Page 623 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 623

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




               Sosyal Medya Kullanımı ve Maruz Kalınan İçeriklerin Çocukların Psikolojilerine Etkileri


                                             Merve KALKAN , Murathan SEVER     b
                                                             a
                                    aMarmara Üniversitesi,  kalkanmerve906@gmail.com
                                     bMarmara Üniversitesi,  murathansvr.01@gmail.com


                 Özet

                 Günümüzde teknoloji alanında meydana gelen her türlü gelişme insanların hayatlarını doğrudan etki-
            lemektedir. Özellikle son yıllarda internet kullanımının artmaya başlamasıyla birlikte birçok sosyal medya
            platformu kurulmuş olup bu platformlara erişim ise her geçen gün daha kolay hale gelmiştir. Birçok içe-
            riğin bulunduğu bu paylaşım ortamı, yetişkinlerin olduğu kadar çocukların da ilgisini çekmekte ve sunduğu
            imkanlarla çocukları sanal gerçeklik ortamında zaman geçirmeye teşvik etmektedir.
                 Bu çalışmada çocukların sosyal medya kullanımının psikolojileri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Bu
            amaç doğrultusunda 15 yetişkin bireyden veri toplanmıştır. Elde edilen veriler Maxqda 20 paket progra-
            mında analiz edilerek çeşitli kod ve alt kodlara ulaşılmıştır. Sonuçlar incelendiğinde sosyal medyanın ço-
            cukların ebeveynleriyle olan ilişkisinden, duygu, düşünce ve davranışlarına kadar pek çok açıdan çocukları
            olumsuz yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
                 Bu sonuçlar göz önüne bulundurulduğunda çocukların olumsuz tutum ve davranışlarının önüne geçi-
            lebilmesi ve gelişim dönemlerine uygun olacak şekilde sürecin yönetilebilmesi için, ebeveynlere önerilerde
            bulunulmuş ve çalışma sonlandırılmıştır. Yapılan bu çalışma çocukların sosyal medyayı bilinçsiz kullanımı
            sonucu meydana gelebilecek sorunları ortaya koyar nitelikte olması açısından önem arz etmektedir.

                 Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya ve Çocuk, Olumsuz Duygular, Olumsuz Etkiler, Olumsuz Davranışlar.


                          Social Media Use and Content Exposure Effects on Children’s Psychology

                 Abstract


                 Today, all kinds of developments in the field of technology directly affect people’s lives. Especially in
            recent years, with the increase in internet usage, many social media platforms have been established and
            access to these platforms has become easier day by day. This sharing environment with many content
            attracts the attention of children as well as adults and encourages children to spend time in virtual reality
            with the opportunities it offers. In this study, the effects of children’s social media use on their psychology
            were investigated. For this purpose, data were collected from 15 adult individuals.
                 The obtained data were analyzed in Maxqda 20 package program and various codes and subcodes
            were reached. When the results were examined, it was concluded that social media negatively affected
            children in many ways, from the relationship of children with their parents to their emotions, thoughts
            and behaviors.
                 Considering these results, suggestions were made to parents in order to prevent negative attitudes
            and behaviors of children and to manage the process in accordance with their developmental period, and
            the study was terminated. This study is important in terms of revealing the problems that may occur as
            a result of children’s unconscious use of social media.

                 Keywords: Social Media and Child, Negative Emotions, Negative Effects, Negative Behaviors.




            - Bildiri Metni -                                623                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628