Page 270 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 270

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        ilgili araştırmacılara şu önerilerde de bulunulabilir:
             •  Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılan ölçeğin daha geniş katılımlı örneklem topluluklarına uy-
             gulanabilir.
             •  Ölçeğin farklı çalışmalarda kullanılıp geçerlik ve güvenirlik analizlerinin yapılarak ölçek desteklenebilir.

             •  Ölçeğin benzer ölçeklerle ilişkilerine bakılarak, ölçekler arası ilişki düzeylerinin geçerlik ve güvenirlik
             durumlarına bakılabilir.

             •  Meseleye üniversite öğrencilerinin ailelerinin açısından da bakabilmek adına bu konu üzerine onların
             dahil edileceği bir araştırma yapılabilir.


             Kaynakça


             Akyüz, C . (2018). Nesne ilişkileri kuramı çerçevesinden sınır (Borderline) kişilik örüntüsüne bakış: vaka
        örneği ile temel savunma mekanizmalarının yorumlanması. Ayna Klinik Psikoloji Dergisi, 5 (3), 1-20. DOI:
        10.31682/ayna.468232
             Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal Bilimler için veri analizi el kitabı (21. Baskı). Pegem Akademi Yayınları.
             Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2020). Bilimsel Araştırma
        Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
             Carleton, R. N., Norton, M. A., & Asmundson, G. J. G. (2007). Fearing Carleton, R. N., Norton, M. A., &
        Asmundson, G. J. G. (2007). Fearing the unknown: A short version of the intolerance of uncertainty scale.
        Journal of Anxiety Disorders, 21, 105-117. doi: S0887-6185(06)00051-X [pii]10.1016/j.janxdis.2006.03.014
        Journal of Anxiety Disorders, 21, 105-117. doi: S0887-6185(06)00051-X [pii]10.1016/j.janxdis.2006.03.014
             Ceviz, N, Tektaş, N, Basmacı, G, Tektaş, M. (2020). Covid 19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin
        kaygı düzeylerini etkileyen değişkenlerin analizi. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3 (2), 312-329.
        Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ueader/issue/59308/834648?publisher=http-egitim-ki-
        lis-edu-tr-cv-durmu-c5-9e-burak-pdf
             Dağ, İ (1999). The relationships among paranormal beliefs, locus of control and psychopathology in
        a Turkish college sample. Personality and Individual Diferences.26(1),723-737.
             Duman, N. (2020). Üniversite öğrencilerinde Covid-19 korkusu ve belirsizliğe tahammülsüzlük. The
        Journal of Social Science, 4 (8), 426-437. DOI: 10.30520/tjsosci.748404
             Ekşi, H. ve Okan, N., (2021). Türkçe öğrenme bariyerleri ölçeğinin geliştirilmesi ve psikometrik özellik-
        lerinin incelenmesi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31, 2(687-699).
             Erkut, E. (2020). Covid-19 sonrası yükseköğretim. Yükseköğretim Dergisi, 10 (2), 125-133. DOI: 10.2399/
        yod.20.002
             Erkmen, T., & Esen, E. (2013). Psikolojik Sermaye Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. 23-30.
             Geçgin, F. M. ve Sahranç, Ü. (2017). Belirsizliğe tahammülsüzlük ile psikolojik iyi oluş arasındaki ilişki.
        Sakarya University Journal of Education, 7(4-özel sayı), 739-755.
             Ladikli, N, Bahadır, E, Yumuşak, F, Akkuzu, H, Karaman, G, Türkkan, Z. (2020). Kovid-19 korkusu ölçeği-
        nin Türkçe güvenirlik ve geçerlilik çalışması. International Journal of Social Science, 3 (2), 71-80. Retrieved
        from https://dergipark.org.tr/en/pub/injoss/issue/56160/774887
             Perişan, N. (2018). Kaygı, psikolojik dayanıklık ve başa çıkma yolları arasındaki ilişki: üst bilişin aracı
        rolü (Yayımlanmamış doktora tezi). Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
             Sarıçam, H. (2015). Belirsizliğe tahammülsüzlüğün mutluluğa etkisi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal
        Bilimler Dergisi, 4 (8), 1-12. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/kilissbd/issue/45250/566819
             Sarıçam, H., Erguvan, F. M., Akın, A. & Akça, M. Ş. (2014). Belirsizliğe tahammülsüzlük ölçeği (BTÖ-12)
        Türkçe formu: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Route Educational and Social Science Journal, 1(3), 148-157.
             Tavşancıl, E. (2010). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi, Nobel yayın dağıtım.

               artvincovidcongress.org                   270                                      - Bildiri Metni -
   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275