Page 415 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 415

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            hani yaz sonunda solup giden, kışın olmayan, baharda açan sonra geri giden bitkiler var. Tam olarak ismi
            var mı onların bilemiyorum ama böyle mevsimlik açan çiçeklerin olmamasını istiyorum. Yani yıl boyu ka-
            labilen bir çiçek ya da bitki istiyorum. İkincisi çiçekten de ziyade yeşil kalabilen bitkileri ben daha çok tercih
            ediyorum. Evde özellikle yaprakları büyük olan bitkileri seviyorum.” (1. Kişi)
                 “Yıl boyunca yeşil kalabilen, görselliği göze hoş gelen salon bitkilerini tercih ediyorum. İlgi ve düzenli
            bakım isteyen türleri seviyorum.” (2. Kişi)
                 “Salon bitkisi olmasına dikkat ediyorum. Az güneş istemesi ve yeşil kalması. Aynı zamanda mevsimlik
            balkon çiçeklerini de bakmayı çok seviyorum. ” (3. Kişi).

            Tablo 5-“Süs bitkisi yetiştirmek size neler hissettiriyor?”  Sorunun cevabı

                                                  1. Kişi      2.Kişi     3. Kişi
                       Değişik şeyler                  +             -        -
                       Rahatlama hissediyorum          -            +         +

                       İyi hissetmek                  +             +       -
                       Uğraş                          +             +       -
             Kodlar
                       Yoldaş                         +              -      +
                       Hobi                           +             +       -
                       Gözlemlemek                    +              -      -

                       İlgilenmek                     +             +       +

                 “Süs bitkisi yetiştirmek size neler hissettiriyor” sorunun cevapları 5.Tabloda verilir 1. kişi değişik şeyler
            hissettiğini diğer iki kişi rahatlama hissettiğini söyler. İyi hissetmek, uğraşmak, yoldaş olmak, hobi gibi dü-
            şünceler katılımcılar arasında değişiklik göstermekte olup 1. kişi bu yanıtların hepsini vermiştir. İlgilenmek
            kodu ise tüm katılımcılar tarafından belirtilmiştir. Katılımcıların ortak kodları “İlgilenmek”, “rahatlama his-
            sediyorum”, “iyi hissetmek”, “uğraş”, “yoldaş” ve “hobi” olarak belirlenmiştir.
                 “Yani tabi bir değişik bir duygu yani bir şeyi beslemek bir canlının gelişimine teşvik etmek onun sizin
            elinizden büyümesi onun o gelişimini görmek bir yaprağının açması bir yaprağının da açması bunlar güzel
            şeyler insanı kendini iyi hissettiren şeyler insan her halde bir şey bir uğraş bir yoldaş gibi bir yerde bana
            kendimi iyi hissettiriyor onlarla bir yoldaşlık kurmak bir arkadaşlık kurmak geliyor. Yağmur yağdığında
            onları bir yağmura çıkarıyorum. Bitki besinleri var vesaire minerallerini veriyorum bazen yerlerini değişti-
            riyorum güneş alsın falan diye bir hobi mi desek ya da keyifli bir uğraş mı desek bir canlının dediğim gibi
            büyümesine, gelişmesine yoldaşlık etmek onu gözlemlemek insanı iyi hissettiriyor.”(1.Kişi)
                 “Çiçeklerimle ilgilenmekten zevk alıyorum. Sonuçta onlarda birer canlı oldukları için ilgi ve bakım isti-
            yor. Onları düzenli bir şekilde sulamak ve yılda en az bir kez topraklarını değiştirmek gerekiyor. Bu bakım-
            lardan sonra onlardaki gözle görülür şekilde meydana gelen değişiklikler mutlu olmama yetiyor.”(2. Kişi)
                 “Çiçeklerimle duygusal bağ kuruyorum. Onların büyümesini ve gelişimini izlemek beni mutlu ediyor.
            İlginin ve sevginin bütün canlılar için çok kıymetli olduğunu onlarla ilgilenerek daha iyi öğrendim. ”(3. Kişi)


            Tablo 6-“Süs bitkilerinin bazılarının zararlı olduğunu biliyor musunuz?” Sorunun cevabı

                                            1. kişi   2.Kişi   3.Kişi
                       Biliyorum            -         +        +
                       Bilmiyordum          +         -        -
             Kodlar
                       Fotosentez           -         +        -

                       Zehirli              -         +        +

            - Bildiri Metni -                                415                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420