Page 352 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 352
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
dönüt olmaması, kısıtlı internetin olması gibi bulgular da iki çalışmanın ortak bulgularındandır. Öğrencilerin
uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri incelendiğinde en çok arkadaşlarından, okuldan, öğretmenlerinden uzak
kaldığı için bu süreçten memnun olmadıkları ortaya çıkmıştır. Yurtbakan ve Akyıldız (2020)’ın yaptığı ça-
lışmada ise öğrencilerin uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri incelendiğinde öğretmenlerle iletişim azaldığı için
uzaktan eğitimin verimli olmaması ortaya konmuştur.
Yapılan çalışmada da öğrencilerin öğretmene anlamadığı konuyu direkt soramadığı için uzaktan eği-
timi sevmediğini belirttikleri ortaya çıkmıştır.
Uzaktan eğitime katılım oranları ve katılamama sebepleri incelendiğinde, öğretmen ve velilerin aynı
doğrultuda cevap vererek; teknolojik araç gereç eksikliği, internet eksikliği, bireysel teknolojik araç gereç
eksikliği nedenleri ortaya çıkmıştır.
Öğretmen öğrenci ve velilerin bu süreçte yaşadıkları duygular incelendiğinde sıkılmak, okulu özlemek,
üzüntü, virüs kaygısı gibi sonuçlar ortaya çıkmıştır.
İkinci alt problem kapsamında öğretmen, öğrenci ve velilerin covid-19 dönemindeki sosyal hayata ilişkin
algılarına baktığımızda ise öğretmen ve velilerin günlük rutinlerin değişmesi, kısıtlamaların olması, maske
takmak gibi olumsuz sonuçlar ortaya çıkmıştır. Bunun yanında kısıtlamaların aile üyeleriyle geçirilen vakti
arttırmasından dolayı memnun olan veli de olmuştur.
Öğrencilerin ise arkadaşlarıyla oyun oynamanın kısıtlanması nedeniyle mutsuz oldukları ortaya çık-
mıştır. Bu süreçle ilgili yaşanılan duygular incelendiğinde sıkılmak, hasta olma şüphesi, korku, sıradanlık,
asosyallik gibi sonuçlar ortaya çıkmıştır. Bu durum da bu sürecin duygular üzerinde olumlu bir etkisinin
ortaya çıkmadığını göstermektedir.
Öğrencilerin yaptıkları resim ve yazdıkları yazılar incelendiğinde ise olumlu bir çizin ya da ifadenin
olmadığı ortaya çıkmıştır. Resimlerde üzgün insan figürü, büyük virüs figürü, mesafe, maske, kısıtlamalar
gibi kavramlar çizilmiştir. Bunun yanında yazılarda ise okulların kapanması, uzaktan eğitim, arkadaşlarıyla
oynayamamak gibi olumsuz görüşler ortaya konmuştur.
Yapılan çalışma kapsamında şu öneriler geliştirilmiştir:
1. Öğrenciler uzaktan eğitim sürecine aktif katılabilmeleri için her öğrencinin teknolojik araç gereç
eksiklikleri giderilmesine yönelik çalışmalar yapılabilir.
2. Öğrencilere uzaktan eğitim sürecinde online erişim ücretsiz olmasına yönelik çalışmalar yapılabilir.
Böylece özellikle maddi durumu iyi olmayan öğrencilerin eğitim öğretim sürecine kesintisiz erişimine
destek sağlanabilir. Ayrıca internet erişiminin olmadığı bölgelerde merkezler kurulmasına yönelik
çalışmalar başlatılabilir.
3. Uzaktan eğitim süreci ile ilgili öğretmenlere ve ailelere bilgilendirici seminerler verilebilir.
4. Uzaktan eğitimden maksimum verimin alınabilmesi için öğretmenlerin teknoloji okuryazarlıklarının
geliştirilmesi, öğretmen eğitiminde ise uzaktan eğitim sürecinde kullanabilecekleri öğretim yöntem
ve teknikleri konusunda daha iyi yetişmelerine yönelik değişiklikler yapılabilir
5. Öğrencilerin eğitim öğretim sürecine ve sosyal hayata tekrar uyum sağlayabilmesine yönelik olarak
okullarda rehberlik hizmetleri arttırılabilir.
6. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Benzer konuda yapılacak
diğer çalışmalarda öğrenci, veli, öğretmen gibi paydaşların tutum, ilgi gibi özelliklere etkileri deneysel
bir çalışmayla araştırılabilir. Öğrencilerle daha kapsamlı etkinlikler yapılabilir.
KAYNAKÇA
Akyıldız, E. Y.-S. (2020). Sınıf Öğretmenleri, İlkokul Öğrencileri ve Ebeveynlerin Covid-19 İzolasyon Dö-
neminde Uygulanan Uzaktan Eğitim Faaliyetleri Hakkındaki Görüşleri. Journal of Turkish Studies, Volume
15 Issue 6(Volume 15 Issue 6), 949-977. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.43780
artvincovidcongress.org 352 - Bildiri Metni -