Page 310 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 310
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Verilerin Analizi
Analiz bölümünde katılımcıların görüşleri iki farklı araştırmacı tarafından incelenmiştir. Görüşme kayıt-
larında araştırma sorularının amacına uygun bölümler belirlenmiştir. Nitel veri analiziyle ilgili fikirler analizin
hedefi konusunda farklı olabilmektedir. Elde edilen verinin analizi; betimleme, anlama, yorumlama veya
açıklama şeklinde yapılabilir (Kuş, 2006). Bu çalışmada görüşmecilerin düşüncelerini sağlıklı ve doğru bir
şekilde yansıtmak için görüşmecinin ifadesinden doğrudan alıntılar yapılarak betimsel analiz, elde edilen
verileri anlamlandırmak amacıyla kavramlarla bağlantılar oluşturarak içerik analizi yapılmıştır (Yıldırım
ve Şimşek, 2006). Ardından analizler yorumlanarak açıklanmıştır.
Geçerlilik ve Güvenirlilik Çalışması
Analizler yapılırken görüşmecilerin fikirlerinden bolca alıntı yapılarak ve kapsamda araştırmanın
modeli, araştırma örneklemi, veri toplama ve analiz yöntemi detaylı bir şekilde anlatılarak geçerlilik ve
güvenirlilik sağlanmıştır. Çalışmaya istekli katılımcıların katılması da güvenirliliği sağlamaktadır. Analizler
yapılırken en doğru sonuca ulaşabilmek adına araştırmacılar bağımsız bir şekilde değerlendirme yapmış
ve daha sonra bulgular karşılaştırılarak ortak noktalar belirlenmiştir.
3. Bulgular
Bu bölümde görüşmecilerin düşüncelerinden ve görüşlerinden faydalanarak kodlar oluşturulmuş, bu
kodlar tablolarda gösterilmiştir. Katılmak isteyen görüşmecilere rumuzlar verilmiştir.
Öğrenci katılımcı : 1.KÇ
Öğretmen katılımcı : 2.KY olarak belirlenmiştir.
Görüşmecilerin fikirlerinden yararlanarak elde edilen verilerden kodlar seçilmiş, bu kodlar görüşme-
cilere göre işaretlenmiştir.
Tablo 1-Katılımcıların demografik özellikleri
1.KÇ 2.KY
11 X _
Yaş
45 _ X
Öğrenci X _
Görev
Öğretmen _ X
Kız X _
Cinsiyet
Erkek _ X
Tablo 1’de katılımcıların demografik özellikleri gösterilmiştir. Görüşmecilerden 1.KÇ 11 yaşında, 5. Sınıfa
giden bir kız çocuğudur. Görüşmecilerden 2.KY ise 45 yaşında, erkek bir öğretmendir.
Tablo 2 -“Bilgisayarınız var mı” sorusuna verilen yanıtlardaki kodlar
1.KÇ 2.KY
Evet X X
Kodlar İstediği zaman X _
Sahip X _
Tablo 2’de katılımcıların “bilgisayarınız var mı” sorusuna verdikleri cevaplar gösterilmiştir. 1.KÇ ka-
tılımcısı kendisine ait olmasa da istediği zaman kullanabileceği bir bilgisayar sahip olduğunu söylerken,
2.KY katılımcısı ise bir bilgisayarının olduğunu ve istediği zaman kullanabileceğini olduğunu belirtmemiştir.
artvincovidcongress.org 310 - Bildiri Metni -