Page 733 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 733

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            nımının yaygınlaşmasına bağlı olarak uzaktan eğitim bireylere daha zengin öğrenme ortamları sunmakta-
            dır. Bununla birlikte bireysel farklılıkları dikkate alarak ilgi ve yeteneklere göre öğretimi bireyselleştirerek
            eğitimin bireysellik ilkesinin tam olarak yerine getirilmesini sağlamaktadır.
                 Bu yüzden daha çok yükseköğretimde uzaktan eğitim tercih edilmektedir. Son yıllarda, açılan uzaktan
            öğretim lisans ve lisansüstü programlar ile sertifika programlarının sayısı ve çeşitliliği bunun en önemli
            göstergesidir (Karaca vd., 2021).


                 Sanal Tabanlı Eğitim Sisteminin Sebep Olduğu Kısıtlama Ve Zorluklar
                 Salgın sağlık hizmetlerine erişim, iş ve barınma, güvenlik ve eğitim gibi günlük deneyimlerimizin birçok
            yönündeki eşitsizlikleri de vurguladı ( Yancy, 2020). COVID-19, eğitimin etkinliğini tehdit etti ve hem eğitimci-
            ler hem de genel olarak eğitim topluluğu için öğrenme ve gelişme üzerinde uzun vadeli etkileri oldu (Viner
            vd., 2020). COVID-19, bazı eğitim eşitsizliklerini de büyüttü, bu nedenle daha önce dezavantajlı olan veya
            yıpranma riski altında olan öğrenciler kendilerini daha dezavantajlı ve daha büyük risk altında bulmuştur.
                 Düşük sosyoekonomik geçmişe sahip öğrencilerin, güvenilmez internet, çocuk ve yaşlı bakımı ger-
            çekleştirme ve COVİD-19 da iş kaybı nedeniyle çalışma ihtiyacı gibi zorluklarla karşılaşmaları daha olası
            olmuştur (Lashley vd., 2020).
                 Çevrimiçi öğrenmenin sınırlamaları, eğitmenlerin veya öğrencilerin çevrimiçi sitelere erişme ve
            bilgisayar kullanma konusundaki teknolojik yeteneklerine bağlı olarak değişebilmektedir. Bu sınırlamalar,
            çevrimiçi erişimi olmayan veya bilgisayarlar gibi çevrimiçi öğrenme araçlarıyla sınırlı deneyimi olan küçük
            çocuklar veya okul çağındaki öğrenciler için daha belirgindir (Wedenoja, 2020).
                 Göz önünde bulundurulması gereken ek bir sınırlama, küçük çocukların çevrimiçi öğrenmesinin yanı
            sıra çevrimiçi erişimin yetişkin gözetimi ve dolayısıyla yetişkinlerin de erişilebilirliği ve katılımını gerektir-
            mesidir ( Youn vd., 2012). Ayrıca çevrimiçi öğrenme, yetişkin öğrencilere kıyasla odaklanmak ve öğrenmek
            için daha fazla etkileşime ve uygulamalı etkinliklere ihtiyaç duyan küçük çocukları dahil etmek için yeterli
            veya uygun fırsatlar sunmayabilir (Kim, 2020).
                 Öğrenciler, öğretmenlerle çevrimiçi görüştüklerinde yalnızca geleneksel öğrenmede mevcut olan
            kişilerarası ortamı da kaçırmaktadırlar. Öte yandan, bazı çalışmalar göstermektedir ki, yeni ve gelişen
            teknolojiler umut vericidir fakat eğitim modellerini ve müfredatı oluşturan yüz yüze karşılaşmaların hiçbir
            zaman tamamen yerini almayacaklardır. (Okoye vd.,2021) Ek olarak, fakültelerin bilgisayar tabanlı öğretimi
            benimseme yetkinlikleri, bu öğretme ve öğrenme yöntemini daha da zorlaştırmaktadır.
                  Yapılan araştırmalarda öğrencilerin belli bir kısmı çevrimiçi öğrenimi tavsiye edilmez olarak yorumla-
            mış ve karmaşık olduğunu ifade etmiştir (Ansari vd., 2021). Bu nedenle öğrenme modunu daha az stresli
            ve öğrenciler için daha ilginç hale getirmek amacıyla belirli değişiklikler yapılması konusunda olumsuz
            yönde etkileyen stres faktörlerini belirlemek ve düzeltmek önemlidir.
                 Uzaktan eğitimde öğretmen ile öğrenci sayısı arasındaki oran kritik olacaktır. Eşzamanlı çevrimiçi
            öğretim birkaç nedenden ötürü öğrenci sayısını sınırlar (Kim, 2020):
                  a) Yalnızca bir kişi konuşabilir çünkü sesli iletişim aracı katılımcıların sesini aynı anda yalnızca bir kişi
            olacak şekilde duymamıza izin verir;
                  b) Bir öğretmen, görsel materyalleri sunmak için bir ekranı paylaşırken yalnızca sınırlı sayıda çocuğu
            görebilir;
                  c) Küçük çocuklar grup çalışması veya «dön ve konuş» için çevrimiçi olarak ayrılamaz çünkü çevrimiçi
            özellikleri kendileri için kontrol edemezler ve bir öğretmen ara odalarındaki farklı grupları aynı anda
            denetleyemez.
                 Bu nedenlerden dolayı, eşzamanlı çevrimiçi öğretim az sayıda öğrenci ile daha iyi çalışacaktır.
                 Öğretim elemanlarının pandemi sürecinde yaptıkları en zor iş eğitim sistemleri hakkında eğitilmeleri
            olmuştur. COVİD-19 başlangıcında öğretim görevlilerinin bir kısmı çevrimiçi ders vermeye henüz hazır
            değillerdi. Bu yüzden öğretim görevlilerinin bir kısmı çevrimiçi eğitime mesafeliydiler. Düşük düzeyde


            - Bildiri Metni -                                733                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738