Page 37 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 37

Uluslararası Covid-19 Kongresi




            Bütün bildiğimiz modern eğitim sistemler öğrenme eşitliği kavramı üzerine gelişir.
                 Öğrenenler için hayatla iç içe zengin ve uygun tecrübelerin tasarlanması ve uygulanması elzemdir.
            Deneyimsel öğrenme pratikleri geçerlidir. Öğrenme kuralları şu şekilde; okuyoruz, görüyoruz, anlıyoruz,
            youtube izliyoruz, düşünüyoruz ezberliyoruz, bilişsel öğrenme. Yapıyoruz, ediyoruz, topluyoruz, sokakta
            doğayı izliyoruz; deneyimsel öğrenme. Sonra benliğimizin bir parçası haline getiriyoruz. Asl olan öğrenmedir.
            Öğrenme sistemleri organize edildiği zaman eğitim sistemi zaten ona uyum sağlar. İnsanların kendi ken-
            dilerine öğrenebilmelerini kontrol etmeyi sağlaması, becermesi gerekir. Yaparak öğrenmelerine de fırsat
            sağlamamız gerekiyor.   Öğrencilerin kendilerinin seçim yapmasına izin vermemiz gerikiyor.
                      Sinir bilimde birçok çalışma var; ezber yaparken elinize bir kağıdı alıp oturarak ezberlemek ile sahilde
            yürüyerek hareket halinde ezberlemek arasında 6.5 kat verimlilik farkı vardır. Bütün kan dolaşımı siste-
            mi harekete geçiyor. Sempatik sinir sistemi düzenleniyor. Beynin en çok çalıştığı an elli bin tane problemi
            çözmeye çalıştığın, çok çalıştığın, ezberlemeye çalıştığın, öğrenmeye çalıştığın bir zaman dilimi değil; boş
            duvara 10 dakika bakıp kendinden habersiz duruma geçtiğin zaman beynin ışıl ışıl yandığı ve çalışıtığı zaman
            o zamandır . Egzersizler öğrenme için gerçek bir araçtır. Beyin temelli öğrenmek için gerçeksel bir akıldır.





























































            - Davetli Konuşmacı-                              37                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42