Page 484 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 484
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
not alma ve özetleme becerilerinin geliştirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 9-30.
Kaya, M. F. (2014). Dinleme türleri ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması, dil geçerliği ve faktör yapısının
belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,14 (3), 321- 340
Kırbaş, A. (2018). Ortaokul öğrencilerinin dinleme becerilerini geliştirmede bir yöntem önerisi: işbirli-
ğine dayalı öğrenme. EKEV Akademi Dergisi 22 (76), 1-14.
Lehmann, S., & Murray, M.M. (2005). The role of multisensory memories in unisensory object disc-
rimination. Cognitive Brain Research, 24, 326– 334.
Lian, A., Bodnarchuk, A., Lian, A., & Napiza, C. (2017). Academic writing as aesthetics applied: Creative
use of technology to support multisensory learning. In Challenges in global learning: Dealing with educa-
tion issues from an international perspective (pp. 350-374). Cambridge Scholars Publishing.
Melanlıoğlu, D. (2013). Ortaokul öğrencileri için dinleme kaygısı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalış-
ması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (11), 851-876.
Oruç, Ş., & Çağır, S. (2020). Masal anlatıcılarına göre masal anlatıcılarında olması gereken özellik-
ler. İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 707-723.
Özbay, M. (2009). Anlama teknikleri: I.dinleme eğitimi. Ankara: Öncü Kitap.
Öztürk, E., & Duran, E. (2018). Etkileşimli masal anlatım tekniğinin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin din-
leme becerilerine etkisi. Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 2(2), 60-84.
Rau, P. L. P., Zheng, J., & Wei, Y. (2020). Distractive effect of multimodal information in multisensory
learning. Computers & Education, 144, 103699.
Shams, L., & Seitz, A. R. (2008). Benefits of multisensory learning. Trends in cognitive sciences, 12(11),
411-417.
Sinclair, S. (2018). Creativity, Criticality and Engaging the Senses in Higher Education: Creating Online
Opportunities for Multisensory Learning and Assessment. In Creativity and critique in online learning (pp.
103-122). Palgrave Macmillan, Cham.
Suryaratri, R. D., Prayitno, E. H., & Wuryani, W. (2019). The implementation of multi-sensory learning
at elementary schools in Jakarta. Jurnal Pendidikan Usia Dini, 13(1), 100-113.
Şad, S. N., & Karaova, M. (2015). İlkokul ikinci sınıf İngilizce dersi bağlamında dinleme becerisi öğretimi:
Bir durum çalışması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 3(2), 66-96.
Şahin, M. (2011). Masalların çocuk gelişimine etkilerinin öğretmen görüşleri açısından incelenmesi. Milli
Folklor, 23(89), 208-2019.
Tabak, G. & Göçer, A. (2014). Dinleme becerisine yönelik alternatif ölçme ve değerlendirme araçla-
rı. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 250-272.
Tanaka, H., Iwasaka, H., Negoro, H., & Nakamura, S. (2020). Analysis of conversational listening skills
toward agent-based social skills training. Journal on Multimodal User Interfaces, 14(1), 73-82.
Yıldırım, G. (2020). Türkçe dersinde çoklu uyarıcılarla gerçekleştirilen kelime öğretimi uygulamalarının
etkililiği üzerine bir araştırma. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Yıldız, A. B., & Savaş, B. (2019). Ezop masallarının dinleme becerisine etkisi. Ulusal Eğitim Akademisi
Dergisi, 3(2), 185-208.
Yılmaz, D. (2017). Erken yaşta yabancı dil eğitiminde masalların dil becerilerine etkileri. Yüksek Lisans
Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
artvincovidcongress.org 484 - Bildiri Metni -