Page 485 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 485
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Toplumsal Değer Algılarındaki Değişime İlişkin Görüşleri
Beste DİNÇER a
aDr. Öğretim Üyesi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, bdincer@adu.edu.tr
Özet
Her toplumun kendi karakterini yansıtan değerleri vardır ve bu değerler hayat boyu devam eden bir
süreçte bireylere kazandırılmaya çalışılmaktadır. Ancak değişen dünya şartları ve yaşanan toplumsal
olaylar değerlerimizde olumlu ya da olumsuz yönde birtakım değişikliklere sahne olmaktadır. Bu düşün-
ceden hareketle bu çalışmanın amacı Eğitim Fakültesi öğrencilerinin topluma yön veren ve yaşamın her
alanında hissedilen Covid-19 pandemisinin etkisiyle değişmekte olan toplumsal değerlere ilişkin görüşlerini
nitel yolla ortaya koymaktır.
Araştırmanın katılımcılarını Ege bölgesinde yer alan bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesinde farklı
branşlarda öğrenim gören lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri 2019-2020 akademik
yılında araştırmacı tarafından hazırlanan ve 4 sorudan oluşan açık uçlu online soru formu aracılığıyla top-
lanmıştır. Öğrencilerin verdikleri cevaplar öncelikle araştırma sorularının ortaya koyduğu temalar üzerinden
frekans dağılımları ile sunulmuş ve ikinci aşamada içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçları 4 tema
altında farklı kodlar aracılığıyla incelenmiştir. Eğitim Fakültesi lisans öğrencileri çoğunlukla değerlerin top-
lumda oldukça önemli bir yere sahip olduklarını ifade etmişlerdir. Topluma kazandırılmasını gerekli görülen
değerler teması adı altında sıklıkla saygı, sevgi, empati ve eşitlik değerlerinin vurgulandığı görülmüştür.
Toplumumuzda kaybolan değerler teması altında sıklıkla tekrarlanan değerlerin saygı, yardımsever-
lik ve sorumluluk değerlerinin olduğu belirtilmiştir. Covid-19 pandemisiyle birlikte bilimsellik ve sabır gibi
değerlerin olumlu yönde etkilenirken; dürüstlük ve özgürlük değerlerinin olumsuz yönde etkilendiği ifade
edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Değer, Toplumsal Değer, Eğitim Fakültesi Öğrencileri
- Bildiri Metni - 485 Eğitimde Yeni Normlar-II