Page 98 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 98

görevlendirilebilmesi için 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu’nun 50/A Maddesinde 20.04.2020
               tarihinde değişiklik yapılmış; mücbir nedenlerle eğitim ve öğretim faaliyetinin iki haftadan fazla süreyle

               yapılamaması halinde telafi programlarının yaz tatilinde de yapılabilmesinin önü açılmıştır.


                   Öğrenci başarısının belirlenmesi ve telafi programlarının uygulanmasına yönelik düzenlemeler şu
               şekilde özetlenebilir:


                     Telafi eğitiminin Yönetmelikte tanımlar bölümüne eklenmesi,

                     Telafi eğitimlerinin hafta içi ve gerektiğinde hafta sonu da yapılabilmesi,
                     Eğitim öğretime gerektiğinde Bakanlıkça da ara verilebilmesi,

                     Mücbir  sebeplerle  uzaktan  eğitim  yapılabilmesi  ve  puanla  değerlendirilmeyeceği  hususunun
                      Yönetmeliğe eklenmesi,

                     Okullarda eğitime Mart ayında ara verildiği için 2019-2020 eğitim öğretim yılında bir dönem

                      puanı olan tüm öğrencilerin sınıfını geçmiş sayılmaları ile ilgili hükmün Yönetmeliğe eklenmesi,
                     Olağanüstü durumlarda sınıf geçme ve başarı durumunun nasıl değerlendirileceği hususlarında

                      Yönetmelik değişikliği.

                   Türkiye’de çeşitli sınıf seviyelerinde, öğrencinin bireysel durumuna  göre planlanarak uygulanan

               İlkokullarda Yetiştirme Programı (İYEP), Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP), Destekleme ve

               Yetiştirme  Kursu  (DYK)  gibi  programlar  bulunmaktadır  (Gençoğlu,  2019).  Okula  dönüş  ve
               normalleşme  süreciyle  öğrenme  açıklarına  yönelik  olarak  bu  programlar  telafi  mekanizması  olarak

               önemli  işlevler  üstlenecektir.  Ancak  topyekûn  okul  kapanışlarına  karşı  merkezi  düzeyde  telafi
               planlamalarının uygulanmaya konulması, bu programlarla çeşitlendirilmiş telafi modellemelerinin de

               geliştirilmesi  için  MEB  tarafından  çalışmalar  devam  etmektedir.  Bu  kapsamda  gerçekleştirilen
               çalışmalarımızdan  biri  de  Yaz  Okulu  Programı’dır.  Yaz  döneminde  öğrencilerimizin  çok  yönlü

               gelişimini  desteklemek  amacıyla  TRT  ile  iş  birliği  içerisinde  İstanbul  ve  Ankara’da  çalışmalar

               tamamlanmıştır. EBA Yaz Okulu Programı’nda; öğrencinin yaz döneminde yeni eğitim öğretim dönemi
               başlayana kadar  okula  olan  bağının  güçlü  kalması,  eğlenerek  öğrenmesi,  sosyal  ve  zihinsel  yönden

               gelişimlerine katkı sağlanması hedeflenmiştir. Yaz okulu programında dersler, bitirilen sınıf seviyesinin

               eğlenceli bir şekilde tekrarı ve geçilen sınıf seviyesinin hazırlığı olarak planlanmıştır.

               Sonuç


                      Genel  olarak  değerlendirildiğinde  devam  etmekte  olan  salgın  sürecinin  koşulları  göz  önüne

               alındığında  gerek  yaz  döneminde  gerekse  2020-2021  eğitim  öğretim  yılı  için  dijital  araçların  ve
               platformların  etkili ve  düzenleyici  biçimde kullanılması  zorunluluğu  ortaya  çıkmıştır.    2023  Eğitim

               Vizyonu’nda yer alan “dijital materyaller ile basılı materyallerin ilişkilendirilerek, öğretmenlere bunların

               etkin kullanımıyla ilgili destek materyalleri sunulması, dijital materyallerin ana öğretim materyali olarak
                                                               98
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103