Page 356 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 356

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




                      TRT EBA İlkokul Programına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri


                                                    Dilek KIRNIK a


                              a Dr., Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğü, dlkkrnk@gmail.com

             Özet

             Salgın döneminde okulların kapatılması ile birlikte uzaktan eğitime geçilmiş, bu süreçte eğitim öğre-
        tim, yaygın olarak TRT EBA kanalları olmak üzere, canlı sınıf uygulamaları, EBA internet platformu, basılı
        ve dijital yardımcı kaynaklarla yürütülmüştür. TRT EBA İlkokul kapsamında birinci sınıftan dördüncü sınıfa
        kadar farklı derslere yönelik İYEP’e özgü farklı içeriklerde TV programları hazırlanmıştır.
              Sosyo-ekonomik açıdan dezavantajlı olan öğrencilerin uzaktan eğitime erişemedikleri düşünüldüğünde
        TRT EBA İlkokul fırsat eşitliğini sağlaması yönünden önemli bir uygulamadır. Bu kapsamda bu çalışmanın
        amacı, TRT EBA İlkokul programına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma
        yaklaşımlarından durum çalışması yöntemine göre yapılan çalışmada araştırmacı tarafından görüşme
        soruları hazırlanmıştır. Kırsal ve merkezde çalışan, araştırmaya katılmaya gönüllü olan 15 sınıf öğretmeni
        ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışmada
        TRT EBA İlkokul programlarının içeriği, sunumu, olumlu ya da olumsuz özellikleri ve izlenmeme nedenleri
        ele alınmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin çoğunlukla ara sıra TRT EBA İlkokul Tv kanalını seyrettiği,
        TRT EBA’yı  öğrencilerin çok yönlü gelişimi açısından çoğunlukla yeterli gördükleri tespit edilmiştir.
             Öğretmenler TRT EBA İlkokul kanalını; ders içeriklerinin kazanıma uygun olması, farklı öğrenme güç-
        lüğü çeken öğrencilere yönelik temel düzeyde anlatılması açısından yeterli görürken monoton anlatımların
        yer alması,  disiplinlerarası bağlantıların yetersiz olması nedeniyle yetersiz görmektedirler.

             Anahtar Kelimeler:  TRT EBA, İlkokul, TV Programı


                        Opinions of Classroom Teachers on TRT EBA Primary School Program

             Abstract


             With the closure of schools during the epidemic period, distance education was started, and educa-
        tion was carried out with live classroom applications, EBA internet platform, printed and digital auxiliary
        resources, commonly TRT EBA channels.
             Within the scope of TRT EBA Primary School, TV programs with different contents specific to İYEP
        were prepared for different courses from first grade to fourth grade. Considering that socio-economically
        disadvantaged students cannot access distance education, TRT EBA Primary School is an important app-
        lication in terms of providing equality of opportunity. In this context, the aim of this study is to determine
        the opinions of classroom teachers about the TRT EBA Primary School program.
             In the study conducted according to the case study method, one of the qualitative research appro-
        aches, interview questions were prepared by the researcher. Semi-structured interviews were conduc-
        ted with 15 classroom teachers working in rural and central areas and volunteering to participate in the
        research. The obtained data were evaluated by content analysis. In the study, the content, presentation,
        positive or negative features of TRT EBA Primary School programs and the reasons for not being wat-
        ched were discussed.
             It has been determined that the teachers participating in the research mostly watch the TRT EBA
        Primary School TV channel from time to time, and they find TRT EBA mostly sufficient for the all-round

               artvincovidcongress.org                   356                                      - Bildiri Metni -
   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361