Page 82 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 82
devam edeceğini özel gruplar ve özel öğretmenler kendini
düşünüyor. İlgi araçlar oluşturulabilir. geliştirecek
alanlarına göre ayrım. • Öğrenciler mekan
kısıtlamasından
kurtulacak ufukları
genişleyecek.
• Bir sınıftaki öğrenciler
gelişim seviyelerine
göre ikiye, üçe
bölünerek ihtiyaçlarına
göre destek sağlanabilir.
Öneriler • Küçük gruplarla ve • Öğrenciler ve • Bir sınıftaki öğrenciler
kameralar açık bir öğretmenler yeni gelişim seviyeleine göre
şekilde öğretim sistemle ilgili eğitim ikiye, üçe bölünerek
yapılmasını öneriyor. almalı ihtiyaçlarına göre destek
• Öğrenciler ve • Öğretmenlere ve sağlanabilir.
öğretmenler tablet ve öğrencilere bilgisayar ve
internet açısından internet olanağı
desteklenmeli. sağlanmalı.
Sonuç ve Tartışma
Covid-19 salgın sürecinde yapılan uzaktan eğitim çalışmalarıyla ilgili matematik
öğretmenlerinin görüşlerinin alındığı bu çalışmada öğretmenlerin ortak ve farklı görüşler bildirdikleri
görülmüştür. Bu bağlamda ortaya çıkan sonuçlar Gürer ve diğerlerinin (2016) çalışmasındaki öğretim
üyelerinin görüşleriyle paralellik göstermektedir. İlk olarak açıkça görülmüştür ki öğretmenlerin üçü de
uzaktan eğitimi, yüz yüze eğitimi destekleyecek şekilde kullanmak istemektedir. Diğer bir deyişle
tamamen uzaktan eğitime geçiş fikrine sıcak bakmamaktadırlar. Yine de uzaktan eğitime en sıcak bakan
ve daha fazla sayıda avantajını dile getiren öğretmen, Kadir öğretmen olmuştur. Bu öğretmen diğerlerine
göre öğrenci seviyesinin daha yüksek olduğu, il merkezinde bulunan bir okulda çalıştığı ve grafik tablet
kullanarak ders anlatımına alışkın olduğu için, daha az sorun yaşadığı ve sürece daha hızlı uyum
sağladığı düşünülebilir.
Görüşmeler sırasında öğretmenlerde matematik eğitimi özelinde cevaplar vermeleri vurgulansa
da öğretmenler daha genel cevaplar vermeyi tercih etmiştir. Matematik eğitimiyle ilgili iki önemli görüş
ortaya çıkmıştır. Birincisi öğretmenler matematik eğitiminde öğrencinin işlem adımlarını görme, onlarla
göz teması kurma gibi konuların önemli olduğunu ifade etmiştir. İkincisi ise öğretmenlerin matematik
eğitiminin gruplandırmalar yoluyla bireyselleştirilmesine yaptıkları vurgudur. Öğretmenler, öğrencilerin
matematikte yetenek gruplarına ayrılarak uzaktan eğitim almalarının gerekli olduğunu düşünmektedir.
Bu bulgu herkesin aynı matematik eğitimini almaması gerektiği, ihtiyaçlara ve ilgiye göre çeşitli
programların uygulanması fikrine dayanmaktadır. Bu bakış açısının günümüz matematik eğitimini
sorgulatacağı ve geleceğin matematik eğitimini etkileyebileceği düşünülmektedir.
Sonuç olarak uzaktan matematik eğitiminde pek çok zorlukla beraber faydalar da olduğu
görülmüştür. Öğretmenler yüz yüze eğitime yakın olmakla beraber uzaktan eğitimin de artık eğitimin
bir parçası olacağını kabullenmişlerdir.
Öneriler
• Öğretmenlere matematik dersinde uzaktan eğitimin etkin kullanımı konusunda eğitimler
verilmelidir.
82