Page 258 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 258
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
sosyal medyada bireylerin ideoloji içerikli paylaşımlarının sebepleri ve etkileri üzerinde durulan bir araştır-
maya rastlanılmamaktadır. Bu sebeple özgünlüğünü koruyan bu çalışma aynı zamanda bir kaynak niteliği
taşımaktadır.
Öneriler
• Veriler, pandemi koşullarında toplandığı için birtakım sınırlılıklar ortaya çıkmıştır. Pandemi süreci
sonrasında benzer bir çalışma yapılması durumunda çalışmadan elde edilen veriler bu çalışmadan
elde edilen verilerle karşılaştırılabilir. Sosyal medyanın hayatın her alanında olduğu günümüzde, Covid-
19 sürecinin kişilerin sosyal medya kullanımları üzerindeki etkilerinin incelendiği bir çalışma ufuk açıcı
olacaktır.
• Süreç içerisindeki çalışmalarda kişilerin, yaptıkları ideoloji içerikli paylaşımlara dair ne oranda bilgi
sahibi olduklarına yönelik bir araştırma sürdürülebilir. Bu sayede savunulan ideolojileri bireyler tara-
fından ne ölçüde aidiyet hissedildiği ve bilgi seviyelerine dair oranlar elde edilebilir.
• Veriler pandemi sürecinde toplandığından katılımcılara online form şeklinde uygulanmıştır. Çalış-
manın içtenliğini arttırabilmek amacıyla benzer yahut aynı soruların katılımcılara yüz yüze uygulandığı
bir çalışma olası farklı sonuçlar doğurabilir
Kaynakça
Altuntaş, F. (2020). Geç Ergenlerde Sosyal Medya Kullanımı, Benlik Algısı Ve Ruhsal Belirti Düzeyleri
Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü
Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
Arastaman, Y. D., Fidan, A. G., & Fidan, D. T. (2018). Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenirlik: Kuramsal
Bir İnceleme. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 37-75.
Baltacı, D. Ö. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine
Kavramsal Bir İnceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 231-274.
Göçer, P. D. (2013). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dil Kültür İlişkisi Üzerine Görüşleri: Fenomenolojik
Bir Araştırma. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25-38.
Kılınç, D. A., Kılcan, D. B., & Çepni, D. O. (2018). Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına Katı-
lan Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması Deneyimlerinin İncelenmesi: Fenomenolojik
Bir Çözümleme. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 113-130.
Koçer, Y. D. (2012). Erciyes Üniversitesi Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları.
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 70-85.
Köseoğlu, Ö. G., & Al, D. D. (2013 ). Bir Siyasal Propaganda Aracı Olarak Sosyal Medya. Akademik İn-
celemeler Dergisi , 103-125.
Tutgun-Ünal, A., & Deniz, L. (2020). Sosyal Medya Kuşaklarının Sosyal Medya Kullanım Seviyeleri ve
Tercihleri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 15 (22), 1289-1319.
TÜİK. (2021, 7 16). Türkiye İstatistik Kurumu: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bili-
sim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2011-8572#:~:text=2011%20y%C4%B1l%C4%B1%20Nisan%20
ay%C4%B1nda%20ger%C3%A7ekle%C5%9Ftirilen,%22%2C7’dir adresinden alındı.
artvincovidcongress.org 258 - Bildiri Metni -