Page 350 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 350
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
masıdır (Örnek yazılar Ek’te yer almaktadır).
Covid-19 sürecindeki eğitim öğretimin tek kelimeyle açıklanması
Öğretmen, öğrenci ve velilere birinci alt problem kapsamında “Covid-19 dönemindeki eğitim öğretim
sürecini tek kelimeyle açıklamanızı istesem ne dersiniz?” diye sorulmuştur. Bu soruya verilen cevaplara
ilişkin bulgular Tablo 22’de görülmektedir.
Tablo22-Covid-19 Dönemindeki Eğitim Öğretim Süreci Algıları
Temalar Kodlar Frekans
Yorgunluk 1
Zorunluluk 1
Öğretmenler
Okuma-yazma sorunu 1
Karmaşık eğitim 1
Zorluk 2
Veliler Verimsiz 2
Hiç yoktan iyi 2
Yorucu 2
Uzaktan eğitim 1
Geride kalmamak 1
Yüz yüze eğitimi tercih etmek 1
Hayatın alt üst olması 1
Kaybedilen bir nesil 1
Öğrenciler Eğitimin bitmesi 1
Felaket 1
Ayrı kalmak(Okuldaki arkadaşlarımdan) 2
Canlı ders 1
Uzaktan eğitim 1
Öğretmenlerim (Görememek) 1
Maske takmak 1
Toplam 25
Tablo 22 incelendiğinde öğretmenlerin bu süreci anlattıkları kelimeler yorgunluk, zorunluluk, okuma
yazma sorunu ve karmaşık eğitim olmuştur. Velilerin bu süreci anlatmayı tercih ettikleri kelimeler ise zorluk,
verimsiz, hiç yoktan iyi, yorucu, uzaktan eğitim, geride kalmamak, yüz yüze eğitimi tercih etmek, hayatın
alt üst olması, kaybedilen bir nesil, eğitim bitmesi, felaket şeklindedir. Öğrencilerin tercih ettiği kelimeler
okuldaki arkadaşlarım, canlı ders, uzaktan eğitim, öğretmenlerim, maske takmak olmuştur.
Covid-19 sürecindeki sosyal hayatın tek kelimeyle açıklanması
Öğretmen, öğrenci ve velilere ikinci alt problem kapsamında “Covid-19 dönemindeki sosyal hayatı tek
kelimeyle açıklamanızı istesem ne dersiniz?” diye sorulmuştur. Bu soruya verilen cevapların bulguları bu
bölümde ele alınmıştır.
artvincovidcongress.org 350 - Bildiri Metni -