Page 173 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 173
Özel Yetenekli Öğrencilerin Pandemi Sürecinde
Günlük Rutinleri İle
Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki
Melek CANDEMİR
Öğretmen
candemir.melek@gmail.com
Özet
Travmatik yaşantılara ve olumsuz durumlara nasıl adapte olacağı ile ilgili becerileri
insanoğlunun en eski davranış kayıtlarıdır. Bireylerin yaşamlarında en çok stres yaratan şeyler belirsizlik
durumlarıdır. Kimi bireyler ortaya çıkan olumsuz yaşam durumlarına kaygı ve stres tepkisi gösterip
günlük yaşantısını zora sokarken kimi bireyler ise bu olumsuz yaşam durumları ile baş etmekte ve
normal yaşantılarına kısa sürede dönmektedirler.
Salgınlar bu çağın zorlu yaşam olayları olarak karşımıza çıkmakta ve insanların yaşamlarını
fiziksel olarak tehlikeye atmakla birlikte süreç içerisinde ve sonrasında bazı stres tepkilerini açığa
çıkarmaktadır. Bu çalışmada, özel yetenekli öğrencilerin stresli geçen izolasyon ortamında evde devam
ettirdikleri uzaktan eğitim faaliyetlerinde istekli ve aktif bir şekilde günlük rutinlerini devam
ettirmelerinin kaygı düzeylerini kontrol etme konusundaki etkililiğine dikkat çekilmesi
amaçlanmaktadır.
Çalışma, Kocaeli ilindeki Gebze Bilim Sanat Merkezi öğrencilerinden, özel yetenekli 50
öğrencinin (25 kız ve 25 erkek) 8 hafta boyunca kaygı düzeylerini, hafta boyu günlük rutinlerini ve
çalışmalarında aktif olmalarını derecelendirmeleri istenerek online forma kaydedilen veriler üzerinden
değerlendirilmiştir. Sonuç olarak özel yetenekli öğrencilerin öğrenme süreçlerindeki planlı çalışma
davranışlarını devam ettirmedeki farkındalıklarının pandemi döneminde oluşan belirsizliklere karşı
kaygı duygularıyla baş etmelerine katkı sağladığı gözlemlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Stres, pandemi, kaygı, bilsem öğrencileri, günlük rutinler.
173