Page 626 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 626

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             Şekil 1. incelendiğinde çocukların hangi amaçlarla sosyal medya kullanımı gerçekleştirdikleri görül-
        mektedir. Bu amaçlara ilişkin bazı katılımcı ifadelerine aşağıda yer verilmiştir.
             K10: Oyun ağırlıklı videolar izliyorlar. Ayrıca örnek aldıkları youtuberlar var. Onların çektikleri videoları
        çoğunlukla seyrediyorlar.
             K9: En çok youtube videoları izliyor. Daha eğlence ve bilgi içerikli kanalları izliyor. Bunun dışında oyun
        videoları oynadıkları esnada çekilip yüklenen videoları seyretmeyi de seviyor hatta kendi oynuyormuş gibi
        de tepkiler verebiliyor.
             K12: Korku içerikli videolar izlemeyi çok seviyor. Bu zaman zaman bir palyaço videosu zaman zaman
        ise silah oyunu oynayanların videoları olabiliyor. Ne kadar uyarırsak uyaralım izlemeye devam ediyor.
             K13: günlük hayatın gösterildiği vlog videolarını izlemeyi çok seviyor. Tiktok videoları izleyip çekmek
        istiyor.
             K7: Daha çok oyun videoları izliyorlar. Oynadıkları oyunlar hakkında çekilen ve tüyoların, kuralların
        anlatıldığı videolar bunlar. Aynı zamanda deney videoları da izliyorlar.
             Katılımcı ifadelerine göre çocukların daha çok eğlence içerikli oyun ve çizgi film videoları maksatlı
        sosyal medya kullanımı gerçekleştirdikleri görülmüştür. Bunun yanında bilgi, şiddet ve korku içeren vide-
        oların da çocuklar tarafından incelendiği ve içerik paylaşma isteğinin oluştuğu görülmüştür.


             Ebeveynin Sosyal Medya Denetimi
             Bu kısımda çocukların sosyal medya kullanımlarının ebeveynler tarafından denetlenip denetlenmediği
        ve nasıl denetlendiği üzerine alt temalar oluşturularak sunulmuştur.






















                           Şekil 2. Ebeveynin Sosyal Medya Denetimi Teması ve Alt Temaları

             Şekil 2. incelendiğinde ebeveynlerin sosyal medya denetimi sağlayıp sağlamadıkları ve nasıl denetim
        sağladıkları görülmektedir. Bu temalara ilişkin bazı katılımcı ifadelerine aşağıda yer verilmiştir.
             K12: Yemeğini bitirmesi için bir araç olarak kullanabiliyoruz çünkü yeme problemleri de olan bir çocuk
        aynı zamanda. Dersini bitirdiği zaman videoları izlemesine izin veriyoruz. Zaman zaman ise yaramazlık
        yapmaya başladığında sosyal medya da vakit geçirmesine izin veriyoruz.
             K15: Günlük yapmaları gereken sorumlulukları yerine getirirse izin veriyorlar. Örneğin kitabını okursan
        yarım saat bilgisayarda vakit geçirebilirsin gibi.
             K4: Sosyal medya uçsuz bir deniz olduğu için içine bir kez girdikten sonra çocuğu kontrol etmek çok
        kolay olmayacaktır. Ebeveynler muhtemelen çocuklarının sosyal medya hesaplarına takipçi olarak belli bir
        düzeyde denetim yapıyorlardır. Ama tabi ki bu etkili bir denetim oluşturmaz. En doğru denetimi çocuğun
        kendisinin yapacağı kanaatindeyim. Bu nedenle ebeveynin yapması gereken şeyin çocuğunu sosyal medya
        da karşısına çıkabilecek zararlı içerikler konusunda bilinçlendirmek ve artıları eksileriyle birlikte sosyal
        medya kullanımını çocuğun da fikirlerini önemseyerek tartışmak olduğunu düşünüyorum.

               artvincovidcongress.org                   626                                      - Bildiri Metni -
   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631