Page 253 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 253
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Kişinin Sosyal Medyada İdeolojilerini Yansıtma Durumları ve Gerekçeleri
Bu başlıkta kişinin sosyal medyada ideolojilerini yansıtma durumları ve gerekçeleri ile ilgili ortaya
çıkan temanın alt tema başlıkları sunulmuştur.
Şekil 1. Kişinin Sosyal Medyada İdeolojilerini Yansıtma Durumları ve Gerekçeleri ve Alt Temaları
Şekil 1 incelendiğinde katılımcıların kendi ideolojilerini sosyal medyada yansıtma durumları ve gerek-
çelerine dair birkaç alt temalara değindikleri görülmektedir. Bu temalara ait birkaç katılımcı ifadeleri şu
şekildedir:
Yansıttığımı düşünmüyorum.
Sosyal medyada ideolojimi pek yansıtmıyorum. Daha çok ideolojim hakkında bilgi sahibi oluyorum.
Önceden yansıtırdım. Ama şimdi gerekli görmüyorum. İnsanlar anlamadıktan sonra benim yansıt-
mamın bir değeri olmuyor.
Yansıtmıyorum. Tek bir renkte olmadığımı göstermeye çalışıyorum diyebilirim hatta.
Çok fazla yansıtmayı tercih etmiyorum. Gündem olan olaylarda bazen paylaşım yapıyorum.
Çok nadir. Gerek duyuyorum insanları da farkındalaştırma o yöne çekmek adına.
Evet yansıtıyorum çünkü sosyal medyanın amacı bu. Ben de bu amaca kendi ideolojimin propagan-
dasını yaparak hizmet ediyorum.
Evet yansıtıyorum, çünkü yansıtma ki nedenlerim birincisi nasıl bir tarzımın olduğunu bilmeleri için en
önemlisi ise belki ideolojilerini ben paylaşımlarıma bakarak değiştirebilirler ihtimalidir.
Katılımcı görüşleri dikkate alındığında büyük oranda, kişilerin kendi ideolojilerini sosyal medyada yan-
sıtmadıkları görülmekte ve bunun yanında katılımcıların yarısı da ideolojilerini sosyal medyada yansıttık-
larını ve bu yansıtmalarının da fikirlerini savunma/duyurma amaçlı olduğunu dile getirdikleri saptanmıştır.
Kişinin İdeolojik Paylaşımlarının Psikolojisine Etkisi
Bu başlıkta ideoloji içerikli paylaşım yapan kişinin bu paylaşımlardan sonra kendisini nasıl hissettiği-
ne dair fikirleri ortaya konmuştur.
- Bildiri Metni - 253 Eğitimde Yeni Normlar-II