Page 96 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 96

süreçlerinde  etkin  bir  öğrenme  materyali  olarak  kullanılır  hale  gelmiştir.  Bilginin  sunuluşunda  ve
               akışında  düzen  sağlaması,  öğrenmeyi  kolaylaştırması,  istenilen  sayıda  tekrar  yapabilme  olanağı

               sağlamasından öte, öğretimi mekândan bağımsız hale getirmesi nedeniyle yüz yüze eğitime ara verildiği
               tarih  itibarıyla  Türkiye’de  öğretim  süreçlerinin  devam  ettirilmesi  için  ders  videoları  ana  araçolarak

               kullanılmıştır. Bu süreçte Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) ile ulusal servis sağlayıcılarla yapılan anlaşma

               sonucu öğrencilere 8 GB’a kadar ücretsiz internet de sağlanmıştır.


                    MEB uzaktan eğitim sürecinde iki farklı ortam üzerinden eğitim içeriklerini öğrencilere ulaştırma
               gayreti içinde olmuştur. Bunlardan ilki resmi eğitim içeriği portalı EBA ve ikincisi ise TRT iş birliğiyle

               açılan TV kanallarıdır. EBA’da hâlihazırda var olan içeriklere ek olarak müfredatlarda Mart-Haziran
               dönemine  tekabül  eden  kazanımlarla  ilgili  ders  videoları  çekimi  gerçekleştirilmiş  ve    öğrencilere

               öğrenme nesnesi havuzu sunulmuştur.


                    Okul öncesi, ilkokul ve  ortaokul öğrencileri için Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ve TRT üzerinden
               yapılacak uzaktan eğitime yönelik olarak başlatılan çalışmalarda Ankara ve İstanbul’da birçok öğretmen

               aktif  görev  almıştır.  Her  ders  için  komisyonlar  oluşturulmuş  ve  ders  videolarında  dikkate  alınması
               gereken temel standartlar da belirlenmiştir.


                    Uzaktan eğitimlerde ders videoları, destek programı videoları, etkinlik videoları, ders arası etkinlik

               videoları, özel günlere yönelik videolar gibi içeriklerine göre farklılaşan çekimler gerçekleştirilmiştir.
               Uzaktan  eğitim  videosu  çekimlerinde  kazanımlar  ve  öğrenci  hazırbulunuşlukları  dikkate  alınmış,

               videolar ses, müzik, harita, görsel ve  grafik gibi ögeler zenginleştirilerek ilgi çekici hale getirilmiştir.


                    Ankara  ve  İstanbul’da  kurulan  komisyonlar  marifetiyle  ilkokul  ve  ortaokul  düzeylerinde  1-8.
               sınıflarda  tüm  derslerden,  mart  ayı  itibarıyla  işlenmesi  gereken  kazanımların  yanı  sıra  ders  arası

               etkinliklerine yönelik video çekimi çalışmaları başlatılmıştır. İlkokullarda Yetiştirme Programı (İYEP)

               kapsamında da Matematik ve Türkçe derslerine ait temel becerileri içeren eğitim içerikleri hazırlanmış
               ve  dersler  uzaktan  eğitim  kapsamında  devam  etmiştir.    Bu  süreçte  öğrencilerin  sadece  akademik

               gelişimleri  gözetilmemiş;  ev  ortamında  kolay  ulaşılabilir  malzemeleri  kullanarak  yapabilecekleri,
               duyuşsal ve psikomotor becerilerini geliştirmelerine, etkin katılım sağlamalarına imkân veren, eğlenerek

               öğrenebilecekleri etkinlik videoları da yayınlanmıştır. Bu kapsamda 1100’den fazla video hazırlanarak

               yayınlanmıştır. Uzaktan ders videosu çekim ve yayın sürecinde haftalık ders programları; web sayfaları,
               kısa mesaj (SMS) ve ulusal kanallar yoluyla öğrenci ve ebeveynlere duyurulmuştur.




                    Mevzuat Çalışmaları
                    Yüz yüze eğitim yapılamaması nedeniyle 2019-2020 eğitim öğretim yılı ikinci yarıyıl ve yılsonu

               öğrenci başarılarının belirlenmesi, karne notlarının verilmesi, sınıf ve ders geçme, telafi eğitimleri gibi

                                                              96
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101