Page 732 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 732

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             Sanal Tabanlı Eğitim Sisteminin Faydaları
             Çevrimiçi öğrenme, İnternet üzerinden gerçekleşen bir eğitim sürecidir. Hem çocuklara hem de
        yetişkinlere uzak yerlerden eğitime erişim sağlayan veya çeşitli nedenlerle bir okula, meslek yüksekokuluna
        veya üniversiteye gidemeyen öğrencilere öğrenme deneyimleri sağlayan bir uzaktan eğitim şeklidir. Uzaktan
        eğitim yoluyla çevrimiçi öğrenme deneyimleri eşzamansız veya eş zamanlı olabilir.
             Eşzamansız öğrenme, öğrenciler e-posta veya tartışma panoları gibi farklı medya araçları aracılığıyla
        öğrenmeye katılmak için kendi zamanlarını seçebildiklerinde gerçekleşir. Öğrenciler, kendi seçtikleri zamanlarda
        oturum açabilir ve etkinlikleri tamamlayabilir ve kendi hızlarında öğrenebilirler. Bunun aksine, eşzamanlı
        öğrenme etkinlikleri, anında geri bildirim ile canlı video ve / veya sesli konferans yoluyla gerçekleşir (Hras-
        tinski, 2008).
             Asenkron veya senkronize olsun, çevrimiçi öğrenmenin çeşitli avantajları vardır:  örneğin çevrimiçi
        öğrenme aynı fiziksel konumda olmaya bağlı değildir ve bu nedenle katılım oranlarını artırabilir. Buna ek
        olarak, çevrimiçi öğrenme, yüz yüze derslere katılmak için gereken seyahat ve diğer maliyetleri azalttığı
        ve aynı zamanda tam zamanlı veya yarı zamanlı işlerle meşgul olan yetişkin öğrenciler için öğrenme fır-
        satları sağladığı için uygun maliyetli olabilir (Yılmaz, 2019).
             Ayrıca, katılımcıların şahsen tanışması gerekmediği için çevrimiçi öğrenme, katılımcılar ve eğitmen-
        ler arasında iletişim için uygun bir araç olabilir (Kim, 2020). Çevrimiçi öğrenme öğrenci ve eğitimcilere
        kendi kendine çalışma alışkanlıklarını geliştirmek için yeterli zaman sağlar (Sharma vd., 2020). Gerçekten
        de teknoloji aracılı eğitim, pandemi sırasında öğretmenlerin ve öğrencilerin öğrenirken güvenli ve sağlıklı
        kalmasını sağlamanın yanı sıra eğitimcilerin ve öğrencilerin iş ve akademik hizmetlerine uzaktan devam
        etmelerine olanak tanımıştır (Chick vd., 2020).
             Uzaktan eğitimin faydalarından en önemlisi, öğrencinin bulunduğu yerle sınırlı olmamasıdır (Fedynich
        2014). Bu, uzaktan eğitimin sadece eğitim alanlarına gelemeyen öğrencilere sunduğu bir avantaj değil, aynı
        zamanda farklı yaştaki öğrencileri meşgul etmek için deneyime ihtiyaç duyan ve bulundukları yere bağlı
        kalmayan öğretmen adaylarına da sunulabilecek bir avantaj anlamına gelir.
             Çevrimiçi iletişim,  uzaktan eğitim ve iletilebilecek bilgi ve bilgi türleri için büyük bir gelişmedir. Eğitimciler
        mesai saatleri içinde seyahat edebilmekte ve çeşitli konferanslarla beraber çevrimiçi eğitimlerine bulundukları
        yerden devam edebilmektedir.  Dahası, eğitim ve idareciler arasında daha fazla tartışma veya konuşma
        gerektiğinde, görüntülü iletişim teknolojisi kullanılarak sanal bir toplantı düzenleyebilmektelerdir. Öğret-
        menler bu sayede sorunları gözden geçirebilir, web kamerası önünde paylaşım yaparak veya çevrimiçi
        sunum programlarını kullanarak görsel materyallerini paylaşabilmektelerdir (Kim, 2020).
             Ansari ve diğerlerinin (2021)  Suudi Arabistanda yapmış olduğu çalışmada öğrencilerin %50’den
        fazlası çevrimiçi eğitimin rahat olduğunu, zaman kazandırdığını ve kendi kendine çalışma yapmaları için
        zaman sağladığını vurgulamış ve dersler kaydedildiği için  konuları anlamada araçları kullanarak istedik-
        leri zaman tekrar kayıtları gözden geçirebildiklerini böylece ders katılımlarının arttığını ifade etmişlerdir.
        Araştırmalar, ayrıca teknoloji aracılı eğitimin yüksek öğrenim kurumları üzerindeki uzun vadeli etkisi göz
        önüne alındığında, uzaktan öğrenmenin, onu seçen öğrenciler için yüz yüze öğrenmeden daha iyi olabile-
        ceğini göstermiştir (Burke, 2020)
             Karaca ve diğerlerinin (2021) Sinop ilinde, 240 öğretmen üzerinde, çevrimiçi eğitimin faydaları üzeri-
        ne yaptıkları anket araştırmasında ‘’mekân esnekliği sağlar’’ maddesi en yüksek ortalamaya sahip ibare
        olmuştur. Bu maddeyi ‘’zaman tasarrufu sağlar’’ maddesi ve ‘’bağımsız öğrenme becerilerini geliştirir’’
        maddesi takip etmiştir. En düşük ortalamaya sahip olan cevap ‘’daha çok öğrenciye ulaşmayı sağlar’’ ifa-
        desidir. ‘’katılımı arttırır’’ ve ‘’bireysel farklılıklara hizmet etmeyi kolaylaştırır’’ seçenekleride ortalamaların
        düşük olduğu maddeler arasında olmuştur.
             Bu sonuçlar çevrimiçi öğrenmenin avantajlarından hangilerinin ön planda olduğunu göstermiş ve
        çevrimiçi eğitimin faydalarını ele alarak araştırmalar ve planlayıcılar açısından bir gösterge sağlamış ülke
        çapında hangi noktalar üzerinde durulması gerektiği konusunda örnek olmuştur. Özellikle internet kulla-

               artvincovidcongress.org                   732                                      - Bildiri Metni -
   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737