Page 352 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 352

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        dönüt olmaması, kısıtlı internetin olması gibi bulgular da iki çalışmanın ortak bulgularındandır. Öğrencilerin
        uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri incelendiğinde en çok arkadaşlarından, okuldan, öğretmenlerinden uzak
        kaldığı için bu süreçten memnun olmadıkları ortaya çıkmıştır. Yurtbakan ve Akyıldız (2020)’ın yaptığı ça-
        lışmada ise öğrencilerin uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri incelendiğinde öğretmenlerle iletişim azaldığı için
        uzaktan eğitimin verimli olmaması ortaya konmuştur.
             Yapılan çalışmada da öğrencilerin öğretmene anlamadığı konuyu direkt soramadığı için uzaktan eği-
        timi sevmediğini belirttikleri ortaya çıkmıştır.
             Uzaktan eğitime katılım oranları ve katılamama sebepleri incelendiğinde, öğretmen ve velilerin aynı
        doğrultuda cevap vererek; teknolojik araç gereç eksikliği, internet eksikliği, bireysel teknolojik araç gereç
        eksikliği nedenleri ortaya çıkmıştır.
             Öğretmen öğrenci ve velilerin bu süreçte yaşadıkları duygular incelendiğinde sıkılmak, okulu özlemek,
        üzüntü, virüs kaygısı gibi sonuçlar ortaya çıkmıştır.
             İkinci alt problem kapsamında öğretmen, öğrenci ve velilerin covid-19 dönemindeki sosyal hayata ilişkin
        algılarına baktığımızda ise öğretmen ve velilerin günlük rutinlerin değişmesi, kısıtlamaların olması, maske
        takmak gibi olumsuz sonuçlar ortaya çıkmıştır. Bunun yanında kısıtlamaların aile üyeleriyle geçirilen vakti
        arttırmasından dolayı memnun olan veli de olmuştur.
             Öğrencilerin ise arkadaşlarıyla oyun oynamanın kısıtlanması nedeniyle mutsuz oldukları ortaya çık-
        mıştır. Bu süreçle ilgili yaşanılan duygular incelendiğinde sıkılmak, hasta olma şüphesi, korku, sıradanlık,
        asosyallik gibi sonuçlar ortaya çıkmıştır. Bu durum da bu sürecin duygular üzerinde olumlu bir etkisinin
        ortaya çıkmadığını göstermektedir.
             Öğrencilerin yaptıkları resim ve yazdıkları yazılar incelendiğinde ise olumlu bir çizin ya da ifadenin
        olmadığı ortaya çıkmıştır. Resimlerde üzgün insan figürü, büyük virüs figürü, mesafe, maske, kısıtlamalar
        gibi kavramlar çizilmiştir. Bunun yanında yazılarda ise okulların kapanması, uzaktan eğitim, arkadaşlarıyla
        oynayamamak gibi olumsuz görüşler ortaya konmuştur.
             Yapılan çalışma kapsamında şu öneriler geliştirilmiştir:

             1.  Öğrenciler uzaktan eğitim sürecine aktif katılabilmeleri için her öğrencinin teknolojik araç gereç
             eksiklikleri giderilmesine yönelik çalışmalar yapılabilir.

             2. Öğrencilere uzaktan eğitim sürecinde online erişim ücretsiz olmasına yönelik çalışmalar yapılabilir.
             Böylece özellikle maddi durumu iyi olmayan öğrencilerin eğitim öğretim sürecine kesintisiz erişimine
             destek sağlanabilir. Ayrıca internet erişiminin olmadığı bölgelerde merkezler kurulmasına yönelik
             çalışmalar başlatılabilir.
             3. Uzaktan eğitim süreci ile ilgili öğretmenlere ve ailelere bilgilendirici seminerler verilebilir.
             4.  Uzaktan eğitimden maksimum verimin alınabilmesi için öğretmenlerin teknoloji okuryazarlıklarının
             geliştirilmesi, öğretmen eğitiminde ise uzaktan eğitim sürecinde kullanabilecekleri öğretim yöntem
             ve teknikleri konusunda daha iyi yetişmelerine yönelik değişiklikler yapılabilir
             5. Öğrencilerin eğitim öğretim sürecine ve sosyal hayata tekrar uyum sağlayabilmesine yönelik olarak
             okullarda rehberlik hizmetleri arttırılabilir.
             6. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Benzer konuda yapılacak
             diğer çalışmalarda öğrenci, veli, öğretmen gibi paydaşların tutum, ilgi gibi özelliklere etkileri deneysel
             bir çalışmayla araştırılabilir. Öğrencilerle daha kapsamlı etkinlikler yapılabilir.


             KAYNAKÇA

             Akyıldız, E. Y.-S. (2020). Sınıf Öğretmenleri, İlkokul Öğrencileri ve Ebeveynlerin Covid-19 İzolasyon Dö-
        neminde Uygulanan Uzaktan Eğitim Faaliyetleri Hakkındaki Görüşleri. Journal of Turkish Studies, Volume
        15 Issue 6(Volume 15 Issue 6), 949-977. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.43780

               artvincovidcongress.org                   352                                      - Bildiri Metni -
   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357