Page 84 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 84

Covid-19 Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Öğrenci Görüşleri



                                                   Dr.Öğr. Ü. Evren ERZEN

                                                  Arş. Gör. Mustafa CEYLAN




                                                    Artvin Çoruh Üniversitesi

                                                         Eğitim Fakültesi

                                                       Özel Eğitim Bölümü

                                                      mceylan@artvin.edu.tr



               Özet

                      Bu çalışmanın amacı Covid-19 sürecinde yüz yüze eğitim olanakları ortadan kalkan
               öğrencilerin zorunlu olarak almış oldukları uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir.

                      Bu  amaçla  gönüllülük  esasına  dayalı  olarak  katılımı  sağlanan  10’u  erkek  (%76.92)  3’ü  kız
               (%23.08)  13  öğrencinin  görüşlerine  başvurulmuştur.  Öğrencilerin  yaşları  20  ila  24  arasında
               değişmektedir  (Ortyaş=  22, Ss=  1.22).  Bulgular  uzaktan  eğitimde  başarılı  öğretim  üyelerinin  etkili
               sunumlar  yapma,  hızlı  iletişim  kurma  ve  kaliteli  içerik  oluşturma  becerisine  sahip  olduklarını
               göstermektedir.

                      Başarısız  görülen öğretim  üyelerinin ise  sadece  not  paylaşımıyla  yetindikleri,  kalitesiz  içerik


               paylaştıkları,  iletişim  kurmadıkları  ve  ödevlerinde  anlaşılmaz  yönergeler  verdikleri  görülmektedir.

               Ders  içeriğinin takibinde  ve  derse  katılımda  özerk  olunması  olumlu  olarak algılanmaktayken,

               öğrencilerin sorumluluk duygularının zedelendiği görüşü olumsuz faktör olarak belirtilmiştir.
                      Uzaktan eğitim sürecinde ders değerlendirmelerinin sonuçların yazılım algoritmaları tarafından
               hesaplanmasının hızlı, tarafsız ve çevresel faktörlerden etkilenmeden hazırlanmasının olumlu; kopya
               çekilmeye müsaitlik ve cevapların yayınlanmaması durumları olumsuz olarak değerlendirilmiştir.

                      Öğrencilerin kendileri bir sorun yaşamamış olsa da hepsinin bilgisayar veya internet erişiminin









               olmaması ve erişim sağlanan cihazların hızlarının yetersiz olmasına dair endişe yaşadıkları

               belirlenmiştir.
                      Uzaktan eğitimdeki iletişimde ise öğretim üyesiyle önemli olan faktörün dönüt alınabilmesi,










               arkadaşlarla olan iletişimde  ise  iletişimin  miktarının ve  problemlerinin  artışının önemli  görüldüğü




               belirtilmiştir. Sonuçlar literatür doğrultusunda tartışılmıştır.
               Anahtar Kelimeler: Covid-19, Uzaktan Eğitim, Yarı Yapılandırılmış Görüşme
                                                               84
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89