Page 483 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 483

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                 Öneriler
                 Araştırmada ulaşılan sonuçlar doğrultusunda aşağıdaki önerilere yer verilmiştir.
                 •  Günümüzde eğitimin bir parçası haline gelen uzaktan eğitim sürecinde, uzun saatler ekran başında
                 kalmak durumunda olan öğrencilerin duyusal yoksunluk yaşamamaları bakımından verilen eğitimlerin
                 çoklu duyusal öğrenme modeline göre yeniden yapılandırılması önemlidir.
                 •  Türkçe öğretim programında temel dil becerilerinin geliştirilmesinde kullanılan metinlerde özellikle
                 masallara daha çok yer verilebilir.
                 •  Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğretmenlere hizmet içi eğitim olarak verilen Anadolu Masalları
                 Masal Anlatıcılığı Eğitimlerinin çoklu duyusal öğrenme yöntemiyle birleştirilerek verilmesi sağlanabilir.
                 •  Çoklu duyusal öğrenme modeline göre masallar yeniden yapılandırılabilir.


                 KAYNAKÇA

                 Akpınar, B., & Aydın, K. (2010). Çoklu duyusal (multi sensory) yabancı dil öğretimi. Tübav Bilim Dergi-
            si, 2(1), 99-106.
                 Akyol, H. (2010). Türkçe öğretim yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları
                 Balcı, E., & Çayır, A. (2017). Disleksi riski taşıyan 4. sınıf öğrencisinin fonolojik farkındalığının arttırılma-
            sında çoklu duyusal öğrenme’nin etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(2), 201-216.
                 Bodie, G. D., Worthington, D. L. and Gearhart, C. C. (2013). The listening styles profile-revised (LSP-R):
            A scale revision and evidence for validity. Communication Quarterly, 61(1), 72-90.
                 Broadbent, H. J., White, H., Mareschal, D., & Kirkham, N. Z. (2018). Incidental learning in a multisensory
            environment across childhood. Developmental science, 21(2), e12554.
                 Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Erkan Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma
            yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
                 Cihangir, Z. (2004). Kişilerarası iletişimde dinleme becerisi. Ankara: Nobel Yayınevi.
                 Çetinkaya, F. Ç., & Sönmez, M. (2019). Masal anlatımının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin konuşma prozo-
            dilerine etkisi. Yaratici Drama Dergisi, 14(2), 297-308.
                 Doğan, Y. (2007). İlköğretim ikinci kademede dil becerisi olarak dinlemeyi geliştirme çalışmaları. Dok-
            tora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
                 Erdal, Z. (2020). Drama temelli masal anlatıcılığı yöntemi ile verilen problem çözme eğitiminin beş
            yaş çocuklarının problem çözme becerilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler
            Enstitüsü.
                 Erkek, G. (2020). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin eleştirel dinleme becerilerinin geliştirilmesi. Doktora
            Tezi, Uşak Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
                 Fifer, J.M., Barutchu, A., Shivdasani, M.N., & Crewther, S.G. (2013). Verbal and novel multisensory as-
            sociative learning in adults. F1000Research, 2, 34.
                 Genç, H. N. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma eğitimi bağlamında yazım ve nokta-
            lama. Dil Dergisi, 168(2), 31-42.
                 Gonulal, T. (2020). Improving Listening Skills with Extensive Listening Using Podcasts and Vodcasts. In-
            ternational Journal of Contemporary Educational Research, 7(1), 311-320.
                 Güneş, F. (2014). Türkçe öğretimi yaklaşımlar ve modeller. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
                 Jordan, K.E., & Baker, J. (2011). Multisensory information boosts numerical matching abilities in young
            children. Developmental Science, 14, 205– 213.
                 Junker, F. B., Schlaffke, L., Axmacher, N., & Schmidt-Wilcke, T. (2021). Impact of multisensory learning
            on perceptual and lexical processing of unisensory Morse code. Brain Research, 1755, 147259.
                 Karatay, H., & Uzun, O. (2019). SEÇİCİ dinleme stratejisi öğretimi ile 5. Sınıf öğrencilerinin dinlediğini


            - Bildiri Metni -                                483                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488