Page 662 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 662

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        düzenlenmiş olan görüşme formunda, görüşmecinin sosyodemografik özelliklerini tespit etmeye yöne-
        lik sorularla 16 adet açık uçlu soru ve sonda sorular yer almıştır. Formun sistematik ve karşılaştırılabilir
        olmasına, analize imkân tanımasına özellikle dikkat edilmiştir.
             Yarı yapılandırılmış görüşme formunun avantajı olarak; araştırmacı, görüşmecilere görüşmenin
        akışına bağlı olarak ve araştırmanın amacına uygun olarak alt sorular eklemiştir. Katılımcılarla yapılan
        görüşmeler ortalama 5-15 dakika sürmüştür. Görüşmeler sosyal mesafe dikkate alınarak yüz yüze ya-
        pılmış, katılımcıların izni alınarak görüşmelerin tamamı ses kaydına alınmıştır. Ardından bu ses kayıtları
        yazıya dökülerek analiz yapılmıştır.
             Yazıya aktarılan soru ve görüşler araştırmacılar tarafından incelenmiştir. Kayıtlarda yer alan araştırma
        sorularının amacına uygun bölüm seçilmesine özen gösterilmiştir.  Nitel veri analiziyle ilişkili düşünceler
        analizin amacı konusunda farklı olabilmektedir. Görüşmeler sırasında ulaşılan verilerin analizinde betim-
        leme, anlama, yorumlama veya açıklama yolları seçilebilir (Kuş, 2006).
             Bu çalışmada katılımcıların görüş ve ifadelerinden doğrudan atıflar yapılması katılımcıların görüşle-
        rini uygun, sağlıklı ve doğru bir biçimde yansıtmak amacıyla gerçekleştirerek betimsel analiz, verilerin an-
        lamlandırılması için içerik analizi, araştırmacılar tarafından yapılmıştır. Sonrasında analizler yorumlanarak
        açıklanmıştır (Bilgin, 2006; Yıldırım ve Şimşek, 2018).
             Geçerlilik ve güvenirlilik analiz yapılırken katılımcıların görüşlerinden çokça alıntı yapılarak ve araştır-
        manın örneklem, modeli, veri toplama adımları ve analiz basamakları ayrıntılı bir biçimde tanımlanarak
        sağlanmıştır. Güvenilirlik ve geçerliliği sağlayan bir diğer faktör de örneklemin araştırmaya istekli olması-
        dır.  Araştırmacılar analiz yapılırken en doğru sonuca varabilmek için analizler bağımsız olarak yapılmıştır.
        Daha sonra elde edilen sonuçlar kıyaslanarak ortak noktalar tespit edilmiştir.


             3. Bulgular

             Bu bölümde katılımcılarla yapılan görüşmeler sonucunda ulaşılan veriler tablolar haline getirilmiştir.
        Gönüllü katılımcılar rumuzlar halinde verilmiştir. Güvenirliliğin sağlanması adına katılımcıların verdiği ifa-
        deler tablolarda italik olarak belirtilmiştir
             50YK: 50 yaşında olan kadın katılımcı.
             23YK: 23 yaşında olan kadın katılımcı
             72YK: 72 yaşında olan kadın katılımcı
             17YE: 17 yaşında olan erkek katılımcı olarak belirlenmiştir.


        Tablo 1-Katılımcıların demografik özellikleri
                                                   50YK          23YK          72YK          17YE
                                    Kız              X             X             X
              Cinsiyet
                                   Erkek                                                       X
                                    50               X
                                    23                             X
                Yaş
                                    72                                           X

                                    17                                                         X
                                 Lise Terk           X
                                  Lisans                           X
           Eğitim Durumu
                                  11. sınıf                                                    X

                               Ortaokul Terk                                     X

               artvincovidcongress.org                   662                                      - Bildiri Metni -
   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667