Page 155 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 155
2018 Global Teacher Prize Top 10 Finalisti NURTEN AKKUŞ
Samsun’ un Asarcık İlçesinde ve Bayburt’ un köylerinde öğretmenlik yaptım. Daha sonra
Samsun Ayvacık İlçesi’nde çalıştım ve şimdi Samsun Salıpazarı Anaokulunda idarecilik yapıyorum.
Öğretmenliğim sürecince isteyerek köy ve kırsal bölgelerde öğretmenlik yaptım. Öğretmen olmanın çok
büyük anlama sahip olduğuna inanarak, öğretmenliği yaşayarak çalışıyorum. İlk görev yerim bir köy
okuluydu. Köy öğretmeni olarak göreve başlamanın büyük bir şans olduğunu düşünüyorum. Zor
şartlarımız oldu elbette fakat kırsal bölgelerde öğretmen olmak; öğretmenliği araştırma, öğrenme,
yeniliği keşfetme kadar hayata dokunmak olarak da anlamlandırmamı sağladı. Bir yandan öğrencilerim
için, kendimi ve okulumu geliştirmek için çalışırken, bir yandan da bulunduğum bölgeye ve insanlara
nasıl faydalı olabilirim düşüncesini taşıdım hep. Bir derneğim, vakfım yoktu fakat yaptığım projelerle
bir vakıf veya bir derneğin yapabileceği faaliyetler gerçekleştirdim ve birçok insanın hayatına dokunma
şansına sahip oldum.
Kendi okulu dışında; Meb, Unicef, iş dünyası, kaymakamlık, belediye, stk, kurum-kuruluşların
projelerinde yer aldım, yerel-ulusal ve uluslar arası projeler yazarak koordinatörlüğünü yaptım.
Öğrencilerin, kadınların ve köy okullarının eğitim-sosyal-ekonomik yönden desteklenmesi, erkek rol-
modellerinin eğitime dahil edilmesi, tecrübeleriyle yeni nesillere örnek olan yaşlılarımız ve çocuklar
arasında kuşaklararası bağların kuvvetlendirilmesi, toplumsal değerlerimizin yaşatılması ve
sürdürülmesi, engelliler, lösemili çocuklar, görev yaptığım bölgelerin tanıtımı ve geliştirilmesi gibi
birçok alanda çalışmalar gerçekleştirdim veya kurumlarla ortak çalışmalarda yer aldım. Projelerle,
gönüllü kişi ve kurumların destekleriyle gıda-giyim-eğitim-sağlık gibi alanlarda yardımlar elde ettik, bu
yardımları ihtiyaç sahibi ailelere ve çocuklara ulaştırdık. Gönüllü kişiler aracılığıyla üniversite
öğrencilerine burs temin ettik. Kaymakamlık ve sosyal yardımlaşma vakfı işbirliği ile ilçedeki hamile
bayanlara evlerinde ziyaret edip, gezici aile eğitimleri yaptık. Ayrıca Kaymakamlık ve belediye işbirliği
ile ilçenin tanıtımı, gelişimi, bölgenin kültürel özelliklerinin yeniden yaşatılmasına destek
çalışmalarında yer aldım. Kırsal bölgedeki kadınların sosyal ve kişisel gelişimleri için Türkiye’nin ilk
gezici atölyesini kurdum. Halk eğitim merkezimiz ve alanında uzman gönüllü kişilerle köylerdeki
kadınlarımıza eğitimler verdik. Görev yaptığım yerlerdeki çocuklarımız ve kadınlarımızın sosyal
yaşamlarının daha da geliştirilmesi, gibi çalışmalar yaptım. Ayrıca ülkemizin farklı bölgelerinde görev
yapan 26 öğretmenimizle şehit öğretmenlerimiz anısına ve geliri ihtiyaç sahibi çocuklara bağışlanacak
bir kitap yazdık. Yurtiçi ve yurtdışında birçok ülkede konferans verdim. Bu kapsamda öğretmenler,
öğretmen adayları, üniversite öğrencileri, kadınlar, iş dünyası gibi farklı alanlarda birçok kişiyle bir
araya geldim. Çalışmalarla sadece öğretmenlere değil, kadınlara, gençlere, öğretmen adaylarına da ilham
ve rol-model olmayı amaçladım. Tek bir çocuğun hayatında nasıl fark yaratabilirim diye çıktığım bu
anlamlı yolda, sorumluluğum her geçen gün daha da arttı. Daha çok insana destek olmak, ilham olmak
için çalışıyorum. Projelerim şimdi üniversitelerde de araştırma konusu oldu, çalışmalarım birçok kitapta
örnek olarak yer aldı ve projelerimiz şimdi Azerbaycan, Kanada, BAE gibi birçok ülkede de
uygulanıyor.
Öğretmenlik o kadar mucizevi bir yaşam şekli ki… Bizler daha çok inanmalı, daha çok çalışmalı,
umut etmeli, hayal etmeliyiz ki; ardımızdan gelen insanların da hayallerinin peşinden gidecek cesaretleri
daha da artsın. Bunu çocuklarımız için, yarınlarımız için, bunu her şeyin en güzeline layık ülkemiz için
yapmalıyız. Yetiştirdiğimiz her çocuk bir gün bizim geleceğimiz olarak karşımıza çıkacak. Onun için
kaybedecek zamanımız, ne de çocuğumuz var. Onlar benim ilham kaynağım. Onlar benim ve bu
dünyanın geleceği.
155