Page 419 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 419
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Özel Yetenekli Öğrencilerle Covid-19 Salgın Sürecinde Yürütülen Eğitim Faaliyetlerinin İnce-
lenmesi
Halime GÜNGÖR , İlkay GÜNER EŞERLER , Ömer ZENGİN c
a
b
aDr., Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü, AR-GE Birimi, halime_gngr@yahoo.com
bDr. Bursa Nilüfer Halil İnalcık Bilim ve Sanat Merkezi, gunerilkay@hotmail.com
cBursa Nilüfer Halil İnalcık Bilim ve Sanat Merkezi, zengin020187@hotmail.com
Özet
Teknoloji devrimiyle yeni nesil eğitim yöntemlerine evrilen dünyada gerek özel yetenekli öğrencilerin
devam ettikleri örgün eğitim kurumlarında gerekse BİLSEM’ de Covid-19 salgın sürecinde yürütülen uzaktan
eğitim faaliyetlerinin avantaj, dezavantajlarının belirlenmesi, uzaktan eğitimin hayatlarımızdaki yer edinme,
devam etme biçiminin değerlendirilmesi anlamında önemi son derece büyüktür.
Araştırmanın amacı özel yetenekli öğrencilerle Covid-19 salgın sürecinde yürütülen eğitim faaliyet-
lerine dair BİLSEM öğretmenlerinin, öğrencilerin ve velilerinin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada
nitel araştırma desenlerinden “durum çalışması”, örneklem seçiminde amaçlı örneklem türlerinden kolay
ulaşılabilir örnekleme kullanılmıştır. Araştırma örneklemi Bursa ilinde Nilüfer Halil İNALCIK BİLSEM’ e
devam eden 65 öğrenci, 35 veli, 15 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
araştırmacılar tarafından hazırlanan “yarı-yapılandırılmış görüşme formu” kullanılmıştır.
Verilerin analizinde nitel araştırma veri analizi tekniklerinden kategorisel içerik analizi ve frekans analizi
kullanılmıştır. Veliler genel olarak uzaktan eğitimin yüz yüze eğitimin yerini tutmasa da sağlık açısından
zorunlu olduğunu, çocukların uzun süre ekran karşısında olmanın risklerini fark ederek çekincelerini ifade
etmişlerdir. Öğrenciler WEB 2.0. araçları ve teknoloji kullanımı konusunda kendilerini geliştirdiklerini ancak
arkadaşlarından uzak kalma konusunda çok da mutlu olmadıklarını, özellikle BİLSEM’ deki arkadaşlarını
ve yüz yüze yapılan deneysel çalışmaları özlediklerini ifade etmişlerdir.
Öğretmenler WEB 2.0. araçlarının kullanımı konusunda daha donanımlı olduklarını, psikolojik ihtiyaçları
karşılaması açısından uzaktan eğitimin yüz yüze eğitimin yerini tutmayacağını ifade etmişlerdir.
Anahtar Kelimeler: Covid-19 Salgını, Online Eğitim, Özel Yetenekli Birey
Investigation of Educational Activities Conducted with Special Talented Students during the Covi- 19
Epidemic Process
Abstract
In the world that has evolved into new generation education methods with the technology revolution,
it is extremely important to determine the advantages and disadvantages of distance education activities
carried out during the Covid-19 epidemic process and the place of distance education in our lives and
evaluating the way it continues, both in formal education institutions where gifted students attend and
in BİLSEM. The aim of the research is to determine the views of BİLSEM teachers, students and parents
about the educational activities carried out with gifted students during the Covid-19 epidemic process.
In the research, “case study”, one of the qualitative research designs, and easily accessible sampling
from the purposeful sampling types were used in the sample selection. The research sample consists of
65 students, 35 parents and 15 teachers attending Nilüfer Halil İNALCIK BİLSEM in Bursa. In the research,
“semi-structured interview form” prepared by the researchers was used as a data collection tool. In the
- Bildiri Metni - 419 Eğitimde Yeni Normlar-II