Page 349 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 349
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
3. Covid-19’un öğretim süreci, sosyal ilişkilere etkileri
4. Covid-19 süreci ile ilgili beklentiler
Tablo20-Öğrencilerin Görüşlerine Göre Covid-19’un Öğrencilere Etkileri
Temalar Kodlar Frekans
Dışarıya çıkmamak 11
Maske takmak 10
Dezenfektan, kolonya kullanmak 3
Yaşama etkileri Kısıtlamalar/yasaklar 2
Hastalanmak 2
Temizlik alışkanlıkları (el, yüz yıkamanın artması) 2
Hayvanlarda korona olduğunu düşünmek 1
Duygular
Olumlu duygular Evde olmaktan mutlu olmak (Dışarda yorulduğu için) 1
Covid-19’dan nefret 6
Mutsuzluk 4
Olumsuz duygular Uzaktan eğitimi sevmemek 3
Covid-19’dan ölme korkusu 2
Evde sıkılmak 2
Toplam 49
Tablo 20 incelendiğinde öğrencilerin covid-19 süreci ile ilgili yazılarında en çok dışarıya çıkmamaktan
bahsettikleri görülmüştür. Bunun yanında maske taktıklarından, dezenfektan kolonya kullanmaktan, kı-
sıtlamalardan ve hastalanmaktan bahsetmişlerdir. Öğrencilerin bu süreçte en çok yaşadıkları duygunun
covid-19’dan nefret olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun yanında mutsuzluk, uzaktan eğitimi sevmemek, ölüm
korkusu ve evde sıkılmaktan bahseden öğrenciler olmuştur (Örnek yazılar Ek’te yer almaktadır).
Tablo 21-Öğrencilerin Görüşlerine Göre Covid-19’un Öğrencilere Etkileri
Temalar Kodlar Frekans
Okulların kapanması 6
Yüz yüze eğitimin 2 gün olması 3
Öğretim süreci
Canlı ders 1
Derslerin kötüleşmesi 1
Sosyal ilişkiler Sosyal faaliyetlerin kısıtlanması 1
Virüsün bitmesi 7
Beklentiler
Aşının bulunması 1
Toplam 20
Tablo 21’ e göre öğrenciler yazılarında en çok okulların kapanmasından bahsetmişlerdir. Bunun ya-
nında yüz yüze eğitim süresinin 2 gün olmasından ve canlı derslerden bahsetmişlerdir. Bu süreçte sosyal
faaliyetlerinin kısıtlandığından da bahsetmişlerdir. Öğrencilerin beklentileri virüsün bitmesi ve aşının bulun-
- Bildiri Metni - 349 Eğitimde Yeni Normlar-II