Page 72 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 72

Eğitimde Yeni Normlar-II




        normal okuldaki eğitim sürecinde kazanılması öngörülen bilgi ve becerileri, ön hazırlık yapılmadan uzaktan
        eğitime geçerek gerçekleştirmek zordur. Bu bağlamda, pandeminin çocuklarda öğrenme çıktıları üzerindeki
        etkisine ilişkin Dünya Bankası raporu, öğrenme kaybını şu şekilde tahmin etmektedir:
             Batı Balkan ülkelerindeki uzaktan eğitim organizasyonunun sonucu yaklaşık 9 PISA puanı veya okul
        yılının %25’i olacaktır. Çeşitli nedenlerle uzaktan eğitime katılmamış çocuklarda bu öğrenme kaybı (yakla-
        şık 16 PISA puanı veya okul yılının %40’ı) daha da yüksek olacaktır diye tahmin edilmektedir. COVID-19’un
        neden olduğu bu durum, öğrenciler arasındaki eşitsizlikleri daha da derinleştirecek ve bu da normal öğ-
        renme sürecine döndükten sonra daha da görünür hale gelecektir.
             Bu nedenle fırsat eşitliğinin yaratılması ve öğrencilerin öğrenme sürecindeki farklılıklarının bir an önce
        ele alınması ve özel ihtiyaçlarının giderilmesi gerekmektedir.
             Aynı zamanda, eğitim kurumları, eşit fırsatlar yaratmak ve eğitim programlarında öngörülen öğren-
        me çıktılarına ulaşmada çocuklar arasındaki farklılıkları dikkate alarak, öğrencileri teknolojik donanımlarla
        desteklemenin yanı sıra, öğrenme kayıplarını telafi etmek için mümkün olan en kısa sürede ek eğitim veya
        başka programlar düzenlemeye başlamalıdır.
             Bu bağlamda ilk adım, çeşitli nedenlerden dolayı öğrenme sürecine katılmada zorluk yaşayan, eksik
        kalan tüm çocukları tespit etmek ve buna dayalı destek programları sunmaktır. EBTB ayrıca, öğrenme
        kayıplarını ve gelecekteki etkilerini en aza indirmek için normal okul yılının dışında yaz okulları da düzen-
        lemeyi düşünmelidir.
             Pandemi ve dolayısıyla uzaktan eğitim organizasyonunun oluşturduğu zorluklara rağmen, bu duru-
        mun öğrenmenin önemini ve avantajlarını anlamak için iyi bir fırsat olduğu düşünülmektedir. Bu nedenle
        öğretimde teknoloji kullanımı ve online öğrenmenin Kosova eğitim sistemine dahil edilmesi için somut
        adımlar atılacağı ifade edilmektedir.
             Bu bir zorluk teşkil etse de, EBTB ve diğer eğitim paydaşlarıyla birlikte gerekli altyapıyı sağlamak ve
        okulların eğitim teknolojisini kullanma kapasitelerini geliştirmeleri için desteklemeye devam etmeleri ge-
        rekmektedir. Ayrıca Covid-19 pandemisinin devam edeceği düşünüldüğünde süresiz olarak, uzaktan eğitimin
        organizasyonu için tüm okulların kullanabileceği, etkili, standartlaştırılmış bir platformun geliştirilmesi ve
        hizmetiçi eğitim verilerek öğretmenlerin uygulama becerilerinin artırılması gerekmektedir.
             Sonuç olarak, Covid-19’un yayılmasına karşı alinan önleyici tedbirler ve aynı koşullardan etkilenen dün-
        yanın diğer ülkelerindeki uygulamalar incelendiginde, eğitim-öğretim sürecinin gerçekleştirilmesi ve öğren-
        cilerin değerlendirilmesi boyunca esnek (fleksibil) bir öğrenme yaklaşımının teşvik edildiği görülmektedir.
             Esnek yaklaşıma göre, öğrencilere farklı biçimlerde ders materyallerine erişim sağlama, istedikleri
        zaman diğerleriyle etkileşim kurmak, ne zaman öğrenmek istediklerini ve nasıl değerlendirilmek istedik-
        lerini belirleme fırsatı verilmektedir. Esnek öğretim, öğrencilere çeşitli biçimlerde öğretim materyallerine
        erişme fırsatı sağlamanın yanı sıra, öğretmenlerin de onlara çeşitli çevrimiçi uygulamalar ile çeşitli öğ-
        renme etkinlikleri sunmalarına da olanak tanımaktadır.
             Aynı zamanda, sunumlar, grup projeleri, akran / öğrenci değerlendirmesi, standartlaştırılmış test
        biçimleri (çevrimiçi test), e-portfölyo dâhil olmak üzere değerlendirme yöntemleri de esnek olabilir. Pan-
        demi ile mücadelede tüm enerjinin öğrenme sürecinin organizasyonuna, okula fiziksel katılıma, eğitim
        programının uygulanmasına odaklanıldığı bu dönemde, çocuklara çok az danışmanlık ve duygusal destek
        sağlanıldığı görülmektedir.
             Ulusal düzeyde okul kurumlarında psikolog ve pedagog sayısının düşük olduğu göz önüne alındığında,
        Hükümet sadece okullardaki psikologların sayısını artırmaya değil, aynı zamanda bunların sürekli mesleki
        gelişimlerine de yatırım yapmalıdır diye düşünüyoruz.








               artvincovidcongress.org                   72                                 - Davetli Konuşmacı -
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77