Page 248 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 248
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Koronavirüs (COVID-19) Salgını Sürecinde Üniversite Öğrencilerinin Algılanan Stres Düzeyle-
rini Etkileyen Faktörler
İsmail KELEŞ , Erkan DURAR , Mustafa DURMUŞ
b
a
c
aÖğr. Gör. Iğdır Üniversitesi, ismail.keles@igdir.edu.tr
bÖğr. Gör. Iğdır Üniversitesi, erkan.durar@ıigdir.edu.tr
cDr. Öğr. Üyesi. Muş Alparslan Üniversitesi, Saremeryem01@gmail.com
Özet
Amaç: Bu çalışma Koronavirüs (COVID-19) Salgını Sürecinde Üniversite Öğrencilerinin Algılanan Stres
Düzeylerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma, 1-30.01.2021 tarihleri arasında Türkiye’nin Doğu Anadolu Bölgesinde yer
alan bir devlet üniversitesinin öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırma 728 öğrenci ile tamamlanmıştır.
Verilerin soru formları Google Formlar ile hazırlanarak bireylere gönderilen bağlantı adresi ile toplanmış-
tır. Veri toplamada ‘’Öğrencilerin Sosyo- Demografik Özelliklerine Ait Sorular’’, ile “Algılanan Stres Ölçeği
(ASÖ)” kullanılmıştır. Verilerin değerlendirmesinde frekans ve yüzdelik hesaplama, bağımsız gruplarda t
testi ve tek yönlü anova testi kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin Algılanan streste 10.33±3.80, algılanan baş etmede 5.50±2.32 ve toplamda
15.84±5.19 puan ortalamasının olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların Algılanan Stres Ölçeği toplam puan
ortalamaları orta düzeyde olduğu belirlenmiştir.
Sonuç: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş, cinsiyet, gelir durumu, evebeyn tutumu, hayata umutlu
bakabilme ve öğrenim durumları ile algılanan stres düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: COVID-19, Stres, Pandemi, Üniversite Öğrencileri.
artvincovidcongress.org 248 - Bildiri Metni -