Page 270 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 270
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
ilgili araştırmacılara şu önerilerde de bulunulabilir:
• Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılan ölçeğin daha geniş katılımlı örneklem topluluklarına uy-
gulanabilir.
• Ölçeğin farklı çalışmalarda kullanılıp geçerlik ve güvenirlik analizlerinin yapılarak ölçek desteklenebilir.
• Ölçeğin benzer ölçeklerle ilişkilerine bakılarak, ölçekler arası ilişki düzeylerinin geçerlik ve güvenirlik
durumlarına bakılabilir.
• Meseleye üniversite öğrencilerinin ailelerinin açısından da bakabilmek adına bu konu üzerine onların
dahil edileceği bir araştırma yapılabilir.
Kaynakça
Akyüz, C . (2018). Nesne ilişkileri kuramı çerçevesinden sınır (Borderline) kişilik örüntüsüne bakış: vaka
örneği ile temel savunma mekanizmalarının yorumlanması. Ayna Klinik Psikoloji Dergisi, 5 (3), 1-20. DOI:
10.31682/ayna.468232
Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal Bilimler için veri analizi el kitabı (21. Baskı). Pegem Akademi Yayınları.
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2020). Bilimsel Araştırma
Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
Carleton, R. N., Norton, M. A., & Asmundson, G. J. G. (2007). Fearing Carleton, R. N., Norton, M. A., &
Asmundson, G. J. G. (2007). Fearing the unknown: A short version of the intolerance of uncertainty scale.
Journal of Anxiety Disorders, 21, 105-117. doi: S0887-6185(06)00051-X [pii]10.1016/j.janxdis.2006.03.014
Journal of Anxiety Disorders, 21, 105-117. doi: S0887-6185(06)00051-X [pii]10.1016/j.janxdis.2006.03.014
Ceviz, N, Tektaş, N, Basmacı, G, Tektaş, M. (2020). Covid 19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin
kaygı düzeylerini etkileyen değişkenlerin analizi. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3 (2), 312-329.
Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ueader/issue/59308/834648?publisher=http-egitim-ki-
lis-edu-tr-cv-durmu-c5-9e-burak-pdf
Dağ, İ (1999). The relationships among paranormal beliefs, locus of control and psychopathology in
a Turkish college sample. Personality and Individual Diferences.26(1),723-737.
Duman, N. (2020). Üniversite öğrencilerinde Covid-19 korkusu ve belirsizliğe tahammülsüzlük. The
Journal of Social Science, 4 (8), 426-437. DOI: 10.30520/tjsosci.748404
Ekşi, H. ve Okan, N., (2021). Türkçe öğrenme bariyerleri ölçeğinin geliştirilmesi ve psikometrik özellik-
lerinin incelenmesi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31, 2(687-699).
Erkut, E. (2020). Covid-19 sonrası yükseköğretim. Yükseköğretim Dergisi, 10 (2), 125-133. DOI: 10.2399/
yod.20.002
Erkmen, T., & Esen, E. (2013). Psikolojik Sermaye Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. 23-30.
Geçgin, F. M. ve Sahranç, Ü. (2017). Belirsizliğe tahammülsüzlük ile psikolojik iyi oluş arasındaki ilişki.
Sakarya University Journal of Education, 7(4-özel sayı), 739-755.
Ladikli, N, Bahadır, E, Yumuşak, F, Akkuzu, H, Karaman, G, Türkkan, Z. (2020). Kovid-19 korkusu ölçeği-
nin Türkçe güvenirlik ve geçerlilik çalışması. International Journal of Social Science, 3 (2), 71-80. Retrieved
from https://dergipark.org.tr/en/pub/injoss/issue/56160/774887
Perişan, N. (2018). Kaygı, psikolojik dayanıklık ve başa çıkma yolları arasındaki ilişki: üst bilişin aracı
rolü (Yayımlanmamış doktora tezi). Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Sarıçam, H. (2015). Belirsizliğe tahammülsüzlüğün mutluluğa etkisi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal
Bilimler Dergisi, 4 (8), 1-12. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/kilissbd/issue/45250/566819
Sarıçam, H., Erguvan, F. M., Akın, A. & Akça, M. Ş. (2014). Belirsizliğe tahammülsüzlük ölçeği (BTÖ-12)
Türkçe formu: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Route Educational and Social Science Journal, 1(3), 148-157.
Tavşancıl, E. (2010). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi, Nobel yayın dağıtım.
artvincovidcongress.org 270 - Bildiri Metni -