Page 493 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 493
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Tablo 4-“Ailenizde deprem yaşayan var mı? Neler hissetmişlerdi?” Soruya verilen yanıtlardaki kodlar
İSK İZK
Evet X X
Sallanmak X X
Bilmemek X -
Kodlar
Unutmak X -
Çok korkmak X X
Korkmamak - X
“Ailenizde deprem yaşayan var mı? Neler hissetmişlerdi?” sorusuna verilen yanıtlardaki kodlar Tablo
4’de gösterilmiştir. Katılımcıların her ikisinde ailesinin depremi yaşadıkları belirlenmiştir. Aile bireylerinin
sarsıldıkları ve çok korktukları öğrenilmiştir. Ancak bazı aile bireylerinin korkmadıkları, depremden çok
fazla etkilenmedikleri ve daha sonra yaşanılanları yavaş yavaş unuttukları da söylenebilir.
“Evet yaşayanlar var ama neler hissettiklerini bilmiyorum. O an depremi yaşayanlar çok korkmuş ve
ne yaşadıklarını sonrasında unutmuşlar.”(İSK)
“Evet yaşamışlar. Ev aniden sallanmaya başlamış. Annem çok korkmuş, babam pek korkmamış.” (İZK)
Tablo 5-“Deprem sizde ve ailenizde en çok neyi etkiledi?” Soruya verilen yanıtlardaki kodlar
İSK İZK
Psikoloji X X
Olumsuz X X
Hazırlık - X
Kodlar
Dikkatli olmak - X
Korkmak X X
Unutamamak X -
Tablo 5’de “Deprem sizde ve ailenizde en çok neyi etkiledi?” Soruya verilen yanıtlardaki kodlar verilmiş-
tir. Katılımcılar psikolojilerinin etkilendiğini ifade etmiştir. Katılımcılardan İSK, korkarak o anı unutamadığını
belirtirken, İZK katılımcısı önlem alarak daha dikkatli olduğunu belirtmiştir.
“En çok psikolojimizi olumsuz etkiledi. Ben hala depremde yaşadığım anı unutamıyorum. O anıyı ha-
tırladıkça korkuyorum.” (İSK)
“Depreme artık daha hazırlıklı ve dikkatliler. Bu da yaşamımızı etkiledi. Deprem anında yaşadıklarımız
da psikolojimizi olumsuz etkiledi.” (İZK)
Tablo 6-“Herhangi bir deprem tatbikatına katıldınız mı?” Soruya verilen yanıtlardaki kodlar
İSK İZK
Okulu X X
Bazı X -
Katılmak X X
Kodlar
Başarılı olmak X X
Zaman - Süre X X
Tatbikat X X
“Herhangi bir deprem tatbikatına katıldınız mı?” Soruya verilen yanıtlardaki kodlar Tablo 6’da göste-
- Bildiri Metni - 493 Eğitimde Yeni Normlar-II