Page 156 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 156

Ellerim  bazen  kömür  izi  oldu,  bazen  kalem  izi.  Ama  o  eller,  çocuklarım  gibi  gördüğüm
               öğrencilerimin ellerine değdikçe daha da güç buldum. Şimdi çalıkuşu olarak anılmak beni çok mutlu
               eder. Gurur duyarım. Tek bir kişinin bile hayatına dokunabildiysem, anlam katabildiysem ne mutlu bana.

                      Ben bir hayal kurdum. Ne kadar zorluk olsa da daha iyisini yapmak için hep çalışacağıma önce
               kendim inandım. Her zaman değişim ve farkındalık oluşturmak ilk zamanlar zordur. Ama ben inandıkça,
               vazgeçmedikçe bana inanan ve güvenen insanların sayıları daha da arttı. Görev yaptığım tüm köy ve
               ilçelerde kiminin kızı, kiminin kardeşi, kiminin sırdaşı, arkadaşı oldum. Ama en güzeli de hepsinin
               öğretmeni olabildim. Ne zaman odun taşımaya gitsem çevrem doldu yardım için, tamir işlerimizi hep
               yapan bir abimiz vardı. Uzak diyarlardaydık fakat çocuklarımız için en iyi imkanları sunmak için hem
               biz çok çalıştık hem de gönüllü kişilerimiz de okulumuza destekleri oldu. Onlara da çok teşekkür ederim.
               Özverili öğretmen arkadaşlarım, okulumuzun canla başla çalışan kıymetli çalışanları oldu. Bir çığ gibi
               büyüdü birliktelik. İlk başta  yalnızdım bu  yolda.  İlk ailemle okulumuza  eşyaları taşırken, başka bir
               okulumuzun personeli bize yardıma geldi. Okulumuzu hazır hale getirmek için gece gündüz çalıştık. Bir
               kişinin desteği zamanla binler oldu. Hiçbir zaman toplumdan ayrı bir öğretmenlik hikayem olmadı. Her
               zaman samimiyetle ve sevgiyle çalıştım. Çocukları çocuklarım, orada yaşayan kişileri ailemin bir parçası
               olarak gördüm. Çok kıymetli yöneticilerle de çalışma şansına sahip oldum. Tecrübesiyle, dostluğuyla
               bana  iyi  ve  kötü  günümde  hep  destek  olan  çok  özel  arkadaşlarım  oldu.  Hiçbir  zaman  öğrenmeyi
               bırakmadım. En iyi öğretmenim bazen de çocuklar oldu. Hayatımıza giren her kişinin bize öğretebileceği
               çok şey olduğuna inanırım. Hiç kimse tesadüfen hayatımızda değildir aslında. Her bir insanı tanımak
               bana tecrübe ve anlam katmıştır. Beni geliştirmiştir.

                      Şimdi bir çalıkuşu hikayesi yazıldıysa ve bu hikaye dünyaya ulaştıysa bu hepimizin eseridir.
               Bana gönülden destek veren, gönüllerini açan ve her zaman yanındayız diyen herkese bu satırlarla bir
               kez daha teşekkür ederim.

                      Salıpazarı  Anaokulunda  da  diğer  okullarda  olduğu  gibi  fiziksel  ve  eğitim  yöntemleri  olarak
               değişim süreciyle başladım. Her gittiğim okulda günün şartlarına uygun daha farklı eğitim süreçleri
               tasarlıyorum. Sonra projelerle sürecimizi destekliyoruz. Proje yazmayı seviyorum. Bu zamana kadar
               birçok kurum, kuruluşa da proje çalışmaları yaptım. Şu anda da yurtiçi gibi yurtdışı projelerim var.
               Projelerle  insanlara  fayda  sağlamak  amacım.  Bu  sebeple  sonuçlarını  düşününce  daha  çok  çalışıp
               üretiyorum.

                      Projeleri üretirken mutlaka bir hikayesi olmasına özen gösteriyorum. Sadece kendi öğrencilerime
               ve kendi bölgemdeki insanlara değil, ülkemin farklı diyarlarındaki kişilere de faydalı olmalı. Ben bir
               öğretmen olarak ne kadar çok insana ulaşabilirsem o kadar mutlu ve gururlu olacağım. Her projem bir
               ihtiyaca yönelik oldu. Çoğu da ortak yaşadığımız ihtiyaçlar. Bu sebeple projelerim hem yurtiçi hem de
               yurtdışında da uygulanmakta.

                      Korona sürecinde farklı projelerimiz oldu. onları yürüttük. Online eğitimlerimizi sürdürüyoruz.
               Çocuklarımızın  yaş  grubu  itibariyle  sosyalleşmeye  ihtiyaç  olduğu  dönemdeyiz.  Hareketli  olması,
               sosyalleşmesi, oyun, iletişim onlar için çok önemli. En zorlandığımız durum bu elbette. Bu konuda
               çocuklarımızın  psikolojik  ve  sosyal  açıdan  mümkün  olduğunca  etkilenmemesi  için  ailelerle  sürekli
               işbirliği içindeyiz. Ailelerimizle evde sosyal faaliyetlerimizi planladık. Çocuklarımızın arkadaşlarıyla
               online olarak mümkün olduğunca görüşmelerini istedik. Çoğu ailemiz köyde olunca bu biraz zorlaştı
               tabi fakat çocuklarımızla iletişimimizi daha da arttırmaya özen gösterdik. Bu günleri avantaja çevirerek




                                                              156
   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161