Page 85 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 85

Covid-19 Pandemi Sürecinde

                                           Acil Uzaktan Eğitim Sorunlar ve Öneriler




                                                  Arş. Gör. Dr. Sezan SEZGİN





                                             Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi

                                                         Eğitim Fakültesi

                                            Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

                                                 sezansezgin@mehmetakif.edu.tr





               Özet

                      Tüm  dünyada  etkili  olan  Covid-19  pandemi  süreci,  yıkıcı  ve  dönüştürücü  etkilerini,  başta
               eğitimsel,  toplumsal  ve  kültürel  alanlarda  olmak  üzere  insan  yaşayışına  dair  pek  çok  alanda
               hissettirmiştir. Bu süreçte, Dünya genelinde her yaş grubundan yaklaşık bir buçuk milyon öğrenci acil
               uzaktan eğitim (emergency remote education)  faaliyetlerine katılmıştır. Süreçleri düzenleyen uzmanlar,
               öğretmenler ve alt yaş gruplarının velileri de hesaba katıldığında uzaktan eğitim faaliyetlerine katılım
               oldukça yüksek sayılara ulaşmıştır.

                      Bu kadar büyük bir ekosistem içinde yerel ve küresel bağlamda bazı sorunların yaşanması ise
               kaçınılmaz  gözükmektedir.  Bu  çalışma,  pandemi  sürecinde  gerçekleştirilen  “acil  uzaktan  eğitim”
               faaliyetlerine  ilişkin  yerel  sorunları  yansıtmak,  bununla  birlikte  ilgili  sorunları  yerel  ve  küresel
               dinamikler kapsamında değerlendirmek ve çözüm önerileri sunmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda
               çalışma  konuyla  ilgili  güncel  çalışmaları  (makale  ve  gri  literatür)  inceleyen  keşfedici  bir  doküman
               araştırmasıdır.

                      Çalışma, öncelikle acil uzaktan eğitim kavramı üzerinde durmuştur. Bununla birlikte, çalışma,
               pandemi  sürecinde  öğrencilerin,  eğitmenlerin  ve  velilerin  çeşitli  psikolojik,  teknik  ve  öğrenimsel
               sorunlar yaşayabildiklerini ortaya koymaktadır. Bu sorunların önemli bir bölümünün ise dijital uçurum
               kavramından ileri geldiği görülmüştür.


                      Acil  uzaktan  eğitim  sürecinde,  yerel  düzeyde  gerçekleştirilen  uygulamaların  ve  çizilen  yol
               haritasının  ise  küresel  bağlamda  değerlendirildiğinde,  geliştirilmesi  gereken  yönleriyle  beraber,
               tatminkâr olduğu anlaşılmaktadır.

               Anahtar Kelimeler: Acil uzaktan eğitim, Covid-19 sürecinde eğitim, Uzaktan eğitim











                                                               85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90