Page 487 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 487

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                                                     Tanışan Duygular


                    Esin DÖNMEZLER , Dilek TUNÇ , Pelin Pınar ÖZ ,Ayça GÜLTEKİN YILMAZ , Azime GÖÇER     e
                                     a
                                                  b
                                                                 c
                                                                                          d
                               aBilim Uzmanı, Milli Eğitim Bakanlığı, esindonmezler@hotmail.com
                                   bÖğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı, tuncdilek@hotmail.com
                                  cÖğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı, pelin-pinar-@hotmail.com
                                  dÖğretmen Milli Eğitim Bakanlığı, aycagyilmaz@hotmail.com
                               eÖğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı, azimecerit_2008@hotmail.com


                 Özet


                 Dünyada meydana gelen doğal afet, hastalık, yeniliklere uyum sağlama gibi olaylar hepimizi etkile-
            mektedir. Fiziksel ve ruhsal olarak dünyayı etkisi altına alan COVİD-19 ve giderek artan teknoloji bağımlılığı
            da bunlara canlı örnektir. Bu durumun ruhsal sağlığını etkilemesi, MEB in hazırladığı Psikososyal Destek
            Programıyla da duyguların ayrıntılı işlendiği takdirde daha çok katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
                 Bundan dolayı hepimizin özellikle çocukların ihtiyacı olan olumlu, olumsuz ve yoğun duygularla baş
            etme, empati kavramını geliştirilme, aile-çocuk iletişim problemini tespit etme ve çözümleme basamak-
            larını oluşturma adına “Tanışan Duygular” isimli eTwinning projesi uygulandı. Projede Türkiye, İtalya ve
            Estonya ortaklı toplam 15 öğretmen yer aldı. İçerik, okul öncesi eğitim programında bulunan duygular ve
            bu duygulara ek olarak küçük çocukların en çok yaşadığı utanma kavramı eklendi. Uzman desteğiyle de
            aile-çocuk arasında olan iletişim problemlerini çözme çalışmalarının eğitimleri düzenlendi. Proje, duygularla
            tanışma, mutlu, üzgün, korkma, kızgın, şaşkın, utanma ve vedalaşma ile de sonlandırıldı.
                 Proje ön-son test analizinde, çocuklarda düşüncelerini daha rahat söyleme, başkalarının duygularını
            anlayarak ifade etme ve empati becerilerinde ilerlemeler olduğu, ailelerde ise daha önce soruna değil dav-
            ranışa yöneldikleri ve bu durumu çocuklarıyla birlikte çözmeye yerine sadece ifade ettikleri sonucu ortaya
            çıkmıştır. Bundan dolayı da projenin özellikle yetişkinlerde farkındalık oluşturulduğu düşünülmektedir.

                 Anahtar Kelimeler:  Okul Öncesi, Duygular, Pandemi, Sosyal ve Duygusal Gelişim, Problem Çözme



































            - Bildiri Metni -                                487                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492