Page 97 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 97

mevzuatla belirlenmiş birtakım hükümlerin nasıl uygulanabileceği hususlarında belirsizlik doğmuştur.
               Öğrenci başarılarının değerlendirilmesi ve telafi eğitimleri genel olarak Millî Eğitim Bakanlığı Okul

               Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde belirlenmiştir. Temel eğitim kademelerinde
               öğrenci başarılarının değerlendirilmesi farklılık göstermektedir.


               Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi

                      Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği hükümleri

               öğrencilerin  başarılarının  değerlendirilmesini  gerekli  kılmaktadır.  Buna  karşın  Koronavirüs-19
               salgınından dolayı yüz yüze eğitime ara verilmesi, öğrencilerin uzun süre evde kalmaları, bu süreçten

               yalnızca  akademik  olarak  değil,  aynı  zamanda  sosyal-duygusal  yönlerden  de  etkilenmelerine  yol
               açmıştır.  Ebeveynlerinin  iş  yaşamlarında  (dönüşümlü  çalışma,  uzaktan  çalışma...),  ailelerin  günlük

               yaşantılarında görülen değişikliklere ek olarak okul ve arkadaşlarından uzak kalmak, uzun süre kapalı
               ortamlarda vakit geçirmek gibi durumlar şüphesiz ki öğrenci psikolojisini etkilemiştir.


                      Şartlar böyleyken MEB bir yandan bilgilendirme kanallarında olumlu ve güven veren iletişim

               dili kullanarak bir yandan da normalleşme sürecinde yüz yüze eğitimin başlaması veya yüz yüze eğitime
               verilen  aranın  devam  etme  durumlarında  ne  tür  senaryoların  uygulanacağına  yönelik  hazırlıklarıyla

               öğrencilerin  kaygı  düzeylerini  düşürme  çabası  içerisinde  olmuştur.  2020  Haziran  ayında
               gerçekleştirilmesi  planlanan  merkezi  sınava  girecek  olan  8.  sınıf  öğrencileri  başta  olmak  üzere,

               öğrencilerin ders ve sınıf geçmelerine yönelik kaygılarının en aza indirilmesi için yüz yüze eğitimin

               başlaması veya  yüz  yüze  eğitime verilen  aranın  devam  etme  durumları  göz önünde  bulundurularak
               mevzuat değişiklikleri yapılmıştır.


               Telafi Eğitimi

                      Millî  Eğitim  Bakanlığı  Okul  Öncesi  Eğitim  ve  İlköğretim  Kurumları  Yönetmeliğinde  telafi
               eğitimleriyle ilgili olarak “İlköğretim kurumlarında; eğitim ve öğretimi aksatacak nitelikte olağanüstü

               durum, sel, deprem, hastalık, elverişsiz hava şartları gibi nedenlerle il veya ilçe hıfzıssıhha kurulunun
               kararı ile gerekli gördüğü ve mahalli mülkî idare amirinin onayladığı durumlarda okullarda eğitim ve

               öğretime ara verilir. Bu gibi durumlarda öğrencilerin derslerinde eksik kalan konularda telafisi için okul

               yönetimleri ve il/ilçe millî eğitim müdürlüklerince gerekli önlemler alınır.” hükmü yer almaktadır.


                      Bahsi geçen hüküm bir il veya ilçe genelini kapsarken küresel düzeyde görülen salgın hastalık
               nedeniyle ülkemiz genelinde yüz yüze eğitime ara verme kararı alınmıştır. Bu karar bir il/ilçe çevresini

               değil,  ülkemiz  genelindeki  tüm  öğrencileri  etkilediğinden  telafi  eğitim  planlamasının  da  merkezi
               düzeyde yapılmasını gerekli kıldığı için mevzuat değişikliği gerçekleştirilmiştir (T.C. Resmî Gazete, 8

               Mayıs 2020, Sayı: 31121). Bununla birlikte telafi eğitimlerinin farklı senaryolara (okulların açılması
               veya bir süre daha kapalı kalması) göre planlanabilmesi, planlanan telafi eğitimlerinde öğretmenlerin


                                                               97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102