Page 622 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 622
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Covid-19 Pandemi Sürecinde Okul Psikolojik Danışmanlarının Uzaktan Eğitim Yoluyla Sun-
dukları Hizmetlere İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Nihal TOPAL , Şükrü ÖZER , Hatice ODACI c
b
a
aDoktora Öğrencisi, Trabzon Üniversitesi, nihal_topal19@trabzon.edu.tr
bDoktora Öğrencisi, Trabzon Üniversitesi, sukru_ozer19@trabzon.edu.tr
cProf. Dr., Karadeniz Teknik Üniversitesi, haticeodaci@ktu.edu.tr
Özet
Covid-19 pandemisinde alınan tedbirler kapsamında okullar yüz yüze eğitime ara vererek uzaktan eğitim
faaliyetlerine başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, Covid-19 salgını sürecinde okul psikolojik danışmanlarının
uzaktan eğitim hizmetlerine yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu 14 okul danışma-
nından oluşmaktadır. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak tasarlanmıştır.
Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır ve veriler içerik analizi
yöntemiyle analize tabii tutulmuştur. Elde edilen bulgulara göre; okul danışmanları salgın sürecinde Covid-
19 hakkında bilgilendirme, öğrencilere yönelik kişisel, mesleki ve eğitsel alanlarda seminerler, öğretmen
ve veli toplantıları, tercih danışmanlığı gibi uzaktan eğitim faaliyetleri gerçekleştirmişlerdir. Danışmanlar
uzaktan eğitim faaliyetlerinin pratik ve ekonomik oluşu, zaman ve mekan açısından esnekliği ve bilgiye
ulaşım kolaylığı sağlaması gibi avantajlı; katılım düşüklüğü, iletişim güçlükleri, yetersiz geribildirim ve teknik
sorunlar gibi dezavantajlı yönlerini bildirmişlerdir.
Uzaktan eğitim faaliyetleri yürütülürken öğrencilerin motivasyon düşüklüğü yaşaması, kamera ve
ses açılmayışına bağlı denetim zafiyetleri, altyapı ve donanım eksiklikleri, ölçme ve değerlendirmedeki
güçlükler ile uzun süreli hareket kısıtlaması gibi sorunlarla karşılaşılmıştır. Okul danışmanları uzaktan
eğitim faaliyetleri için alt yapının güçlendirilmesi, öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitimler planlanması,
velinin sürece katılımının arttırılması ve objektif ölçme ve değerlendirmenin sağlanması gibi önerilerde
bulunurken; pandemi sonrası uzaktan eğitim hizmetlerinin kullanılmaya devam edeceği noktasında öngö-
rüler sunmuşlardır.
Anahtar Kelimeler: Covid-19, Pandemi, Uzaktan Eğitim, Okul Danışmanı
artvincovidcongress.org 622 - Bildiri Metni -