Page 155 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 155

2018 Global Teacher Prize Top 10 Finalisti NURTEN AKKUŞ


                      Samsun’  un  Asarcık  İlçesinde  ve  Bayburt’  un  köylerinde  öğretmenlik  yaptım.  Daha  sonra
               Samsun Ayvacık İlçesi’nde çalıştım ve şimdi Samsun Salıpazarı Anaokulunda idarecilik yapıyorum.
               Öğretmenliğim sürecince isteyerek köy ve kırsal bölgelerde öğretmenlik yaptım. Öğretmen olmanın çok
               büyük anlama sahip olduğuna inanarak, öğretmenliği yaşayarak çalışıyorum. İlk görev yerim bir köy
               okuluydu.  Köy  öğretmeni  olarak  göreve  başlamanın  büyük  bir  şans  olduğunu  düşünüyorum.  Zor
               şartlarımız  oldu  elbette  fakat  kırsal  bölgelerde  öğretmen  olmak;  öğretmenliği  araştırma,  öğrenme,
               yeniliği keşfetme kadar hayata dokunmak olarak da anlamlandırmamı sağladı. Bir yandan öğrencilerim
               için, kendimi ve okulumu geliştirmek için çalışırken, bir yandan da bulunduğum bölgeye ve insanlara
               nasıl faydalı olabilirim düşüncesini taşıdım hep. Bir derneğim, vakfım yoktu fakat yaptığım projelerle
               bir vakıf veya bir derneğin yapabileceği faaliyetler gerçekleştirdim ve birçok insanın hayatına dokunma
               şansına sahip oldum.

                      Kendi okulu dışında; Meb, Unicef, iş dünyası, kaymakamlık, belediye, stk, kurum-kuruluşların
               projelerinde  yer  aldım,  yerel-ulusal  ve  uluslar  arası  projeler  yazarak  koordinatörlüğünü  yaptım.
               Öğrencilerin, kadınların ve köy okullarının eğitim-sosyal-ekonomik yönden desteklenmesi, erkek rol-
               modellerinin eğitime dahil edilmesi, tecrübeleriyle yeni nesillere örnek olan yaşlılarımız ve çocuklar
               arasında  kuşaklararası  bağların  kuvvetlendirilmesi,  toplumsal  değerlerimizin  yaşatılması  ve
               sürdürülmesi,  engelliler,  lösemili  çocuklar,  görev  yaptığım  bölgelerin  tanıtımı  ve  geliştirilmesi  gibi
               birçok  alanda  çalışmalar  gerçekleştirdim  veya  kurumlarla  ortak  çalışmalarda  yer  aldım.  Projelerle,
               gönüllü kişi ve kurumların destekleriyle gıda-giyim-eğitim-sağlık gibi alanlarda yardımlar elde ettik, bu
               yardımları  ihtiyaç  sahibi  ailelere  ve  çocuklara  ulaştırdık.  Gönüllü  kişiler  aracılığıyla  üniversite
               öğrencilerine burs temin ettik. Kaymakamlık ve sosyal yardımlaşma vakfı işbirliği ile ilçedeki hamile
               bayanlara evlerinde ziyaret edip, gezici aile eğitimleri yaptık. Ayrıca Kaymakamlık ve belediye işbirliği
               ile  ilçenin  tanıtımı,  gelişimi,  bölgenin  kültürel  özelliklerinin  yeniden  yaşatılmasına  destek
               çalışmalarında yer aldım. Kırsal bölgedeki kadınların sosyal ve kişisel gelişimleri için Türkiye’nin ilk
               gezici  atölyesini  kurdum.  Halk  eğitim  merkezimiz  ve  alanında  uzman  gönüllü  kişilerle  köylerdeki
               kadınlarımıza  eğitimler  verdik.  Görev  yaptığım  yerlerdeki  çocuklarımız  ve  kadınlarımızın  sosyal
               yaşamlarının daha da geliştirilmesi, gibi çalışmalar yaptım. Ayrıca ülkemizin farklı bölgelerinde görev
               yapan 26 öğretmenimizle şehit öğretmenlerimiz anısına ve geliri ihtiyaç sahibi çocuklara bağışlanacak
               bir kitap yazdık. Yurtiçi ve yurtdışında birçok ülkede konferans verdim. Bu kapsamda öğretmenler,
               öğretmen adayları, üniversite öğrencileri, kadınlar, iş dünyası gibi farklı alanlarda birçok kişiyle bir
               araya geldim. Çalışmalarla sadece öğretmenlere değil, kadınlara, gençlere, öğretmen adaylarına da ilham
               ve rol-model olmayı amaçladım. Tek bir çocuğun hayatında nasıl fark yaratabilirim diye çıktığım bu
               anlamlı yolda, sorumluluğum her geçen gün daha da arttı. Daha çok insana destek olmak, ilham olmak
               için çalışıyorum. Projelerim şimdi üniversitelerde de araştırma konusu oldu, çalışmalarım birçok kitapta
               örnek  olarak  yer  aldı  ve  projelerimiz  şimdi  Azerbaycan,  Kanada,  BAE  gibi  birçok  ülkede  de
               uygulanıyor.


                      Öğretmenlik o kadar mucizevi bir yaşam şekli ki… Bizler daha çok inanmalı, daha çok çalışmalı,
               umut etmeli, hayal etmeliyiz ki; ardımızdan gelen insanların da hayallerinin peşinden gidecek cesaretleri
               daha da artsın. Bunu çocuklarımız için, yarınlarımız için, bunu her şeyin en güzeline layık ülkemiz için
               yapmalıyız. Yetiştirdiğimiz her çocuk bir gün bizim geleceğimiz olarak karşımıza çıkacak. Onun için
               kaybedecek  zamanımız,  ne  de  çocuğumuz  var.  Onlar  benim  ilham  kaynağım.  Onlar  benim  ve  bu
               dünyanın geleceği.
                                                              155
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160