Page 313 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 313

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            lirlenmiştir.
                 “Bilgisayar, bağımlılık boyutunda kullandığında kesinlikle yanlış olduğunu düşünüyorum. Ama çoğu
            bilgisayar oyunun İngilizce olması dil geliştirmek açısından iyi olduğunu ve konsantrasyonu doğru ölçüde
            kullanıldığında geliştirdiğini düşünüyorum yani fazla kullanmadan bağımlı olmadan kullanıldığında bilgi-
            sayar oyunlarının yararlı olabileceğinin düşünüyorum. Bence bilgisayar oyunları ortalama yarım saat bir
            saat oynanmalı daha fazla oynamanın zararlı olduğunu düşünüyorum.
                 Çoğu oyunun içeriği savaş gibi konular olduğu için çocukları şiddete sürükleyebiliyor bu sebeple çoğu
            bilgisayar oyununun böyle içeriğini doğru bulmuyorum açıkçası. Tabii eğitim amaçlı kullanılan uygulama-
            larda çok fazla kullanıldığında diğer şeylere böyle fazla vakit ayıramamaya neden oluyor. Yani onlarında
            çok fazla kullanıldığında bağımlılık yaptığını düşünüyorum ama gerekli ölçüde kullanıldığında yararlı oldu-
            ğunu düşünüyorum”.(1.KÇ)
                 “Kendim için bilgisayar oyunlarına karşı hiçbir ilgim merakım olmadı. Ama gençler açısından çok fazla
            ilgi uyandırdığını düşünüyorum. Bilgisayar oyunlarında bir standart olmadığını düşünüyorum. Mesela bazı
            oyunların aşırı derecede şiddet içerdiğini düşünüyorum ama tüm online oyunlar için aynı şeyi söylemem
            mümkün değil.
                 Oyunların yapılış ve kategoriye göre ayrılmasını düşünüyorum o yüzden bazı oyunların yaratıcılığa
            teşvik edebileceğini düşünüyorum çünkü tüm oyunların şiddet içerikli olmadığını biliyorum. Ama bunun
            seçiciliğinin yapılmasının önemli olduğunu düşünüyorum.”(2.KY)

            Tablo 8-“Pandemi döneminin bu durumu nasıl etkilediğini düşünüyorsunuz” sorusuna verilen kodlar

                                               1.KÇ     2.KY
                        Doğru ölçü             X        _
                        İlgi görmek            _        X
             Kodlar
                        Kontrol edilemez       _        X
                        Vakit ayıramamak       X        _

                 “Pandemi döneminin bu durumu nasıl etkilediğini düşünüyorsunuz” sorusuna verilen cevaplar Tablo
            8’de gösterilmiştir. 1.KÇ vakit ayıramadığını, doğru ölçüde kullanılması gerektiğini söylemiştir. 2.KY ise
            kontrol edilemez olduğunu, çok ilgi gördüğünü söylemiştir. Katılımcıların ifadelerinden ortak bir koda ula-
            şılamamıştır.
                 “Pandemi döneminde kendimize daha fazla vakit ayırabildiğimiz için bilgisayar oyunlarına ayrılan sü-
            renin daha doğru ölçüde ayarlandığını düşünüyorum.”(1.KÇ)
                  “Pandemi döneminde online oyunlar çok fazla ilgi gördü. Burada insanları suçlayamam benim çocuk-
            larımda da çok fazla bilgisayar bağımlılığı ortaya çıktı. Bilgisayar bağımlılığının kontrol edilemez olduğunu
            düşünüyorum. Hatta hiç bilgisayar oyunu oynamayan insanların bile oynamaya başladığını gördüm. Ve en
            az yetişkinler de çocuklar kadar bilgisayar oyunu oynamaya başladı.”(2.KY)

            Tablo 9-“Pandemi döneminde bilgisayar oyunu oynamaya başladınız mı” sorusuna verilen kodlar

                                                                       1.KÇ     2.KY
                        Vakit bulamamak                                X        X
                        45 dakika 1 saat oynamak                       X        _
                        Meslek seçimine yararlı oyunları oynamak       X        _
             Kodlar
                        Eğitici oyunlar oynamak                        X        _
                        Ateşli, silahlı oyunlar oynamak                _        X
                        İlgi duymamak                                  _        X

            - Bildiri Metni -                                313                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318