Page 349 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 349

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                 3. Covid-19’un öğretim süreci, sosyal ilişkilere etkileri
                 4.  Covid-19 süreci ile ilgili beklentiler


            Tablo20-Öğrencilerin Görüşlerine Göre Covid-19’un Öğrencilere Etkileri
                  Temalar                         Kodlar                         Frekans
                               Dışarıya çıkmamak                                   11
                               Maske takmak                                        10

                               Dezenfektan, kolonya kullanmak                      3
             Yaşama etkileri   Kısıtlamalar/yasaklar                               2
                               Hastalanmak                                         2

                               Temizlik alışkanlıkları (el, yüz yıkamanın artması)  2
                               Hayvanlarda korona olduğunu düşünmek                 1
             Duygular
             Olumlu duygular   Evde olmaktan mutlu olmak (Dışarda yorulduğu için)   1
                               Covid-19’dan nefret                                 6

                               Mutsuzluk                                           4
             Olumsuz duygular Uzaktan eğitimi sevmemek                             3
                               Covid-19’dan ölme korkusu                           2

                               Evde sıkılmak                                       2
                  Toplam                                                           49

                 Tablo 20 incelendiğinde öğrencilerin covid-19 süreci ile ilgili yazılarında en çok dışarıya çıkmamaktan
            bahsettikleri görülmüştür. Bunun yanında maske taktıklarından, dezenfektan kolonya kullanmaktan, kı-
            sıtlamalardan ve hastalanmaktan bahsetmişlerdir. Öğrencilerin bu süreçte en çok yaşadıkları duygunun
            covid-19’dan nefret olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun yanında mutsuzluk, uzaktan eğitimi sevmemek, ölüm
            korkusu ve evde sıkılmaktan bahseden öğrenciler olmuştur (Örnek yazılar Ek’te yer almaktadır).


            Tablo 21-Öğrencilerin Görüşlerine Göre Covid-19’un Öğrencilere Etkileri
                  Temalar                       Kodlar                       Frekans

                               Okulların kapanması                              6
                               Yüz yüze eğitimin 2 gün olması                   3
             Öğretim süreci
                               Canlı ders                                       1
                               Derslerin kötüleşmesi                            1

             Sosyal ilişkiler  Sosyal faaliyetlerin kısıtlanması                1
                               Virüsün bitmesi                                  7
             Beklentiler
                               Aşının bulunması                                 1
             Toplam                                                            20

                 Tablo 21’ e göre öğrenciler yazılarında en çok okulların kapanmasından bahsetmişlerdir. Bunun ya-
            nında yüz yüze eğitim süresinin 2 gün olmasından ve canlı derslerden bahsetmişlerdir. Bu süreçte sosyal
            faaliyetlerinin kısıtlandığından da bahsetmişlerdir. Öğrencilerin beklentileri virüsün bitmesi ve aşının bulun-


            - Bildiri Metni -                                349                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354