Page 416 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 416

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




                   Bilimsel araştırma   -         -        +

                   Alerji               -         -        +

             “Süs bitkilerinin bazılarının zararlı olduğunu biliyor musunuz?” sorunun cevapları 6. Tabloda verilmiştir.
        Katılımcılardan sadece 1. Kişi süs bitkilerinin zararları konusunda her hangi bilgiye sahip olmadığını belir-
        tirken, diğer katılımcılar bilgi sahibi olduklarını söylemişlerdir. Ancak bu bilgilerin bilimsel kökenli olmadığı
        da söylenebilir. Katılımcıların ortak kodları “biliyorum” ve “zehirli” olarak belirlenmiştir.
             “Bilmiyorum bunu şu an siz sorunca sizden öğrendim zarar derken sağlığımıza mı zarar evin içinde
        bulunmasına mı? (1. kişi)
             “Evet, özellikle Difenbahya ve türevlerinin özsularının zehirli olduklarını biliyorum. Ayrıca bitkiler
        gündüz fotosentez gecede solunum yaptıkları için yatak odalarında bitki yetiştirmenin zararlı olduğunu
        düşünüyorum.” (2. Kişi)
             “Evet, biliyorum ama kulaktan duyma bilgiler bazı çiçeklerin özsuyunun zehirlenmeye, alerjiye, neden
        olduğunu duydum. Tam net bit bilgi için herhangi bir net bilimsel araştırma yapmadım.” (3. Kişi)

        Tablo 7-“Süs bitkileri ile bir slogan oluşturur musunuz?” Sorunun cevabı

                                            1. kişi  2.Kişi  3.Kişi
                   Evim evim yeşil evim      +        -       -
         Kodlar    Yeşili sev                -       +        -
                   Yeşille yaşa              -        -      +
             “Süs bitkileri ile bir slogan oluşturur musunuz?” sorunun cevapları 7. Tabloda verilir 1. Kişi “Evim evim
        yeşil evim!”, 2. Kişi “Yeşili sev!”, 3. Kişi ise “Yeşille yaşa!” demiştir. Katılımcıların genel olarak tercih ettikleri
        kodun “yeşil” kelimesi olduğu görülmektedir.
             “Evet, tabi ki süs bitkisi olduğu için ve ben daha çok yeşil olan yeşil yapraklı çok sevdiğim için şöyle
        derim bir söz var evim evim güzel evim diye bende o sloganı değiştirip evim evim yeşil evim diye bir slogan
        belirliyorum.” (1. Kişi)
             “Mesleğim gereği sebze, hububat, meyve ve narenciye ile haşır neşir olduğum için bitkisiz bir dünya
        ve yaşam alanı hayal edemiyorum. Özellikle bitkiler doğaya örtü olduğu için ve biz insanların en azından
        sevdiklerinin zarar görmelerini istemediklerinden dolayı sloganımız yeşili sev olmalıdır.” (2. Kişi)
             “Üretici bir anne babanın çocuğuyum küçüklüğümden bu yana toprağın ve bitkinin biz insanlar için
        çok kıymetli olduğunun gözlemledim. Topraksız, ağaçsız bir yaşamın düşünemiyorum. Yeşil insanlığın can
        damarı yeşille yaşa belirliyorum” (3. Kişi).

             4. Tartışma ve Sonuç


             Süs bitkileri genellikle evleri ve kapalı alanları güzel gösterme ve ferahlatma gibi özelliklerinden dolayı
        oldukça sık kullanım alanları vardır. Özellikle pandemi döneminde evlerinde vakit geçiren insanların en
        büyük uğraşlarının da biri süs bitkileri yetiştirmek olmuştur.
             Tablo 3’de katılımcılar yaşamlarını devam ettirdikleri evleriyle ilgili soruya verdikleri cevaplara ba-
        kıldığında her birinin apartman dairesinde yaşadığı görülmüştür. Katılımcıların ortak sebepleri ekonomik
        durumlardan kaynaklandığı görülmektedir.
             Bu durum insanların ekonomik durumlarıyla yaşam alanı seçimleri arasında kuvvetli bir ilişki olduğu-
        nu göstermektedir. Bazı katılımcılar apartmanların güvenli ve kullanışlı olduğunu düşünse de müstakil ve
        bahçeli evde yaşamayı isteyen katılımcılarda bulunmaktadır. Bu durum bireylerin doğaya olan yakınlaşma
        isteği olarak yorumlanabilir.
             Tablo 4’ de katılımcıların yaşam alanlarında süs bitkileri yetiştirdikleri belirlenmiştir. Ancak bazılarının

               artvincovidcongress.org                   416                                      - Bildiri Metni -
   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421