Page 99 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 99

kullanılması”  kapsamında  altyapı  ihtiyaçları  belirlenerek  hedef  kitlelere  yönelik  çalışmaların
               planlanması  önemli  ve gerekli  hale  gelmiştir.  Bu  kapsamda  ana  hedef  kitle  öğrenciler  olmak  üzere

               öğretmen, yönetici ve velilere yönelik dijital ortamda eğitim öğretim faaliyetlerinin sürdürülmesi ve
               çevrimiçi eğitimlerin verimli ve daha uyumlu bir forma dönüştürülmesi gerekmektedir.


                      Öğrencilere müfredat temelli içerik hazırlanırken, öğretmenlere dijital ortamda yürütülen eğitim

               öğretim  faaliyetlerinin  etkin  kullanımı  ile  ilgili  içerikler  sunmak,  birtakım  yönergelerle  süreci

               desteklemek zaruri bir hal almıştır. Bu husus, “Uzaktan eğitim, öğretmen ve okul yöneticilerinin mesleki
               gelişimlerinin  yeniden  yapılandırılması”  hedefi  kapsamında  da  değerlendirilmektedir.  Vizyonda,

               doğrudan uzaktan eğitime yönelik hedeflerin yanı sıra, “Öğrenme Süreçlerinde Dijital İçerik ve Beceri
               Destekli  Dönüşüm”  amacı  da  yer  almaktadır.  Bu  amaç  doğrultusunda,  dijital  içerikler  kullanılarak

               kişiselleştirilmiş  öğrenme  deneyimlerinin  yaşanabildiği  platformlar  hazırlanması,  öğretmenlerin
               istedikleri zaman faydalanabilecekleri içerik videoları geliştirilmesi ve çevrimiçi atölyeler düzenlenmesi

               benzeri hedefler yer almaktadır (Arık, 2020).


                     Uzaktan eğitimlerde velilerin, öğrencileri evden destekleme misyonları değiştiğinden eğitsel içerik
               tasarımına yeni bir ölçüt daha eklenmesi gerektiği ortaya çıkmaktadır. Okulların tekrar kapanması veya

               kademeli olarak açılması gibi senaryolara hazırlıklı olmak için her sınıf düzeyinde ve türünde öğrenci
               kitlesinin büyüklüğü ve yoğunluğu düşünülerek gerekli alt yapı hazırlıklarının yapılması da önemlidir.


               Kaynaklar

               Arık, B. M. (2020). Türkiye’de Koronavirüsün Eğitime Etkileri – II | Uzaktan Eğitim Nasıl Olacak ve
                     bu Süreçte Neler Dikkate Alınmalı? (ERG) 0https://www.egitimreformugirisimi.org/turkiyede-
                     koronavirusun-egitime-etkileri-ii-uzaktan-egitim-nasil-olacak-ve-bu-surecte-neler-dikkate-

                     alinmali/, Erişim tarihi: 11.05.2020

               Çelikdemir, K. (2020). COVID-19 Salgınında Öğrenmenin Sürdürülmesi. (TEDMEM)
                     https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgininda-ogrenme nin-surdurulmesi#note-3280-1,
                     Erişim tarihi: 10.05.2020

               Demirci Celep, N. (2020). COVID-19 Salgını ve Sınavlar. (TEDMEM).
                     https://tedmem.org/kategori/covid-19, Erişim tarihi:11.5.2020

               Gençoğlu, C. (2019). Millî bir destekleme ve yetiştirme sistemi modeli: ilkokullarda yetiştirme

                     programı (İYEP). Millî Eğitim, 48(1), 853-883.
               MEB. (2020a). Koronavirüse karşı tüm okullarda "eş zamanlı hijyen" uygulaması. 05 03, 2020
                      tarihinde meb.gov.tr: https://www.meb.gov.tr/koronaviruse-karsi-tum-okullarda-es-zamanli-
                      hijyen-uygulamasi/haber/20455/tr adresinden alındı








                                                              99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104