Page 380 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 380

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




          Türkiye’de Pandemi Öncesinde ve Pandemi Sürecinde EBA Konusunda Yapılmış Akademik
                                          Çalışmaların Değerlendirilmesi


                                                   Yüksel NARİN  a

                          aYüksek Lisans Öğrencisi, Dicle Üniversitesi, yksl2008@gmail.com


             Özet

             Bu çalışmada, Covid-19 pandemi süreci öncesinde ve içinde bulunduğumuz pandemi sürecinde EBA(E-
        ğitim Bilişim Ağı) Platformu konusunda yapılmış akademik çalışmaların incelenerek değerlendirilmesi
        amaçlanmıştır. Bu çalışmada nitel yöntem tercih edilmiştir. Nitel yöntemlerden içerik analizi yöntemi kul-
        lanılmıştır ve örneklem grubu, ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir.
             Çalışmanın örneklem grubunu Türkiye’de EBA(Eğitim Bilişim Ağı) Platformu konusunda yapılmış aka-
        demik çalışmalar oluşturmaktadır. Bu çalışmada 40 bilimsel makale, 10 lisansüstü tez olmak üzere toplam
        50 adet akademik çalışma incelenmiştir. İncelenen çalışmalardan 27 tanesi pandemi öncesi dönemde, 23
        tanesi ise pandemi döneminde yapılmıştır.  Pandemi öncesi dönemde yapılmış çalışmalarda nicel ve nitel
        araştırma yöntemlerinin kullanımının eşit olduğu ve karma yöntemlerden daha fazla tercih edildiği bulgu-
        suna ulaşılmıştır. Pandemi döneminde yapılan çalışmalarda ise nitel yöntemler daha fazla tercih edilmiştir.
        Çalışmada, pandemi öncesi ve pandemi dönemi yapılan çalışmaların her ikisinde de çalışma grubu olarak
        öğretmenlerin daha fazla tercih edildiği görülmektedir.
             Pandemi öncesi yapılan araştırmalar, bireylerin EBA platformu hakkındaki görüşleri, EBA’nın kullanışlılığı,
        öğrenci başarısına etkisi, içeriklerin değerlendirilmesi konularına yönelmişken, Pandemi sürecinde yapılan
        araştırmalar ise uzaktan eğitimde EBA’nın alt yapı yetersizliği, internet problemleri, içerik ve materyal ye-
        tersizliği hakkındaki görüşler üzerine yoğunlaşmaktadır.  Alan yazında benzer çalışmaya rastlamadığı için
        çalışmanın alan yazına katkı sunacağı düşünülmektedir.


             Anahtar Kelimeler:  EBA, Eğitim Bilişim Ağı, Uzaktan Eğitim



































               artvincovidcongress.org                   380                                      - Bildiri Metni -
   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385