Page 497 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 497
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
2. Deprem eğitimi çocukluktan başlamalıdır.
3. Deprem çantası hazırlanmalı ve kolayca ulaşılabilecek bir yerde bulunmalıdır.
4. Ev içerisinde eşyalar sabitlenmelidir.
5. Binalar sağlam zeminlere (Çamur, bataklık, sulak alan vb. olmayan yerlere) ve sağlam şekilde
yapılmalıdır.
6. Deprem anında acele edilmemelidir.
7. Deprem esnasında Çök-Kapan-Tutun, cenin pozisyonu veya hayat üçgeni gibi taktikler uygulanmalıdır.
8. Deprem bitmeden binadan çıkılmamalıdır ve deprem bitince binadan çıkarken asansörler yerine
merdivenler kullanılmalıdır.
9. Depremler başka afetler (Tsunami, çığ, heyelan vb) veya artçı depremler getirebileceğinden dolayı
dikkatli olunmalıdır.
Kaynaklar
Acerer, S. (1999). Afet Konutları Sorunu ve Deprem Örneğinde İncelenmesi. İstanbul Teknik Üniversi-
tesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
Aksoy, B. (2013). Depremi Yaşamış Olan 9. Sınıg Öğrencilerinin “Deprem” Kavramına Yönelik Algıla-
rının Nitel Açıdan İncelenmesi. Zeitschrift für die Welt der Türken/ Journal of World of Turks, 5(1), 2013.
Aydın, F. ve Coşkun, M. (2010). Observation of the students’ “earthquake” perceptions by means of
phenomenographic analysis (primary education 7th grade – Turkey). International Journal of the Physical
Sciences. 5 (8), 1324- 1330.
Büyüköztürk,Ş. (2012). Örnekleme Yöntemleri. http://w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/wp-content/
uploads/2012/03/BAY-Final-Konulari.pdf Erişim tarihi:31.03.2021.
Çavuş, R. ve Balçın, M.D. (2020). Deprem Eğitim Merkezi Gezisinin Ortaokul Öğrencilerinin Depreme
Yönelik Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 4(2), 2020.
Çevik, D.Ş. (1998). Dinar ve Deprem, Deprem Araştırma Bülteni, 78.
Demirkaya, H. (2007a). İlköğretim 5. 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Depreme Yönelik Tutumlarının Çeşitli
Değişkenlere Göre İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, (3), 38-49.
Demirkaya, H. (2007b). İlköğretim Öğrencilerinin Deprem Kavramı Algılamaları ve Depreme İlişkin
Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (8), 68-76.
İşçi, C. (2008). Deprem Nedir Ve Nasıl Korunuruz. Journal of Yaşar University, 3(9), 959.
Karancı, A.N., Rüstemli, A. ve Sucuoğlu, H. (1995). Erzincan Depreminin Sosyal ve Psikolojik Boyutları,
Üçüncü Ulusal Deprem Mühendislik Konferansı. İstanbul, 27-31 Mart.
Kolukırık, S., & Tuna, M. (2009). Türk Medyasında Deprem Algısı: Marmara Depremi Örneği. Electronic
Journal of Social Sciences, 8(28).
Kuş, E. (2006). Sosyal Bilimlerde Bilgisayar Destekli Nitel Veri Analizi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Subaşı, M. ve Okumuş, K. (2017). Bir Araştırma Yöntemi Olarak Durum Çalışması. Atatürk Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Haziran 2017, 21(2): 419-426.
Tuna, A. K., Parin, S. ve Tanhan, F. (2012). Van Depremi Sosyo-Ekonomik ve Psikolojik Durum Tespiti
Raporu. (Rapor No: Çocuk Araştırma Merkezi/15Nisan2012). 06 Ocak 2013, http://www.daka.org.tr/panel/
files/files/yayinlar/Van_Depremi_SEPD_Tesbiti _Raporu.pdf.
Türnüklü, A. (2000). Eğitim Bilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma
Tekniği: Görüşme. Dokuz Eylül Üniversitesi. Buca Eğitim Fakültesi. Eğitim Bilimleri Bölümü. Kuram ve Uy-
gulamada Eğitim Yönetimi, Güz 2000, 24, 543-559.
Yalçıner, A. C., Perincek, D., Ersoy, S., Prasetya, G., Hidayat, R., & McAdoo, B. G. (2005). Report on De-
- Bildiri Metni - 497 Eğitimde Yeni Normlar-II