Page 173 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 173

Özel Yetenekli Öğrencilerin Pandemi Sürecinde

                                                      Günlük Rutinleri İle

                                                Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki




                                                       Melek CANDEMİR

                                                            Öğretmen

                                                   candemir.melek@gmail.com

               Özet

                      Travmatik  yaşantılara  ve  olumsuz  durumlara  nasıl  adapte  olacağı  ile  ilgili  becerileri
               insanoğlunun en eski davranış kayıtlarıdır. Bireylerin yaşamlarında en çok stres yaratan şeyler belirsizlik
               durumlarıdır. Kimi bireyler ortaya çıkan olumsuz yaşam durumlarına kaygı ve stres tepkisi gösterip
               günlük  yaşantısını  zora  sokarken kimi bireyler ise  bu  olumsuz  yaşam  durumları ile  baş  etmekte ve
               normal yaşantılarına kısa sürede dönmektedirler.




                      Salgınlar  bu çağın zorlu  yaşam  olayları olarak  karşımıza  çıkmakta ve  insanların  yaşamlarını
               fiziksel  olarak  tehlikeye  atmakla  birlikte  süreç  içerisinde  ve  sonrasında  bazı  stres  tepkilerini  açığa
               çıkarmaktadır. Bu çalışmada, özel yetenekli öğrencilerin stresli geçen izolasyon ortamında evde devam
               ettirdikleri  uzaktan  eğitim  faaliyetlerinde  istekli  ve  aktif  bir  şekilde  günlük  rutinlerini  devam
               ettirmelerinin  kaygı  düzeylerini  kontrol  etme  konusundaki  etkililiğine  dikkat  çekilmesi
               amaçlanmaktadır.



                      Çalışma,  Kocaeli  ilindeki  Gebze  Bilim  Sanat  Merkezi  öğrencilerinden,  özel  yetenekli  50
               öğrencinin (25 kız ve 25 erkek) 8 hafta boyunca kaygı düzeylerini, hafta boyu günlük rutinlerini ve
               çalışmalarında aktif olmalarını derecelendirmeleri istenerek online forma kaydedilen veriler üzerinden
               değerlendirilmiştir.  Sonuç  olarak  özel  yetenekli  öğrencilerin  öğrenme  süreçlerindeki  planlı  çalışma
               davranışlarını  devam  ettirmedeki  farkındalıklarının  pandemi  döneminde  oluşan  belirsizliklere  karşı
               kaygı duygularıyla baş etmelerine katkı sağladığı gözlemlenmiştir.




               Anahtar Kelimeler: Stres, pandemi, kaygı, bilsem öğrencileri, günlük rutinler.












                                                              173
   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178