Page 310 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 310

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             Verilerin Analizi
             Analiz bölümünde katılımcıların görüşleri iki farklı araştırmacı tarafından incelenmiştir. Görüşme kayıt-
        larında araştırma sorularının amacına uygun bölümler belirlenmiştir. Nitel veri analiziyle ilgili fikirler analizin
        hedefi konusunda farklı olabilmektedir. Elde edilen verinin analizi; betimleme, anlama, yorumlama veya
        açıklama şeklinde yapılabilir (Kuş, 2006). Bu çalışmada görüşmecilerin düşüncelerini sağlıklı ve doğru bir
        şekilde yansıtmak için görüşmecinin ifadesinden doğrudan alıntılar yapılarak betimsel analiz, elde edilen
        verileri anlamlandırmak amacıyla kavramlarla bağlantılar oluşturarak içerik analizi yapılmıştır (Yıldırım
        ve Şimşek, 2006). Ardından analizler yorumlanarak açıklanmıştır.

             Geçerlilik ve Güvenirlilik Çalışması
             Analizler yapılırken görüşmecilerin fikirlerinden bolca alıntı yapılarak ve kapsamda araştırmanın
        modeli, araştırma örneklemi, veri toplama ve analiz yöntemi detaylı bir şekilde anlatılarak geçerlilik ve
        güvenirlilik sağlanmıştır. Çalışmaya istekli katılımcıların katılması da güvenirliliği sağlamaktadır. Analizler
        yapılırken en doğru sonuca ulaşabilmek adına araştırmacılar bağımsız bir şekilde değerlendirme yapmış
        ve daha sonra bulgular karşılaştırılarak ortak noktalar belirlenmiştir.


             3. Bulgular

             Bu bölümde görüşmecilerin düşüncelerinden ve görüşlerinden faydalanarak kodlar oluşturulmuş, bu
        kodlar tablolarda gösterilmiştir. Katılmak isteyen görüşmecilere rumuzlar verilmiştir.
             Öğrenci katılımcı  : 1.KÇ
             Öğretmen katılımcı      : 2.KY olarak belirlenmiştir.
             Görüşmecilerin fikirlerinden yararlanarak elde edilen verilerden kodlar seçilmiş, bu kodlar görüşme-
        cilere göre işaretlenmiştir.

        Tablo 1-Katılımcıların demografik özellikleri

                                 1.KÇ     2.KY
                    11           X        _
         Yaş
                    45           _        X
                    Öğrenci      X        _
         Görev
                    Öğretmen     _        X
                    Kız          X        _
         Cinsiyet
                    Erkek        _        X
             Tablo 1’de katılımcıların demografik özellikleri gösterilmiştir. Görüşmecilerden 1.KÇ 11 yaşında, 5. Sınıfa
        giden bir kız çocuğudur. Görüşmecilerden 2.KY ise 45 yaşında, erkek bir öğretmendir.

        Tablo 2 -“Bilgisayarınız var mı” sorusuna verilen yanıtlardaki kodlar

                                      1.KÇ     2.KY
                    Evet              X        X

         Kodlar     İstediği zaman    X        _
                    Sahip             X        _
             Tablo 2’de katılımcıların “bilgisayarınız var mı” sorusuna verdikleri cevaplar gösterilmiştir. 1.KÇ ka-
        tılımcısı kendisine ait olmasa da istediği zaman kullanabileceği bir bilgisayar sahip olduğunu söylerken,
        2.KY katılımcısı ise bir bilgisayarının olduğunu ve istediği zaman kullanabileceğini olduğunu belirtmemiştir.

               artvincovidcongress.org                   310                                      - Bildiri Metni -
   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315