Page 248 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 248

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        Koronavirüs (COVID-19) Salgını Sürecinde Üniversite Öğrencilerinin Algılanan Stres Düzeyle-
                                              rini Etkileyen Faktörler


                                   İsmail KELEŞ , Erkan DURAR , Mustafa DURMUŞ
                                                              b
                                               a
                                                                                  c
                                  aÖğr. Gör. Iğdır Üniversitesi, ismail.keles@igdir.edu.tr
                                 bÖğr. Gör. Iğdır Üniversitesi, erkan.durar@ıigdir.edu.tr
                        cDr. Öğr. Üyesi. Muş Alparslan Üniversitesi, Saremeryem01@gmail.com



             Özet


             Amaç: Bu çalışma Koronavirüs (COVID-19) Salgını Sürecinde Üniversite Öğrencilerinin Algılanan Stres
        Düzeylerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
             Gereç ve Yöntem: Araştırma, 1-30.01.2021 tarihleri arasında Türkiye’nin Doğu Anadolu Bölgesinde yer
        alan bir devlet üniversitesinin öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırma 728 öğrenci ile tamamlanmıştır.
        Verilerin soru formları Google Formlar ile hazırlanarak bireylere gönderilen bağlantı adresi ile toplanmış-
        tır. Veri toplamada ‘’Öğrencilerin Sosyo- Demografik Özelliklerine Ait Sorular’’, ile “Algılanan Stres Ölçeği
        (ASÖ)” kullanılmıştır. Verilerin değerlendirmesinde frekans ve yüzdelik hesaplama, bağımsız gruplarda t
        testi ve tek yönlü anova testi kullanılmıştır.
             Bulgular: Öğrencilerin Algılanan streste 10.33±3.80, algılanan baş etmede 5.50±2.32 ve toplamda
        15.84±5.19 puan ortalamasının olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların Algılanan Stres Ölçeği toplam puan
        ortalamaları orta düzeyde olduğu belirlenmiştir.
             Sonuç: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş, cinsiyet, gelir durumu, evebeyn tutumu, hayata umutlu
        bakabilme ve öğrenim durumları ile algılanan stres düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.


             Anahtar Kelimeler: COVID-19, Stres, Pandemi, Üniversite Öğrencileri.





































               artvincovidcongress.org                   248                                      - Bildiri Metni -
   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253