Page 71 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 71

Uluslararası Covid-19 Kongresi




            Classroom gibi çeşitli dijital platformları kullanarak ödev ve diğer öğretim materyallerini paylaşmışlardır.
                 Kosova’da 2020/21 yeni eğitim öğretim yılının başlamasıyla birlikte Merkezi ve yerel düzeyde eğitim
            yetkilileri eğitim-öğretim sürecinin organizasyonunu üç senaryoya göre düzenledi:
                 •  Senaryo A – Okul kurumlarında eğitim- öğretim,
                 •  Senaryo B – Birleşik (kombine) öğretim,

                 •  Senaryo C - Covid-19 pandemisinin yarattığı koşullardan dolayı uzaktan eğitim.

                 Ülkedeki epidemiyolojik durum, şehirlerdeki vaka sayıları ve okulların özel koşulları hangi senaryonun
            uygulanacağı karar vermede önemli kriterdir.
                 Buna rağmen bu zorlu pandemi koşullarında eğitim-öğretimin bu senaryolara göre organize edilmesi,
            öğretmenler, ebeveynler, öğrenciler ve genel olarak da tüm eğitim camiası için çok sayıda zorluğu berabe-
            rinde getirdi. Bu zorlukların yanı sıra ana nedenlerden biri de Kosova eğitim sisteminin böyle bir öğretme
            ve öğrenme yöntemine hazır olmamasıdır ya da hazırlıksız yakalanmasıdır.
                 Bununla birlikte hala günümüzde uzaktan eğitim sırasında öğretmenlerin uyguladıkları öğretim yak-
            laşımları ve videoyla aktarılan öğretim materyallerinin niteliği tartışılmaktadır. Çünkü pandeminin ortaya
            çıkmasından bu güne kadar bir yıldan fazla bir süre geçmesine rağmen Kosova’da uzaktan eğitim organi-
            zasyonu için hala standartlaştırılmış bir platform bulunmamaktadır. Bu süreçte okullar hatta öğretmenler
            öğrenme-öğretme ve öğrenci değerlendirmelerini farklı platformlar ya da en uygun ve en basit olanları
            kullanmaktadırlar.
                 Kosova eğitim sisteminde Covid-19 virüsünün patlak vermesinden önce bile eğitim-öğretim sürecin-
            de teknoloji araç-gereçlerin kullanımı son derece düşüktü ve böyle bir durumda online eğitime geçmek
            eğitim sistemi için bu bir meydan okumaydı. Uzaktan eğitime geçilmesiyle öğretmenlerin çoğunda var olan
            eksiklikler gün yüzüne çıktı maalesef niceki, etkili ve nitelikli öğretim için teknolojiyi kullanma konusunda
            bilgi ve beceri eksikliği uzaktan eğitime geçişte öğretmenlerin karşılaştıkları önemli engellerden biriydi.
                 Buna bağlı yapılan araştırmalar da çok sayıda öğretmenin uzaktan öğretimi düzenleme konusunda
            daha önceden böyle bir deneyime sahip olmadıklarını belirtmektedir. Ayrıca virüsün otaya çıkmasından
            bu güne kadar bir yıldan fazla bir süre geçmesine rağmen hala öğretmenlerin yukarıda saydığımız dijital
            becerileri kullanım eksikliğini geliştirici ya da destekleyici önlemler maalesef alınmadı.
                 Bu bağlamda, Covid-19’un yarattığı durum, bizlere bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitim- öğretim
            sürecine entegrasyonunu, okulların fiziki şartlarını geliştirmenin ve öğretmenlerin teknoloji kullanma be-
            cerilerini geliştirme ihtiyacının bir kez daha çok önemli olduğunu kanıtladı. Aynı doğrultuda bu dönemde
            çocukların eğitimi ve yetiştirilmesindeki ebeveyinlerin rolü, ailelerin bu süreci yönetecek bilgi ve beceri
            eksikliği ve bunları giderici hizmet içi eğitim eksikliklerinin olduğu ortaya çıkmaktadır.
                 Covid-19 pandemisinin ortaya çıkardığı zorluklar başta düşük sosyo-ekonomik statüye sahip olan
            çocukları, özel eğitim muhtaç çocukları ve Roman, Aşkali ve Mısırlı topluluklardan gelen çocuklar olmak
            üzere tüm çocukları etkiledi. Eğitim Bakanlığı verilerine göre geçen yıl Mart-Haziran döneminde düzenle-
            nen uzaktan eğitime çocukların toplam 9.070’i veya %2.8’i katılmadı. Eğitim balanılığına göre bunun ana
            nedeni internet erişimi ve teknolojik araç gereçlerin eksikliğinin olmasıydı.
                 Pandemi sürecine ortaya çıkan eğitim eşitsizliklerini önlemek için özel bir eğitim politikası geliştirirl-
            memesine rağmen, yeni eğitim – öğretim yılının başlamasıyla birlikte Eğitim Bakanlığı bu yoksul çocukları
            teknoloji cihazlarla desteklemek, eksikliklerini gidermek için çeşitli firmalarla ve iş adamlarıyla işbirliği içinde
            çocuklara yardımlarda bulunuldu. Buna rağmen dağıtılan yardımların hala yetersiz olduğu ve hala birçok
            çocuğun teknolojik araç ve öğretim materyal eksikliği yaşadığı düşünülmektedir.
                 Pandeminin yarattığı zorluklar çocukların derslerinde kayıplar yaşamalarına, bunun da uzun vadede
            öğrencilerin eğitimlerinde ve geleceklerini planlama konusunda büyük bir engel olarak karşımıza çıkacaktır.
                 Pandeminin başlangıcından itibaren öğrenme çıktıları üzerinde kayıpları olacağı biliniyordu, çünkü


            - Davetli Konuşmacı-                              71                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76