Page 99 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 99
kullanılması” kapsamında altyapı ihtiyaçları belirlenerek hedef kitlelere yönelik çalışmaların
planlanması önemli ve gerekli hale gelmiştir. Bu kapsamda ana hedef kitle öğrenciler olmak üzere
öğretmen, yönetici ve velilere yönelik dijital ortamda eğitim öğretim faaliyetlerinin sürdürülmesi ve
çevrimiçi eğitimlerin verimli ve daha uyumlu bir forma dönüştürülmesi gerekmektedir.
Öğrencilere müfredat temelli içerik hazırlanırken, öğretmenlere dijital ortamda yürütülen eğitim
öğretim faaliyetlerinin etkin kullanımı ile ilgili içerikler sunmak, birtakım yönergelerle süreci
desteklemek zaruri bir hal almıştır. Bu husus, “Uzaktan eğitim, öğretmen ve okul yöneticilerinin mesleki
gelişimlerinin yeniden yapılandırılması” hedefi kapsamında da değerlendirilmektedir. Vizyonda,
doğrudan uzaktan eğitime yönelik hedeflerin yanı sıra, “Öğrenme Süreçlerinde Dijital İçerik ve Beceri
Destekli Dönüşüm” amacı da yer almaktadır. Bu amaç doğrultusunda, dijital içerikler kullanılarak
kişiselleştirilmiş öğrenme deneyimlerinin yaşanabildiği platformlar hazırlanması, öğretmenlerin
istedikleri zaman faydalanabilecekleri içerik videoları geliştirilmesi ve çevrimiçi atölyeler düzenlenmesi
benzeri hedefler yer almaktadır (Arık, 2020).
Uzaktan eğitimlerde velilerin, öğrencileri evden destekleme misyonları değiştiğinden eğitsel içerik
tasarımına yeni bir ölçüt daha eklenmesi gerektiği ortaya çıkmaktadır. Okulların tekrar kapanması veya
kademeli olarak açılması gibi senaryolara hazırlıklı olmak için her sınıf düzeyinde ve türünde öğrenci
kitlesinin büyüklüğü ve yoğunluğu düşünülerek gerekli alt yapı hazırlıklarının yapılması da önemlidir.
Kaynaklar
Arık, B. M. (2020). Türkiye’de Koronavirüsün Eğitime Etkileri – II | Uzaktan Eğitim Nasıl Olacak ve
bu Süreçte Neler Dikkate Alınmalı? (ERG) 0https://www.egitimreformugirisimi.org/turkiyede-
koronavirusun-egitime-etkileri-ii-uzaktan-egitim-nasil-olacak-ve-bu-surecte-neler-dikkate-
alinmali/, Erişim tarihi: 11.05.2020
Çelikdemir, K. (2020). COVID-19 Salgınında Öğrenmenin Sürdürülmesi. (TEDMEM)
https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgininda-ogrenme nin-surdurulmesi#note-3280-1,
Erişim tarihi: 10.05.2020
Demirci Celep, N. (2020). COVID-19 Salgını ve Sınavlar. (TEDMEM).
https://tedmem.org/kategori/covid-19, Erişim tarihi:11.5.2020
Gençoğlu, C. (2019). Millî bir destekleme ve yetiştirme sistemi modeli: ilkokullarda yetiştirme
programı (İYEP). Millî Eğitim, 48(1), 853-883.
MEB. (2020a). Koronavirüse karşı tüm okullarda "eş zamanlı hijyen" uygulaması. 05 03, 2020
tarihinde meb.gov.tr: https://www.meb.gov.tr/koronaviruse-karsi-tum-okullarda-es-zamanli-
hijyen-uygulamasi/haber/20455/tr adresinden alındı
99