtar Kelimeler: Pandemi, Pandemide Eğitim











































            - Bildiri Metni -                                585                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590