Page 351 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 351
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Tablo23-Covid-19 Dönemindeki Sosyal Hayat Algıları
Temalar Kodlar Frekans
Yalnızlık 2
Öğretmenler
Mağduriyet 1
Uzaktan sosyal hayat 1
Sosyal hayatın bitmesi 5
Veliler Eve kapanma 2
Yalnızlık 1
Sıkıcı 1
Mutsuzluk 1
Birlik beraberliğin kalmaması 1
Bitmesini istemek 1
Pikniği özlemek 1
Hayat düzeninin bozulması 1
Öğrenciler
Nefret 1
Arkadaşları ile görüşememek 2
Dışarı çıkamamak 1
Sokağa çıkma yasağı 1
Hastalık 1
Maske takmak 1
Toplam 25
Tablo23 incelendiğinde öğretmenlerin bu süreci anlatırken seçtiği kelimeler yalnızlık, mağduriyet,
uzaktan sosyal hayat olmuştur. Bunun yanında velilerin bu süreci anlatmak için seçtiği kelimeler sosyal
hayatın bitmesi, eve kapanma, yalnızlık, sıkıcı, mutsuzluk, birlik beraberliğin kalmaması, bitmesini istemek,
pikniği özlemek, hayat düzeninin bozulması, nefret olmuştur. Öğrencilerin ilk akıllarına gelen kelimeler ise
arkadaşları ile görüşememek, dışarı çıkamamak, sokağa çıkma yasağı, hastalık, maske takmak olmuştur.
SONUÇ, TARTIŞMA VE ÖNERİLER
Araştırma sonuçları incelendiğinde sonuçları eğitim öğretim ve sosyal hayata ilişkin algılar olmak
üzere iki ayrı başlık altında incelenmiştir. Bu kapsamda birinci alt problem kapsamında öğretmen, öğrenci
ve velilerin covid-19 dönemindeki eğitim öğretime sürecine ilişkin algılarına baktığımızda uzaktan eğitim ve
yüz yüze eğitim ile ilgili bulgular ortaya konmuştur. Genel olarak öğretmenlerin, velilerin ve öğrencilerin
yüz yüze eğitimi tercih ettikleri uzaktan eğitimi verimsiz bulup zorlandıkları ortaya çıkmıştır.
Genel olarak uzaktan eğitimle ilgili olumsuz sonuçlar çıkmıştır bunun yanında nadir de olsa olumlu
sonuç çıkmıştır. Velilerin bir kısmı uzaktan eğitimin verimli olduğunu, bu sürece alıştıklarını ve iyi bir alter-
natif olduğunu ifade etmişlerdir. Yapılan araştırmalar incelendiğinde Erol (2020)’nin yaptığı bir çalışmada
velilerin uzaktan eğitime uyum sağlayamadıklarını, uzaktan eğitimin ilkokul çocukları için uygun olmadığını
belirtmişlerdir. Yine aynı çalışmada ortaya çıkan velilerin iş gücünün artması bulgusu da yapılan çalışmanın
bulgularını destekler nitelikte ve aynı doğrultuda çıkan bir sonuçtur.
Çakın ve Akyavuz (2020) yaptığı çalışma incelendiğinde öğretmenlerin uzaktan eğitim ile ilgili geri
- Bildiri Metni - 351 Eğitimde Yeni Normlar-II