Page 35 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 35

Prof. Dr. Uğur BATI



                                   Nişantaşı Üniversitesi





                 Beyin Temelli Öğrenme


                 Milli Eğitim Sistemi veya eğitim sistemimizle ilgili yıllardır bir tartışma sürüyor. Eğitim sistemimizi nasıl
            reformize edeceğiz. Bir sürü değerli yöneticiler, öğrenciler, öğretmenler çok değerli isimler var. Karar verici
            mekanizmalar içerisinde yer alan insanların kendileriyle ilgili olarak anlam bilgisinden, liyakatinden herhangi
            bir sorgu yapmak istememe gerek yok. Bir ilin Milli Eğitim Müdürü o ilin eğitim lideridir, kendi sahip olduğu
            eğitim formasyonları yöneticilik kriterleri neticesinde bütün ili ülkenin genel milli eğitim stratejisine bağlı
            olarak örgütler. Dolayısıyla konunun tam olarak aramamız gereken noktası liyakat değildir.
                 AB’nin en kalabalık nüfusuna sahip üçüncü ülkesiyiz. Sorun eğitim ekosisteminin tam olarak tartış-
            mayı nerede yapacağını bilmemesinde. Bizim yıllardır yanıldığımız noktalardan biri eğitim sistemimizde
            sürekli reform yapma çabamız. Sosyolojik açıdan baktığımızda Türkiye birlikte davranan iyi sosyalleşme
            odağında kolektif bir ülkedir.
                 Kendi markalarını inşa etmek, kendi projelerinizi çizmek kendi tasarımlarınızı yapmak, kendi hayal
            gücü dünyalarını zenginleştirmek için fantastik edebiyatı mecburi ders haline getiren ülkeler var. Bizimse
            Shakespeare’ın sonelerinden daha az değerli olmayan dünyanın en değerli edebiyatlarından biri olan divan
            edebiyatımız var.
                 Baki, Nedim, Fuzuli gibi şairleri yazdıkları binlerce beyitte tek bir aruz ölçüsü hatası, tek bir manzum
            hatası yapmadıkları için tanımaktayız. Bizler divan edebiyatındaki muhteşem manzumları birden çok daha
            fazla tekabül yere gönderme yapan o muhteşem anlamları çalışmalı, çok değerli edebiyatımızı yaratıcılı-


            - Davetli Konuşmacı-                              35                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40