Page 94 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 94

Dr. Cem GENÇOĞLU


                                             Genel Müdür - Millî Eğitim Bakanlığı



               COVID-19 PANDEMİSİNİN TEMEL EĞİTİM POLİTİKALARINA YANSIMALARI

               Özet

                      Bu çalışmanın amacı COVID-19 pandemisinin Türkiye’de temel eğitime ne tür etkilerinin ve
               yansımalarının olduğunu, bu süreçte temel eğitim düzeyinde ne tür çalışmalar  yapıldığını ve eğitim
               alanında  gerçekleştirilen  çalışmaların  belirlenmesidir.  Bu  amaçla  COVID-19  pandemisi  sürecinde
               Türkiye’de eğitim alanında ortaya çıkan durum ve temel eğitim alanında yapılan çalışmalar açıklanmaya
               çalışılmıştır. Pandemiyle mücadele açısından Türkiye’de okulların geçici olarak kapatıldığı ve eğitimde
               uzaktan  ders  yöntemi  ile  sürdürülmesi  için  çeşitli  çalışmaların  yapıldığı,  öğrenci  başarılarının
               belirlenmesinde ve telafi eğitimlerinin gerçekleştirilmesinde duruma özgü yasal düzenlemelerin hayata
               geçirildiği görülmüştür.

               Anahtar Kelimeler: Covid-19, Pandemi, Türkiye, Temel Eğitim, Uzaktan Eğitim.





               REFLECTIONS OF COVID-19 PANDEMIC ON BASIC EDUCATION POLICIES

               Abstract

                      The aim of this study is to determine the effects and reflections of Covid-19 pandemic on the
               primary education,  and the works realised on primary education level and in the field of education in
               Turkey. In this regard, the case emerged and the works done in the field of basic education level during
               Covid-19  pandemic  have  been  explained.  In  terms  of  the  fight  against  the  pandemic,  it  has  been
               concluded that all the schools in Turkey have been closed down temporarily, several studies to continue
               teaching via the provision of distance teaching methodologies have been conducted and case-specific
               legal regulations have been issued to determine the student achievement and realisation of remedial
               education services.

               Key Words: Covid-19, Pandemic, Primary education, Distance Teaching
























                                                              94
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99