Page 258 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 258

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        sosyal medyada bireylerin ideoloji içerikli paylaşımlarının sebepleri ve etkileri üzerinde durulan bir araştır-
        maya rastlanılmamaktadır. Bu sebeple özgünlüğünü koruyan bu çalışma aynı zamanda bir kaynak niteliği
        taşımaktadır.

             Öneriler
             •  Veriler, pandemi koşullarında toplandığı için birtakım sınırlılıklar ortaya çıkmıştır. Pandemi süreci
             sonrasında benzer bir çalışma yapılması durumunda çalışmadan elde edilen veriler bu çalışmadan
             elde edilen verilerle karşılaştırılabilir. Sosyal medyanın hayatın her alanında olduğu günümüzde, Covid-
             19 sürecinin kişilerin sosyal medya kullanımları üzerindeki etkilerinin incelendiği bir çalışma ufuk açıcı
             olacaktır.
             •  Süreç içerisindeki çalışmalarda kişilerin, yaptıkları ideoloji içerikli paylaşımlara dair ne oranda bilgi
             sahibi olduklarına yönelik bir araştırma sürdürülebilir. Bu sayede savunulan ideolojileri bireyler tara-
             fından ne ölçüde aidiyet hissedildiği ve bilgi seviyelerine dair oranlar elde edilebilir.
             •  Veriler pandemi sürecinde toplandığından katılımcılara online form şeklinde uygulanmıştır. Çalış-
             manın içtenliğini arttırabilmek amacıyla benzer yahut aynı soruların katılımcılara yüz yüze uygulandığı
             bir çalışma olası farklı sonuçlar doğurabilir


             Kaynakça

             Altuntaş, F. (2020). Geç Ergenlerde Sosyal Medya Kullanımı, Benlik Algısı Ve Ruhsal Belirti Düzeyleri
        Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü
        Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
             Arastaman, Y. D., Fidan, A. G., & Fidan, D. T. (2018). Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenirlik: Kuramsal
        Bir İnceleme. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 37-75.
             Baltacı, D. Ö. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine
        Kavramsal Bir İnceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 231-274.
             Göçer, P. D. (2013). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dil Kültür İlişkisi Üzerine Görüşleri: Fenomenolojik
        Bir Araştırma. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25-38.
             Kılınç, D. A., Kılcan, D. B., & Çepni, D. O. (2018). Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına Katı-
        lan Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması Deneyimlerinin İncelenmesi: Fenomenolojik
        Bir Çözümleme. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 113-130.
             Koçer, Y. D. (2012). Erciyes Üniversitesi Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları.
        Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 70-85.
             Köseoğlu, Ö. G., & Al, D. D. (2013 ). Bir Siyasal Propaganda Aracı Olarak Sosyal Medya. Akademik İn-
        celemeler Dergisi , 103-125.
             Tutgun-Ünal, A., & Deniz, L. (2020). Sosyal Medya Kuşaklarının Sosyal Medya Kullanım Seviyeleri ve
        Tercihleri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 15 (22), 1289-1319.
             TÜİK. (2021, 7 16). Türkiye İstatistik Kurumu: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bili-
        sim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2011-8572#:~:text=2011%20y%C4%B1l%C4%B1%20Nisan%20
        ay%C4%B1nda%20ger%C3%A7ekle%C5%9Ftirilen,%22%2C7’dir adresinden alındı.














               artvincovidcongress.org                   258                                      - Bildiri Metni -
   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263