Page 85 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 85
Covid-19 Pandemi Sürecinde
Acil Uzaktan Eğitim Sorunlar ve Öneriler
Arş. Gör. Dr. Sezan SEZGİN
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
sezansezgin@mehmetakif.edu.tr
Özet
Tüm dünyada etkili olan Covid-19 pandemi süreci, yıkıcı ve dönüştürücü etkilerini, başta
eğitimsel, toplumsal ve kültürel alanlarda olmak üzere insan yaşayışına dair pek çok alanda
hissettirmiştir. Bu süreçte, Dünya genelinde her yaş grubundan yaklaşık bir buçuk milyon öğrenci acil
uzaktan eğitim (emergency remote education) faaliyetlerine katılmıştır. Süreçleri düzenleyen uzmanlar,
öğretmenler ve alt yaş gruplarının velileri de hesaba katıldığında uzaktan eğitim faaliyetlerine katılım
oldukça yüksek sayılara ulaşmıştır.
Bu kadar büyük bir ekosistem içinde yerel ve küresel bağlamda bazı sorunların yaşanması ise
kaçınılmaz gözükmektedir. Bu çalışma, pandemi sürecinde gerçekleştirilen “acil uzaktan eğitim”
faaliyetlerine ilişkin yerel sorunları yansıtmak, bununla birlikte ilgili sorunları yerel ve küresel
dinamikler kapsamında değerlendirmek ve çözüm önerileri sunmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda
çalışma konuyla ilgili güncel çalışmaları (makale ve gri literatür) inceleyen keşfedici bir doküman
araştırmasıdır.
Çalışma, öncelikle acil uzaktan eğitim kavramı üzerinde durmuştur. Bununla birlikte, çalışma,
pandemi sürecinde öğrencilerin, eğitmenlerin ve velilerin çeşitli psikolojik, teknik ve öğrenimsel
sorunlar yaşayabildiklerini ortaya koymaktadır. Bu sorunların önemli bir bölümünün ise dijital uçurum
kavramından ileri geldiği görülmüştür.
Acil uzaktan eğitim sürecinde, yerel düzeyde gerçekleştirilen uygulamaların ve çizilen yol
haritasının ise küresel bağlamda değerlendirildiğinde, geliştirilmesi gereken yönleriyle beraber,
tatminkâr olduğu anlaşılmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Acil uzaktan eğitim, Covid-19 sürecinde eğitim, Uzaktan eğitim
85