Page 621 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 621

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                   Pandemi Sürecinde Geçici Koruma Altındaki Çocukların Eğitime Erişim Problemi


                                                       Sevda KUBİLAY  a

                          aÖğr. Gör. Dr. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi,sevda.kubilay@ohu.edu.tr


                 Özet

                 Dünyayı sarsan COVID-19 pandemisi nedeniyle pek çok ülke uzaktan eğitim sürecine geçiş yapmıştır.
            Ancak sosyo-ekonomik eşitsizliklere bağlı olarak ortaya çıkan dijital uçurum eğitime erişimi engellemiştir.
            Yerinden edilen çocuklar pandemi döneminden en fazla etkilenen dezavantajlı gruplar arasında yer almaktadır.
                  Bu araştırmada Türkiye’de geçici koruma statüsüne sahip olan Suriyeli öğrencilerin pandemi sürecinde
            yaşadığı eğitsel sorunların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma kolay ulaşılabilir örneklem yöntemiyle
            belirlenen, okula kayıtlı Suriyeli öğrenciler ve aileleri ile gerçekleştirilmiştir. Yarı-yapılandırılmış görüşme
            formu ile yürütülen nitel araştırmada 11 öğrenci ve ebeveynleri yer almıştır.  Tercüman eşliğinde yürütü-
            len görüşmelerde katılımcılara öğrencilerin uzaktan eğitimi ne derecede takip ettiğini ve eğitime erişimde
            yaşadıkları sorunları tespit etmek amacıyla sorular yönetilmiştir. Araştırma verileri betimsel analiz yön-
            temiyle değerlendirilmiş ve araştırmaya katılan öğrencilerin yarısından fazlasının eğitime erişimi olduğu
            ancak sürdürülebilirlik noktasında sıkıntı yaşadıkları görülmüştür. Eğitime erişimi olmayanların uzaktan
            eğitim süreci hakkında sağlıklı olarak bilgilendirilmedikleri, Türkçe yeterliliğine ve dersleri takip etmesini
            mümkün kılacak tv, bilgisayar, tablet gibi elektronik cihazlara sahip olmadıkları görülmüştür.
                 Erişim sağlayan öğrencilerin ise yaşadıkları ortamın öğrenme sürecini olumsuz etkilemesi, kalabalık
            ev ortamına sahip olmaları, evde birden fazla öğrencinin olması, internet erişiminin sınırlı olması, ilgi ve
            istek kaybı gibi nedenlerle dersleri sürekli olarak takip edemedikleri bilgisine ulaşılmıştır.

                 Anahtar Kelimeler: Pandemi, Geçici Koruma Altındaki Öğrenciler, Eğitime Erişim








































            - Bildiri Metni -                                621                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626