Page 35 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 35
Prof. Dr. Uğur BATI
Nişantaşı Üniversitesi
Beyin Temelli Öğrenme
Milli Eğitim Sistemi veya eğitim sistemimizle ilgili yıllardır bir tartışma sürüyor. Eğitim sistemimizi nasıl
reformize edeceğiz. Bir sürü değerli yöneticiler, öğrenciler, öğretmenler çok değerli isimler var. Karar verici
mekanizmalar içerisinde yer alan insanların kendileriyle ilgili olarak anlam bilgisinden, liyakatinden herhangi
bir sorgu yapmak istememe gerek yok. Bir ilin Milli Eğitim Müdürü o ilin eğitim lideridir, kendi sahip olduğu
eğitim formasyonları yöneticilik kriterleri neticesinde bütün ili ülkenin genel milli eğitim stratejisine bağlı
olarak örgütler. Dolayısıyla konunun tam olarak aramamız gereken noktası liyakat değildir.
AB’nin en kalabalık nüfusuna sahip üçüncü ülkesiyiz. Sorun eğitim ekosisteminin tam olarak tartış-
mayı nerede yapacağını bilmemesinde. Bizim yıllardır yanıldığımız noktalardan biri eğitim sistemimizde
sürekli reform yapma çabamız. Sosyolojik açıdan baktığımızda Türkiye birlikte davranan iyi sosyalleşme
odağında kolektif bir ülkedir.
Kendi markalarını inşa etmek, kendi projelerinizi çizmek kendi tasarımlarınızı yapmak, kendi hayal
gücü dünyalarını zenginleştirmek için fantastik edebiyatı mecburi ders haline getiren ülkeler var. Bizimse
Shakespeare’ın sonelerinden daha az değerli olmayan dünyanın en değerli edebiyatlarından biri olan divan
edebiyatımız var.
Baki, Nedim, Fuzuli gibi şairleri yazdıkları binlerce beyitte tek bir aruz ölçüsü hatası, tek bir manzum
hatası yapmadıkları için tanımaktayız. Bizler divan edebiyatındaki muhteşem manzumları birden çok daha
fazla tekabül yere gönderme yapan o muhteşem anlamları çalışmalı, çok değerli edebiyatımızı yaratıcılı-
- Davetli Konuşmacı- 35 Eğitimde Yeni Normlar-II