Page 622 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 622

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




          Covid-19 Pandemi Sürecinde Okul Psikolojik Danışmanlarının Uzaktan Eğitim Yoluyla Sun-
                               dukları Hizmetlere İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi


                                      Nihal TOPAL , Şükrü ÖZER , Hatice ODACI c
                                                                b
                                                  a
                        aDoktora Öğrencisi, Trabzon Üniversitesi, nihal_topal19@trabzon.edu.tr
                        bDoktora Öğrencisi, Trabzon Üniversitesi, sukru_ozer19@trabzon.edu.tr
                            cProf. Dr., Karadeniz Teknik Üniversitesi, haticeodaci@ktu.edu.tr

             Özet


             Covid-19 pandemisinde alınan tedbirler kapsamında okullar yüz yüze eğitime ara vererek uzaktan eğitim
        faaliyetlerine başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, Covid-19 salgını sürecinde okul psikolojik danışmanlarının
        uzaktan eğitim hizmetlerine yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu 14 okul danışma-
        nından oluşmaktadır. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak tasarlanmıştır.
             Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır ve veriler içerik analizi
        yöntemiyle analize tabii tutulmuştur. Elde edilen bulgulara göre; okul danışmanları salgın sürecinde Covid-
        19 hakkında bilgilendirme, öğrencilere yönelik kişisel, mesleki ve eğitsel alanlarda seminerler, öğretmen
        ve veli toplantıları, tercih danışmanlığı gibi uzaktan eğitim faaliyetleri gerçekleştirmişlerdir. Danışmanlar
        uzaktan eğitim faaliyetlerinin pratik ve ekonomik oluşu, zaman ve mekan açısından esnekliği ve bilgiye
        ulaşım kolaylığı sağlaması gibi avantajlı; katılım düşüklüğü, iletişim güçlükleri, yetersiz geribildirim ve teknik
        sorunlar gibi dezavantajlı yönlerini bildirmişlerdir.
             Uzaktan eğitim faaliyetleri yürütülürken öğrencilerin motivasyon düşüklüğü yaşaması, kamera ve
        ses açılmayışına bağlı denetim zafiyetleri, altyapı ve donanım eksiklikleri, ölçme ve değerlendirmedeki
        güçlükler ile uzun süreli hareket kısıtlaması gibi sorunlarla karşılaşılmıştır. Okul danışmanları uzaktan
        eğitim faaliyetleri için alt yapının güçlendirilmesi, öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitimler planlanması,
        velinin sürece katılımının arttırılması ve objektif ölçme ve değerlendirmenin sağlanması gibi önerilerde
        bulunurken; pandemi sonrası uzaktan eğitim hizmetlerinin kullanılmaya devam edeceği noktasında öngö-
        rüler sunmuşlardır.


             Anahtar Kelimeler:  Covid-19, Pandemi, Uzaktan Eğitim, Okul Danışmanı






























               artvincovidcongress.org                   622                                      - Bildiri Metni -
   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627