Page 82 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 82

devam       edeceğini    özel  gruplar  ve  özel   öğretmenler   kendini
                                    düşünüyor.       İlgi    araçlar oluşturulabilir.   geliştirecek
                                    alanlarına göre ayrım.                          •  Öğrenciler    mekan
                                                                                      kısıtlamasından
                                                                                      kurtulacak    ufukları
                                                                                      genişleyecek.
                                                                                    •  Bir  sınıftaki  öğrenciler
                                                                                      gelişim    seviyelerine
                                                                                      göre     ikiye,   üçe
                                                                                      bölünerek  ihtiyaçlarına
                                                                                      göre destek sağlanabilir.
                Öneriler         •  Küçük   gruplarla   ve  •  Öğrenciler      ve   •  Bir sınıftaki öğrenciler
                                    kameralar   açık   bir   öğretmenler      yeni    gelişim seviyeleine göre
                                    şekilde       öğretim    sistemle  ilgili  eğitim   ikiye, üçe bölünerek
                                    yapılmasını öneriyor.    almalı                   ihtiyaçlarına göre destek
                                 •  Öğrenciler        ve  •  Öğretmenlere      ve     sağlanabilir.
                                    öğretmenler  tablet  ve   öğrencilere bilgisayar ve
                                    internet    açısından    internet      olanağı
                                    desteklenmeli.           sağlanmalı.



               Sonuç ve Tartışma

                      Covid-19  salgın  sürecinde  yapılan  uzaktan  eğitim  çalışmalarıyla  ilgili  matematik
               öğretmenlerinin görüşlerinin alındığı bu çalışmada öğretmenlerin ortak ve farklı görüşler bildirdikleri
               görülmüştür. Bu bağlamda ortaya çıkan sonuçlar Gürer ve diğerlerinin (2016) çalışmasındaki öğretim
               üyelerinin görüşleriyle paralellik göstermektedir. İlk olarak açıkça görülmüştür ki öğretmenlerin üçü de
               uzaktan  eğitimi,  yüz  yüze  eğitimi  destekleyecek  şekilde  kullanmak  istemektedir.  Diğer  bir  deyişle
               tamamen uzaktan eğitime geçiş fikrine sıcak bakmamaktadırlar. Yine de uzaktan eğitime en sıcak bakan
               ve daha fazla sayıda avantajını dile getiren öğretmen, Kadir öğretmen olmuştur. Bu öğretmen diğerlerine
               göre öğrenci seviyesinin daha yüksek olduğu, il merkezinde bulunan bir okulda çalıştığı ve grafik tablet
               kullanarak  ders  anlatımına  alışkın  olduğu  için,  daha  az  sorun  yaşadığı  ve  sürece  daha  hızlı  uyum
               sağladığı düşünülebilir.

                      Görüşmeler sırasında öğretmenlerde matematik eğitimi özelinde cevaplar vermeleri vurgulansa
               da öğretmenler daha genel cevaplar vermeyi tercih etmiştir. Matematik eğitimiyle ilgili iki önemli görüş
               ortaya çıkmıştır. Birincisi öğretmenler matematik eğitiminde öğrencinin işlem adımlarını görme, onlarla
               göz teması kurma gibi konuların önemli olduğunu ifade etmiştir. İkincisi ise öğretmenlerin matematik
               eğitiminin gruplandırmalar yoluyla bireyselleştirilmesine yaptıkları vurgudur. Öğretmenler, öğrencilerin
               matematikte yetenek gruplarına ayrılarak uzaktan eğitim almalarının gerekli olduğunu düşünmektedir.
               Bu  bulgu  herkesin  aynı  matematik  eğitimini  almaması  gerektiği,  ihtiyaçlara  ve  ilgiye  göre  çeşitli
               programların  uygulanması  fikrine  dayanmaktadır.  Bu  bakış  açısının  günümüz  matematik  eğitimini
               sorgulatacağı ve geleceğin matematik eğitimini etkileyebileceği düşünülmektedir.

                      Sonuç  olarak  uzaktan  matematik  eğitiminde  pek  çok  zorlukla  beraber  faydalar  da  olduğu
               görülmüştür. Öğretmenler yüz yüze eğitime yakın olmakla beraber uzaktan eğitimin de artık eğitimin
               bir parçası olacağını kabullenmişlerdir.

               Öneriler


                   •  Öğretmenlere  matematik  dersinde  uzaktan  eğitimin  etkin  kullanımı  konusunda  eğitimler
                      verilmelidir.


                                                               82
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87