Page 487 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 487
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Tanışan Duygular
Esin DÖNMEZLER , Dilek TUNÇ , Pelin Pınar ÖZ ,Ayça GÜLTEKİN YILMAZ , Azime GÖÇER e
a
b
c
d
aBilim Uzmanı, Milli Eğitim Bakanlığı, esindonmezler@hotmail.com
bÖğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı, tuncdilek@hotmail.com
cÖğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı, pelin-pinar-@hotmail.com
dÖğretmen Milli Eğitim Bakanlığı, aycagyilmaz@hotmail.com
eÖğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı, azimecerit_2008@hotmail.com
Özet
Dünyada meydana gelen doğal afet, hastalık, yeniliklere uyum sağlama gibi olaylar hepimizi etkile-
mektedir. Fiziksel ve ruhsal olarak dünyayı etkisi altına alan COVİD-19 ve giderek artan teknoloji bağımlılığı
da bunlara canlı örnektir. Bu durumun ruhsal sağlığını etkilemesi, MEB in hazırladığı Psikososyal Destek
Programıyla da duyguların ayrıntılı işlendiği takdirde daha çok katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Bundan dolayı hepimizin özellikle çocukların ihtiyacı olan olumlu, olumsuz ve yoğun duygularla baş
etme, empati kavramını geliştirilme, aile-çocuk iletişim problemini tespit etme ve çözümleme basamak-
larını oluşturma adına “Tanışan Duygular” isimli eTwinning projesi uygulandı. Projede Türkiye, İtalya ve
Estonya ortaklı toplam 15 öğretmen yer aldı. İçerik, okul öncesi eğitim programında bulunan duygular ve
bu duygulara ek olarak küçük çocukların en çok yaşadığı utanma kavramı eklendi. Uzman desteğiyle de
aile-çocuk arasında olan iletişim problemlerini çözme çalışmalarının eğitimleri düzenlendi. Proje, duygularla
tanışma, mutlu, üzgün, korkma, kızgın, şaşkın, utanma ve vedalaşma ile de sonlandırıldı.
Proje ön-son test analizinde, çocuklarda düşüncelerini daha rahat söyleme, başkalarının duygularını
anlayarak ifade etme ve empati becerilerinde ilerlemeler olduğu, ailelerde ise daha önce soruna değil dav-
ranışa yöneldikleri ve bu durumu çocuklarıyla birlikte çözmeye yerine sadece ifade ettikleri sonucu ortaya
çıkmıştır. Bundan dolayı da projenin özellikle yetişkinlerde farkındalık oluşturulduğu düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi, Duygular, Pandemi, Sosyal ve Duygusal Gelişim, Problem Çözme
- Bildiri Metni - 487 Eğitimde Yeni Normlar-II