Page 486 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 486
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Meslek Hayatına Girmiş Olan Mühendislerin Üniversitede Verilen Matematik Dersleriyle
İlgili Görüşleri
Damla SÖNMEZ a
aDoktora Öğrencisi, Bursa Uludağ Üniversitesi, damlasonmez91@hotmail.com
Özet
Matematik dersleri mühendisliğin en temel derslerinden biridir. Ancak öğrenciler bu dersin önemini
lisans eğitimleri sırasında çok iyi anlayamamaktadırlar. Matematik derslerinin önemini meslek hayatlarına
girdiklerinde anlamakta ve çeşitli zorluklar yaşamaktadırlar. Yaşanan bu sorunların çözülebilmesi için meslek
hayatına girmiş mühendislerin matematik dersleriyle ilgili görüşlerinin belirlenmesi önem arz etmektedir.
Bu sebepten dolayı bu çalışmanın amacı meslek hayatına girmiş mühendislerin lisans eğitimleri bo-
yunca almış oldukları matematik dersleri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Bu çalışmanın amacı
doğrultusunda durum çalışması yöntemi bu çalışmada kullanılmıştır. Katılımcılar amaçlı örnekleme yön-
temiyle seçilmiştir. Mühendislerin görüşlerinin belirlenmesi için onlara “Üniversitedeki matematik benim
için....., çünkü......” cümlesi verilmiş ve doldurmaları istenmiştir. Çalışmaya 90 adet mühendis katılmıştır.
Çalışmadan elde edilmiş olan veriler nitel veri analizi yöntemlerin biri olan içerik analizi yöntemi sayesinde
analiz edilmiştir.
Çalışmanın sonucunda lisans dönemindeki matematik eğitimini önemli bulan mühendisler kadar çok
teorik ve gereksiz bulan mühendislerin de olduğu görülmüştür. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda öne-
rilerde bulunularak çalışma tamamlanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Görüş, Matematik Dersi, Mühendis
artvincovidcongress.org 486 - Bildiri Metni -