Page 84 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 84
Covid-19 Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Öğrenci Görüşleri
Dr.Öğr. Ü. Evren ERZEN
Arş. Gör. Mustafa CEYLAN
Artvin Çoruh Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
mceylan@artvin.edu.tr
Özet
Bu çalışmanın amacı Covid-19 sürecinde yüz yüze eğitim olanakları ortadan kalkan
öğrencilerin zorunlu olarak almış oldukları uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir.
Bu amaçla gönüllülük esasına dayalı olarak katılımı sağlanan 10’u erkek (%76.92) 3’ü kız
(%23.08) 13 öğrencinin görüşlerine başvurulmuştur. Öğrencilerin yaşları 20 ila 24 arasında
değişmektedir (Ortyaş= 22, Ss= 1.22). Bulgular uzaktan eğitimde başarılı öğretim üyelerinin etkili
sunumlar yapma, hızlı iletişim kurma ve kaliteli içerik oluşturma becerisine sahip olduklarını
göstermektedir.
Başarısız görülen öğretim üyelerinin ise sadece not paylaşımıyla yetindikleri, kalitesiz içerik
paylaştıkları, iletişim kurmadıkları ve ödevlerinde anlaşılmaz yönergeler verdikleri görülmektedir.
Ders içeriğinin takibinde ve derse katılımda özerk olunması olumlu olarak algılanmaktayken,
öğrencilerin sorumluluk duygularının zedelendiği görüşü olumsuz faktör olarak belirtilmiştir.
Uzaktan eğitim sürecinde ders değerlendirmelerinin sonuçların yazılım algoritmaları tarafından
hesaplanmasının hızlı, tarafsız ve çevresel faktörlerden etkilenmeden hazırlanmasının olumlu; kopya
çekilmeye müsaitlik ve cevapların yayınlanmaması durumları olumsuz olarak değerlendirilmiştir.
Öğrencilerin kendileri bir sorun yaşamamış olsa da hepsinin bilgisayar veya internet erişiminin
olmaması ve erişim sağlanan cihazların hızlarının yetersiz olmasına dair endişe yaşadıkları
belirlenmiştir.
Uzaktan eğitimdeki iletişimde ise öğretim üyesiyle önemli olan faktörün dönüt alınabilmesi,
arkadaşlarla olan iletişimde ise iletişimin miktarının ve problemlerinin artışının önemli görüldüğü
belirtilmiştir. Sonuçlar literatür doğrultusunda tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Covid-19, Uzaktan Eğitim, Yarı Yapılandırılmış Görüşme
84