Page 494 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 494
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
rilmiştir. Katılımcılar okulda başarılı bir şekilde tatbikat yapmıştır ve belli sürede dışarı çıkmışlardır.
“Okulumdaki bazı deprem tatbikatlarına katıldım. Katıldığım deprem tatbikatları başarılı olmuştu. Ge-
nellikle 10 dakikaya yakın sürede okul boşaltılıyordu.”(İSK)
“Okulumdaki deprem tatbikatlarına katıldım. Hepsi başarılı sonuçlandı. Genellikle 7 dakikada okul bo-
şaltılır.”(İZK)
Tablo 7-“Evinizde deprem ile ilgili bilgilendirme yapılır mı?” Soruya verilen yanıtlardaki kodlar
İSK İZK
Hayır X X
Kitap X X
Kodlar
İnternet X -
Merak etmek X -
Tablo 7’de “Evinizde deprem ile ilgili bilgilendirme yapılır mı?” Soruya verilen yanıtlardaki kodlar ve-
rilmiştir. Katılımcılardan İSK, merak ederek bilgileri öğrenmek kitap ve internete baktığını belirtirken, İZK
katılımcısı ise sadece kitaplardan bilgi edindiğini belirtmiştir.
“Hayır yapılmaz. Bilgileri genellikle kitaplardan öğrenirim. Merak ettiğim konuları da internetten araş-
tırırım.”(İSK)
“Hayır yapılmaz. Sosyal bilgiler gibi kitaplardan bilgi edinirim.”(İZK)
Tablo 8-“Deprem gerçeği veya depremle yaşama zorunluluğu yaşamımızı nasıl etkiler?” Soruya verilen
yanıtlardaki kodlar
İSK İZK
Herkes X -
Bazı - X
Korunmak X -
Önlem almak X -
Kodlar
Hayatı etkilemek X -
Kötü - Olumsuz - X
Psikoloji bozulması - X
Aile kaybı - X
“Deprem gerçeği veya depremle yaşama zorunluluğu yaşamımızı nasıl etkiler?” Soruya verilen ya-
nıtlardaki kodlar Tablo 8’de gösterilmiştir. Katılımcılar çoğunlukla depremin insanları olumsuz etkilediğini
vurgulamıştır.
“Şöyle diyeyim ki; depremler olduğu zamandan beri herkes korunarak ve önlemini alarak yaşamaya
başladı. Bu da hayatımızı büyük oranda etkiledi.”(İSK)
“Yaşamımızı kötü etkiler. Mesela bazı insanlar ailelerini veya evlerini kaybeder. Bu durumdan psikolo-
jileri bozulur.”(İZK)
artvincovidcongress.org 494 - Bildiri Metni -