Page 351 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 351

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            Tablo23-Covid-19 Dönemindeki Sosyal Hayat Algıları

                  Temalar                        Kodlar                      Frekans
                               Yalnızlık                                        2
             Öğretmenler
                               Mağduriyet                                        1
                               Uzaktan sosyal hayat                              1

                               Sosyal hayatın bitmesi                           5
             Veliler           Eve kapanma                                      2
                               Yalnızlık                                         1
                               Sıkıcı                                            1

                               Mutsuzluk                                         1
                               Birlik beraberliğin kalmaması                     1
                               Bitmesini istemek                                 1
                               Pikniği özlemek                                   1

                               Hayat düzeninin bozulması                         1
             Öğrenciler
                               Nefret                                            1
                               Arkadaşları ile görüşememek                      2
                               Dışarı çıkamamak                                  1

                               Sokağa çıkma yasağı                               1
                               Hastalık                                          1
                               Maske takmak                                      1
                  Toplam                                                        25


                 Tablo23 incelendiğinde öğretmenlerin bu süreci anlatırken seçtiği kelimeler yalnızlık, mağduriyet,
            uzaktan sosyal hayat olmuştur. Bunun yanında velilerin bu süreci anlatmak için seçtiği kelimeler sosyal
            hayatın bitmesi, eve kapanma, yalnızlık, sıkıcı, mutsuzluk, birlik beraberliğin kalmaması, bitmesini istemek,
            pikniği özlemek, hayat düzeninin bozulması, nefret olmuştur. Öğrencilerin ilk akıllarına gelen kelimeler ise
            arkadaşları ile görüşememek, dışarı çıkamamak, sokağa çıkma yasağı, hastalık, maske takmak olmuştur.


                 SONUÇ, TARTIŞMA VE ÖNERİLER

                 Araştırma sonuçları incelendiğinde sonuçları eğitim öğretim ve sosyal hayata ilişkin algılar olmak
            üzere iki ayrı başlık altında incelenmiştir. Bu kapsamda birinci alt problem kapsamında öğretmen, öğrenci
            ve velilerin covid-19 dönemindeki eğitim öğretime sürecine ilişkin algılarına baktığımızda uzaktan eğitim ve
            yüz yüze eğitim ile ilgili bulgular ortaya konmuştur. Genel olarak öğretmenlerin, velilerin ve öğrencilerin
            yüz yüze eğitimi tercih ettikleri uzaktan eğitimi verimsiz bulup zorlandıkları ortaya çıkmıştır.
                 Genel olarak uzaktan eğitimle ilgili olumsuz sonuçlar çıkmıştır bunun yanında nadir de olsa olumlu
            sonuç çıkmıştır. Velilerin bir kısmı uzaktan eğitimin verimli olduğunu, bu sürece alıştıklarını ve iyi bir alter-
            natif olduğunu ifade etmişlerdir. Yapılan araştırmalar incelendiğinde Erol (2020)’nin yaptığı bir çalışmada
            velilerin uzaktan eğitime uyum sağlayamadıklarını, uzaktan eğitimin ilkokul çocukları için uygun olmadığını
            belirtmişlerdir. Yine aynı çalışmada ortaya çıkan velilerin iş gücünün artması bulgusu da yapılan çalışmanın
            bulgularını destekler nitelikte ve aynı doğrultuda çıkan bir sonuçtur.
                 Çakın ve Akyavuz (2020) yaptığı çalışma incelendiğinde öğretmenlerin uzaktan eğitim ile ilgili geri


            - Bildiri Metni -                                351                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356