Page 87 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 87

Eba TV’ de Yayınlanan Beden Eğitimi Etkinliklerinin

                                             Veli ve Beden Eğitimi Öğretmenlerinin

                                                 Görüşleriyle Değerlendirilmesi





                                                         Seçkin YILDIZ

                                                       Trabzon Üniversitesi

                                                     Spor Bilimleri Fakültesi

                                                     Yüksek Lisans Öğrencisi





                                                   seckinyildizktu@gmail.com











               Özet




                      Bu araştırma korona virüs salgını sürecinde EBA TV’de yayınlanan beden eğitimi etkinliklerinin
               ülkemizdeki  durumunu  tespit  etmek  amacıyla  öğrenci  velileri  ve  beden  eğitimi  öğretmenlerinin
               görüşlerinden  yararlanılarak  yapılmıştır.  Çalışmada  nitel  araştırma  yöntemlerinin  iç  içe  geçmiş  tek
               durum deseni kullanılmıştır.





                      Veriler araştırma ekibi tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış soruların bulunduğu görüşme
               formu kullanılarak Google anketler sistemi üzerinden salgın sürecinde alınan kararlara uygun olarak
               toplanmıştır.  Araştırma  verisi,  nitel  araştırma  örnekleme  yöntemlerinden  olan  maksimum  çeşitlilik
               örneklemesine uygun olarak EBA TV’de yayınlanan beden eğitimi etkinliği hakkında görüş bildiren 20
               öğrenci velisi ve 10 beden eğitimi öğretmeninden görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır.




                      Uzaktan link aracılığıyla toplanan görüşme formlarındaki veriler içerik analizine tabi tutularak
               işlenmiştir. Araştırma neticesinde katılımcıların EBA TV’de yayınlanan beden eğitimi etkinliklerinin
               sokağa  çıkma  kısıtlamasının  uygulandığı  süreçte  öğrencilerdeki  hareketsizliği  önlediği  konusunda
               hemfikir  oldukları  görülmektedir.  Uzaktan  beden  eğitiminin  öğrenciler  tarafından  ders  olarak
               algılanmadığı  için  çoğunlukla  uygulanmadığı  söylenebilir.  Yine  içeriklerin  verimsiz  hazırlandığı,
               öğrenciler üzerinde ders algısının oluşturulmasının derse aktif katılımı arttırabileceği düşünülmektedir.




                                                               87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92